|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kolejny Falcon na Mxus 5K - Ponury Oracz |
Autor |
Wiadomość |
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017 Kolejny Falcon na Mxus 5K - Ponury Oracz
|
|
|
Mili Państwo,
Mam przyjemność przedstawić kolejnego Falcona na silniku Mxus 5K.
Od września, kiedy rozpocząłem budowę zastanawiałem się jak go nazwać - miał być "Lazy Rider", ale po dzisiejszych testach będzie się nazywał "Ponury Oracz".
Na wiosnę przyda się podczas prac polowych, gdyż w tej konfiguracji ta maszyna po prostu nie zauważa żadnych przeszkód terenowych i spokojnie pociągnęła by jeszcze wagon węgla.
Sterownik ztrymowałem - podczas 4h jazdy testowej po ugorze, polu, lesie, błocie i śniegu nie zauważyłem, żeby koło się poślizgnęło, albo bym musiał zadziałać manetką.
Przy czym temperatura sterownika doszła do 25st C, a silnika do 50st C.
Trochę szczegółów konfiguracji:
Masa całkowita (z jeźdźcem) - ok 150kg
Rama: Falcon v2 ( na zamówienie)
Silnik: Mxus 5K Turbo 55H 25x4, pod 36 szprych, ilość magnesów 32 wpleciony w felgę 19" moto alu (na zamówienie)
Akumulator: 56Ah, 20S16P na LGDBMJ11865 + BMS 20S/100A + Ładowarka 20S/100A (na zamówienie)
Sterownik: Sabvoton SVMC0720100 + moduł Bluetooth doskonale opisany na tym forum.
Amortyzator: Marzocchi Bomber 888 (używka)
Damper: Damper Cane Creek Double Barrel DBcoil 241x76 ze sprężyną 600 lbs (używka)
Hamulce hydrauliczne: Avid Elixir 5 z tarczami 203 (używka)
Koło przód: jakieś 26" (używka)
Koło tył: Obręcz moto alu 19" + opona Kenda kostka/teren
Acha, bym zapomniał o napędzie rowerowym:
Korby od rowerka dziecięcego w układzie obie w dół, żeby postawić na czymś nogi.
Wolnobieg 1x16S + napinacz łańcucha 1S
Łańcucha brak ze względu na chwilowy brak odpowiednich korb.
Serdeczne podziękowania użytkownikom tego forum za cenne uwagi i komentarze, w tym Tasowi za bloga. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
Ponury Oracz
Przemawia to do mnie |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
niegodny
stażysta
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Maj 2017 Posty: 166 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
Zdjęcie Ponurego prosimy. |
|
|
|
|
Bajoniks
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 91 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
Jak się sprawują hamulce w konfiguracji: Avid Elixir 5 + 150kg? |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
Co do hamulców, to maszyna nie staje w miejscu, ale mam wrażenie podobne jak na zwykłym rowerze z v-brekami.
Celuję w hamowanie silnikiem, mam 2 manetki i jutro będę podłączał wg TAS'owego sposobu zasilacz 230/12V aby mieć Brake HIGH i manetkę. |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
ładowarka 100A ??? |
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
Sorry, ale się rozpędziłem z tymi amperami.
20S/6A powinno być. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
Ile A "pchasz" w fazy - w silnik, a ile z aku?
Fajny "Oracz" |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
Pomiary i ustawienia sterownika podam niebawem.
Testy robiłem na mocno przyciętych ustawieniach w stosunku do zalecanych.
Watomierz 100V/100A z odpowiednim bocznikiem dopiero leci do mnie z Chin.
Mam taki 60V/100A z wyrzuconym bocznikiem na zewnątrz, więc w międzyczasie go podłączę.
Jak upchnę przetwornicę 230V/12V, to będę miał zasilanie do niego.
Pomiar zawija się na 64V, ale prąd powinien się łapać w zakresie. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Jak Ci się kręci tak zmontowanymi korbami ? Tak wiem nie ma jeszcze łańcucha Jakie masz odczucia w kwestii pracy wahacza z tak dużą masą koła ? |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Pierwsze testy próbowałem wykonać bez korb, ale długo to nie trwało, bo doznałem efektu, o którym najlepiej opowiedział by Azja.
Wahacz-damper - csłkowite ugięcie ma 72mm, wstępnie beze mnie: 6mm, ze mną: 25mm, dobicie podczas testów: 50mm.
Mam wrażenie, że jest trochę twardo - raz siodełko próbowało wyrzucić mnie na orbitę.
Damper w Falconie można zamontować na 4 sposoby (z czego 2 dotyczą umiejscowienia zbiorniczka).
Pozostałe 2, są zależne od sposób zamocowania górnego uchwytu (oczko do góry lub w dół - oczkiem nazywam fragment uchwytu, gdzie się wkłada tuleje).
Jak się ustawi "oczko w górę", to siodełko się obniża i jest on bardziej w pozycji do góry.
Jak się ustawi "oczko w dół", to siodełko idzie do góry, a damper kładzie się lekko tak, że jest w osi wahacz - góra ramy. Tak ustawiłem obecnie. Widzę, że różnie to ustawiacie.
Może ktoś podpowie jaka jest zależność i jak wpływa na jazdę? |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Masozagadka.
Przy okazji testów przetwornicy (zasilacza) 230V AC/12V DC zastanawiam się jak działa Wam Break-Hi?
Przetwornica/zasilacz jest zasilany z +84V po stacyjce i GND sterownika (czyli za bocznikiem watomierza P-, jeśli jest).
Przetwornica daje na wyjściu 12V DC.
+12V idzie na czujniki ciśnienia klamek i przez nie do wejścia Break-Hi sterownika.
Wszystko ładnie i zgodnie ze schematami, ale co z GND na wyjściu przetwornicy?
Stanowi część odseparowanego od wejścia obwodu.
Nijak nie jest połączona z GND sterownika (i wolałbym tego nie łączyć) - sterownik nie zobaczy +12V z klamek.
Jak to Wam działa? Macie jakieś wyselekcjonowane przetwornice ze wspólną masą?
=================
Update:
Organoleptycznie sprawdziłem, że mogę połączyć GND z wejścia i wyjścia zasilacza pełniącego funkcję takiej przetwornicy, więc problem został ominięty. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
Wszystkie masy są wspólne, GND na potrzeby Brejk-hi sterownik sobie sam bierze np z GND zacisku zasilajacego |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 01 Sty, 2018
|
|
|
Dzięki Tas za potwierdzenie - tak zrobiłem.
Właśnie jestem w terenie i mierzę watomierzem co się da.
Bocznik się nie rozgrzewa za bardzo.
Niestety nie działa hamowanie elektryczne.
+12V Brake-Hi - podaję z przycisku, manetka hamulca płynnego (0-5V) też podłączona - taka sama jak manetka od "gazu".
Efekt jest taki sam jak hamowałem samą manetką, czyli delikatnie rower wyhamowuje.
Dołożenie Brake-Hi nie zmieniło nic.
Prąd hamowania ustawiony jest na 50A.
Nie mierzyłem tylko co wychodzi z manetki.
Zrobiłem zrzut ustawień ze sterownika i załączę po południu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|