Kolejny Falcon na Mxus 5K - Ponury Oracz |
Autor |
Wiadomość |
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
ooo - jakbym zdjęcie swojego tyłu widział.
Tylko przód muszę dorobić.
Ja mam z tyłu 16T.
Jednak chyba wrócę do jazdy z korbami w dół z łańcuchem w kieszeni.
I tak napęd łańcuchowy tylko w sytuacjach awaryjnych, a tylko przeszkadzają korby, bo jedna noga w górze, a druga odpoczywa.
Z wyprostowanymi nogami i ściskaniem udami skrzynki jest 100x lepiej. |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
O ile nie nadużyję czasu i cierpliwości Szanownych, to może ktoś podpowie, gdzie jest wsteczny na kabelkologii Sabvotona SVMC0720100 ?
Poniżej opis wszystkich kabelków:
Pin/Złącze/Kolor/Funkcja
1/okrągłe/czarny/GND
2/okrągłe/czerwony/+5V
3/żółty/kostka/hall W
4/brązowy/okrągłe/sygnał hamulca (0-5V)
5/przeźroczysty/okrągłe/Ogranicznik max. prędkości LOW
6/okrągłe/USB
7/okrągłe/USB
8/pomarańczowy/okrągłe/E-lock (>37V)
9/szary/okrągłe/manetka sygnał prędkości
10/niebieski/kostka/hall V (prędkościomierz)
11/zielony/kostka/hall U
12/fioletowy/okrągła/Brake Hi (+12V on)
13/różowy/okrągła/Ogranicznik max. prędkości HIGH (brak ograniczeń)
14/biały/kostka/pomiar temperatury silnika |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Może nie być wstecznego bo zamiennie za niego producent montuje kabelek zmiennej siły hamowania (brązowy) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Serce mnie boli jak sobie uświadomię, że na płytce sterownika czeka punkt lutowniczy na swój kabelek i odrobinę cyny.
Wsteczny by się już przydał kilka razy.
Jak dojdzie do rozbiórki, to trzeba będzie dorobić. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Mam ten sam ból. Wsteczny to błogosławieństwo a jego brak to porażka |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Co ciekawe, to Brake Hi nie ma wpływu na hamowanie. Silnik wyhamowuje samą manetką (brązowy).
Wystarczy przelutować jeden kabelek w sterowniku i będzie wsteczny. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Tomas napisał/a: | A to co innego. 12T raczej nie wejdzie |
Faktycznie. Nawet nie sprawdziłem. Wydawało mi się, że to 12T. |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 08 Sty, 2018
|
|
|
umbur napisał/a: | Silnikiem nie wyhamujesz do zera. To jest opcja która ma wspomóc hamowanie, żeby klocki się tak szybko nie zużywały. Na blokowym sterowniku działało mi to ciut lepiej, ale rower też był lżejszy. |
Dzisiaj poluzowałem rumakowi cugle i pozwoliłem mu się rozpędzić - przy włączonej opcji: Regenerative Charge i prądzie hamowania 80A stwierdzam, że hamowanie manetką (bez użycia klocków i tarcz) działa wystarczająco dobrze. Przy małych prędkościach hamowanie jest mało wyczuwalne i chyba o to autorom chodziło.
Natomiast automatyczne hamowanie po włączeniu opcji "slide regenerative recharge" jest trochę irytujące na prostej drodze, więc raczej będzie miało zastosowanie podczas jazdy w terenie z przeważającymi zjazdami.
Dziś natura dała prezent w postaci zamarzniętego błotka - niestety błotko zamarzło jak stało, czyli porobiły się bruzdy 3D po 20 cm głębokości - czułem się trochę jak motorniczy tramwaju śmiało mknący po szynach w swej elektrycznej maszynie. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 09 Sty, 2018
|
|
|
ZatrybJam napisał/a: | Natomiast automatyczne hamowanie po włączeniu opcji "slide regenerative recharge" jest trochę irytujące na prostej drodze, więc raczej będzie miało zastosowanie podczas jazdy w terenie z przeważającymi zjazdami. |
"Slide" załącza się automatycznie po puszczeniu manetki przyspieszenia. To sprawia, że nie da się jeździć "na luzie" i przez to zżera więcej prądu. Czytaj - bez sensu. |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
I co faktycznie dales sterownik sabka 72100 i daje rade?
Bo mysle nad tym siilnikiem tylko nie wiem czy wchodzic w 72080 na ruskim modzie czy cos mocniejszego? |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018
|
|
|
Saku napisał/a: | I co faktycznie dales sterownik sabka 72100 i daje rade?
Bo mysle nad tym siilnikiem tylko nie wiem czy wchodzic w 72080 na ruskim modzie czy cos mocniejszego? |
Sterownik do tej pory jest ustawiony z ograniczeniem prądu i do tego ustawiłem I próg prędkości na 50%, II na 70% oraz III b/o.
Zasadniczo jeżdżę na I trybie i jestem bardzo zadowolony. II tryb włączam na asfalcie, ale to nudna jazda - rower ma orać bezdroża i las oraz wjeżdżać pod każdą górkę - tam mam największą radochę. Silnik i sterownik "zimny" po 3h jazdach-wypadach próbnych.
Spodziewam się, że jak bym zdjął ograniczenie prądowe, to bym latał zamiast jeździć - niestety nie mam licencji pilota, ale o lataniu marzę od dziecka.
Pewnie do tematu podszedłem za bardzo ostrożnie, ale nie wiedziałem czego się spodziewać. |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Mar, 2018
|
|
|
Ten błotnik może praktyczny ale paskudny ;-( Kup coś innego bardziej może zachodzącego na oponę w dół. Cala konstrukcja fajna ale taka grubo ciosana |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 11 Mar, 2018
|
|
|
Ha ha, błotnik jak sama nazwa wskazuje służy do zbierania błota, a nie na pokazy piękności. Damper i moje plecy są zadowolone.
Może ktoś ma fotki czegoś pasującego do falconopodobnych konstrukcji na tył?
Acha, błotnik składa się z dwóch części, jak będzie mniej wody wystarczy odpiąć górną. |
|
|
|
|
ZatrybJam
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 33 Skąd: mazowieckie
|
|
|
|
|
|