|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Ekonapędy - mała recenzja |
Autor |
Wiadomość |
nerdyyy [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009 Ekonapędy - mała recenzja
|
|
|
Witam,
Właśnie jestem świeżo po pierwszym teście zestawu z ekonapędy silnik 408 + akumulatory SLA 12Ah. Zestaw z tempomatem i sterownikiem z odzyskiem. Zamontowałem do miejskiego roweru Kross z kołami 28. Dojechałem właśnie do pracy 25km i jestem zachwycony Cała droga zajęła ok. 55 minut czyli o 15 minut krócej niż autem i jakieś 30zł taniej , chociaż wyraźnie dało się wyczuć, że przy końcówce akumulatory miały o wiele mniejszą moc (mimo, że prawie cały czas pedałowałem). Prędkość średnia z trasy 25kmh, maksymalna 40. Wkazania mogą być mylące ponieważ mogę mieć rozkalibrowany licznik. Światełko "LOW" wkazujące na słabe baterie zapalało się przy mocniejszym przyspieszaniu w drugiej połowie trasy.
Tempomat to sprawa rewelacyjna, w zasadzie korzystałem praktycznie tylko z niego podczas jazdy. W połowie drogi silnik nagle się wyłączyć i zaczął stawiać bardzo duży opór. Po wyłączeniu i włączeniu stacyjki wszystko wróciło do normy.
Silnik może nie ma jakoś strasznie dużo mocy (jestem motocyklistą więc mam troche zbaczone spojrzenie) ale spokojnie starcza do podtrzymania prędkości niewielkim nakładem energii własnej nawet przy prędkościach powyżej 30km/h.
Ogólnie polecam bo produkt jest w miarę bezproblemowy. |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009 Re: Ekonapędy - mała recenzja
|
|
|
nerdyyy napisał/a: | (...)
Ogólnie polecam bo produkt jest w miarę bezproblemowy. |
Gratuluję, brzmi całkiem nieźle, fajnie, że pojawiają się nowe jednoślady - chociaż potrafię sobie wyobrazić pedałowanie, przy obecnej temperaturze otoczenia
Można prosić o zdjęcie roweru? Który zestaw zamówiłeś?
Pozdrawiam |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
nerdyyy [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009
|
|
|
Hej, zdjęcie postaram się wykonać do końca tygodnia. Zamówiłem zestaw niestandardowy tj. silnik 408 wpleciony w koło 28, sterownik z odzyskiem, tempomat, klamki hamulców, pakiet SLA 12Ah 48V w postaci sakw, ładowarka 150W...
Właśnie skończyło się ładowanie - trwało 3 godziny... Jak to możliwe? Podobno pełne ładowanie trwa 8 godzin. Czy to możliwe, że zużyłem mniej niż połowę pojemności akumulatorów? |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009
|
|
|
nerdyyy napisał/a: | Hej, zdjęcie postaram się wykonać do końca tygodnia. Zamówiłem zestaw niestandardowy tj. silnik 408 wpleciony w koło 28, sterownik z odzyskiem, tempomat, klamki hamulców, pakiet SLA 12Ah 48V w postaci sakw, ładowarka 150W...
Właśnie skończyło się ładowanie - trwało 3 godziny... Jak to możliwe? Podobno pełne ładowanie trwa 8 godzin. Czy to możliwe, że zużyłem mniej niż połowę pojemności akumulatorów? |
Heheh nigdy nie wiadomo. Nie znam się na tych rowerowych zestawach |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009
|
|
|
Zmierz prąd ładowania. Ja na silniku 250W BLDC z maksymalną szybkością 28 km/h na prostej drodze przejeżdżałem do 35 km. Akumulatory 12Ah 36V. Z szybkością niecałe 20 km/h udało mi się nawet 45 km przejechać, ale to było w lato i temperatury były wyższe. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009 Re: Ekonapędy - mała recenzja
|
|
|
nerdyyy napisał/a: | Witam,
W połowie drogi silnik nagle się wyłączyć i zaczął stawiać bardzo duży opór. Po wyłączeniu i włączeniu stacyjki wszystko wróciło do normy.
|
Skoro stawiał duży opór to znaczy, że hamował. Widocznie sterownik dostał sygnał do hamowania odzyskowego i trochę go "poniosło" ("zawiesił" się) ?? |
|
|
|
|
nerdyyy [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009
|
|
|
w drodze powrotnej trzymałem gaz prawie cały czas na maksa - 25km i cały czas paliło się "high" i "low" nawet nie mrugneło
oczywiscie caly czas pedalowalem na tyle, zeby mi bylo cieplo |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009
|
|
|
to może pedałowałeś na tyle że silnik praktycznie nie był używany ostatnio jest chłodno i dla tego tak szybko się naładowały te akumulatory
ja sobie jakoś tak nie mogę wyobrazić pedałowania przed 7 rano jak jestem strasznie zaspany marze o jeszcze 5 minutach drzemki i na zewnątrz jest mróz ostatnie co mi się chce wtedy to ćwiczenia w takiej sytuacji zastygam nieruchomo i wtedy jest mi najcieplej, jak się ruszam to mi zimne powietrze pod kurtkę wlatuje dla płuc i gardła też chyba nie jest zdrowo wdychać gwałtownie bardzo zimnego powietrza |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2009
|
|
|
Ile z akumulatorów sie pobierze, to tylko tyle można naładować, dlatego krócej trwa ładowanie.
Sprawność pojemnościowa akumulatorów zależy od poboru prądu i od temperatury. Jest jeszcze kwestia jakości tych akumulatorów. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
nerdyyy [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2009
|
|
|
wydaje mi się, że istotna może być też temperatura -> rano jak jechałem to rower z aku stał w garazu przy tych 5*C a jak dojechałem do pracy to przez 8 godzin aku ładowały się w komfortowych 20 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|