ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Piasta Sram Automatix + mid Bafang
Autor Wiadomość
hellraider 
początkujący


Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018   Piasta Sram Automatix + mid Bafang

Witam .
W związku z tym , że jestem na etapie projektowania dla siebie ebika zastanawiam się jak dobrać komponenty. Dawcą dla ebika będzie mój UNIBIKE VOYAGER . Jako napęd chcę zastosować Bafang 48v 750w. Chce też zlecić budowę pojemnika i tam umieścić baterię. Mój styl jazdy to trochę ambitniejsza rekreacja ale nie oczekuję wysokich prędkości - bardziej interesuje mnie zasięg.
To tak gwoli wyjaśnienia . A teraz do rzeczy.
Zastanawiam się jak zachowałaby się piasta SRAM AUTOMATIX w połączeniu z napędem. Podkreślę , że znam dobrze tę piastę ponieważ na co dzień używam drugiego roweru ( samodzielnej konstrukcji ) - singla, z tą właśnie piastą i jestem bardzo zadowolony. Na jazdę po mieście nie ma nic lepszego. Piasta jest dwubiegowa i bez żadnych linek i manetek sama przerzuca na drugi, wyższy bieg na zasadzie siły odśrodkowej, w wyniku której zazębia się przekładnia. Dzieje się tak pod obciążeniem czyli w trakcie pedałowania po osiągnięciu prędkości około 15 km/h.
Tak więc myślę czy taki system połączenia tej piasty z silnikiem centralnym by się sprawdził biorąc pod uwagę eliminację przekosów łańcucha i ewentualnych problemów z jego spadaniem. Czy ktoś używa takiego połączenia bądź wie jak by to działało ?
 
 
hellraider 
początkujący


Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018   

Dopowiem jeszcze dlaczego myślę o tej piaście.
Dla moich potrzeb wystarczyłoby mi ruszanie z jednego biegu i przy odpowiednim doborze zębatek mogłoby się ruszać ciężej ale przecież jest wspomaganie :-) . Drugie przełożenie (1 do 1.37 ) dawałoby już prawie odpowiednik najniższego biegu w tradycyjnej przerzutce a to dla mojego stylu jazdy byłoby odpowiednie.
Zastanawia mnie tylko czy ta piasta wytrzyma ciąg motoru ( działa co prawda na zasadzie sprzęgła odśrodkowego więc teoretycznie jest przystosowana do przeciążeń - ale ... ) .
Stąd moje wątpliwości i pytanie o sens takiego układu.
Może ktoś zna odpowiedź na mój dylemat
 
 
tomek701 
dyrektor


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 471
Skąd: Chełm
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

Witam w prawdzie nigdy nie widziałem takiej piasty ale na piaście wielobiegowej konkretnie trzy biegowej zbudowałem kiedyś taki pojazd https://youtu.be/Lgrmbqd9P5Q Silnik miał 500 wat 24v z magmy napęd z silnika szedł na piastę i można było zmieniać biegi. Nie było żadnych problemów a rowerek był dosyć ciężki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group