ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbumZlot EV 5-6 maja 2018
Batteryguru baterie do rowerĂłw elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Delikatna elektryfikacja
Autor Wiadomość
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 907
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017   

To oddaj wadliwy silnik sprzedawcy w ramach rękojmi i przestań z łaski swojej wmawiać wszystkim wokół że każdy silnik przekładniowy na tył jest do niczego ...
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 664
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017   

Wibi , myślę że mylą Ci się wolnobieg w zębatce (ten od przeniesienia napędu z korby na koło), od WOLNOBIEGU w silniku (tego który który znajduje się w środku silnika i fizycznie odłącza silnik od piasty koła). Powtórzę jeszcze raz, JEZELI W SILNIKU JEST WOLNOBIEG, TO OPÓR KOŁA JEST TAKI JAKIE SĄ MASZYNOWE ŁOŻYSKA I USZCZELNIACZE PIASTY / simeringI. A ponieważ maszynowe łożyska w piaście są "nieregulowalne" , w przeciwieństwie do rowerowych (kulkowo/stożkowych że je tak nazwę) więc i ich opór jest nieco większy, lecz nie na tyle żeby twierdzić ze jazda na nich jest uciążliwa lub niemożliwa.
Zresztą na filmiku silnika widać dokładnie że wirnik kręci się tylko przy jednym kierunku jazdy,. Przy jeździe do tyłu silnik stoi.
 
 
Kermit 
początkujący


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 9
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018   

Witam. Silnik wstawiony, pierwsze testy pomyślne. Zastanawiają mnie jednak podkładki zabezpieczające oś przed obrotem i tutaj proszę o poradę. Jak widać na zdjęciach otwory pod oś jakie są takie są co powoduje że ząbek podkładki w zasadzie w małym stopniu blokuje się na ramie. Dodatkowo koło jest przesunięte parę mm od osi roweru, powoduje to że łańcuch nie wskakuje na największą zebatke (wiem nie będzie potrzebna) i mam problem z wyregulowaniem hamulca. Zastanawiam się czy nie zrezygnować z podkladek wogole.(silnik 250 W). Albo przełożyć podkładki na drugą stronę (nie między silnikiem a ramą). A może coś dorabiać. Jak myślicie?


  
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 514
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 11 Sty, 2018   

Obróć tą podkładkę blokującą o 180 stopni tak aby ząb (a nie ośka) pierwszy wchodził w zaczep ramy-widelca.Teraz masz to źle założone i może dojść do rozszerzenia zaczepu a w konsekwencji wypadnięcia lub obrotu osi.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 892
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 11 Sty, 2018   

To jest prawidłowo włożona podkładka przeciwko obrotowi

Z wrzucaniem jedynki bywają problemy przy niektórych przerzutkach - wykręciłeś na max śrubę regulacji low?
Jaki masz problem z hamulcem?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I

Skrzynki z laminatu na zamówienie


Niech moc będzie z wami
 
 
Kermit 
początkujący


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 9
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: Czw 11 Sty, 2018   

Lewy klocek prawie trze o obręcz prawy jest daleko od niej. Naciagniecie linki nie pomaga. Klamkę trzeba ściągnąć do końca żeby zacząć hamować. Podreguluje trochę jeszcze lewy się dotrze.
Mam kasetę 8 rz. Wózek zatrzymuje się na 2 dalej nie pójdzie.

Nawiązując do dyskusji powyżej nie czuje żadnego oporu od silnika jadąc bez wspomagania.

Czy ktoś się orientuje jaka wartość max momentu wyrażona w Nm będzie na ośce? Albo ile taki silnik ma obr/min?
Ostatnio zmieniony przez Kermit Czw 11 Sty, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
djmarcin56 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 356
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 11 Sty, 2018   

wibi napisał/a:
Obróć tą podkładkę blokującą o 180 stopni tak aby ząb (a nie ośka) pierwszy wchodził w zaczep ramy-widelca.Teraz masz to źle założone i może dojść do rozszerzenia zaczepu a w konsekwencji wypadnięcia lub obrotu osi.


Co ty za głupoty gadasz? chcesz kogoś zabić takimi poradami? :shock: całe szczęście raczej by ząbek nie wszedł w hak na samo dno nawet jak by ktoś tak próbował.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 514
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

Nie chciałem już dyskutować w tym temacie bo przecież kol.tas na blogu powiedział autorytatywnie, że ząb podkładki wchodzi "za osią" czyli tak jak na zdjęciu kol.Kermit.Nie podważam ani autorytetu w/w ani nawet tego co piszą inni nawet na endless a po prostu przywołuję tu podstawowe pojęcia mechaniki,sił i momentów działających na hak mocowania koła. Nie trzeba mieć wielkiej wiedzy by wiedzieć, że moment "rozchylający" hak w takim,zewnętrznym położeniu zęba podkładki jest prawie dwa razy większy niż wtedy gdy to ząb podkładki będzie wprowadzony jako pierwszy,przed osią (działanie dźwigni i ramienia).To właśnie takie "polecane" założenie podkładki powoduje rozerwanie haka mocującego widelca czy też ramy i nie ma tu żadnych argumentów z dziedziny mechaniki by to podważyć,no chyba, że użyje się argumentów typu "gadasz głupoty" lub tp.inwektyw.
Oczywiście, gdy jest to rama czy widelec ze zwykłego roweru a nie "elektryka" to wiadomo, że hak mocowania osi jest za płytki do takiego usytuowania podkładki i wówczas należy go o 2-3 mm pogłębić ale wynika to z niedostosowania ramy (widelca) do mocowania silnika elektrycznego.
 
 
JerzyZ 
prezes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 768
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

Wibi, niestety mylisz się. Przy odwrotnym założeniu zespołu oś-występ siła rozchylająca jest IDENTYCZNA! Można by upierać się, że przy odwrotnym montażu ramiona widelca są zespolone ściśniętymi podkładkami osi - ale moim zdaniem to polepszenie jest niezauważalne.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 664
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

wibi napisał/a:
Nie chciałem już dyskutować w tym temacie bo przecież kol.tas na blogu powiedział autorytatywnie, że ząb podkładki wchodzi "za osią" czyli tak jak na zdjęciu kol.Kermit.Nie podważam ani autorytetu w/w ani nawet tego co piszą inni nawet na endless a po prostu przywołuję tu podstawowe pojęcia mechaniki,sił i momentów działających na hak mocowania koła. Nie trzeba mieć wielkiej wiedzy by wiedzieć, że moment "rozchylający" hak w takim,zewnętrznym położeniu zęba podkładki jest prawie dwa razy większy niż wtedy gdy to ząb podkładki będzie wprowadzony jako pierwszy,przed osią (działanie dźwigni i ramienia).To właśnie takie "polecane" założenie podkładki powoduje rozerwanie haka mocującego widelca czy też ramy i nie ma tu żadnych argumentów z dziedziny mechaniki by to podważyć,no chyba, że użyje się argumentów typu "gadasz głupoty" lub tp.inwektyw.
Oczywiście, gdy jest to rama czy widelec ze zwykłego roweru a nie "elektryka" to wiadomo, że hak mocowania osi jest za płytki do takiego usytuowania podkładki i wówczas należy go o 2-3 mm pogłębić ale wynika to z niedostosowania ramy (widelca) do mocowania silnika elektrycznego.


A zastanowiłeś się, o ile procent zmniejszy się pewność przykręconej śruby (osi), która w położeniu podkładki jak na zdjęciu wyżej, obejmuje 3/4 gniazda widelca, a w przypadku odwrotnego ułożenia będzie "trzymać tylko na dwóch bocznych powierzchniach widelca (pewnie z 30% powierzchni)
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 514
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

@JerzyZ
To prawda i o tym napisałem :"....wówczas należy go o 2-3mm pogłębić", mam nadzieję, że to zrozumiałe? Siła rozchylająca jest to prawda identyczna w obu położeniach ale działa w jednym przypadku na węzeł haka a w drugim,niby "właściwym", na ramię haka, czyli istnieje dźwignia wspomagająca siłę rozwarcia haka a nawet wyłamania (gdy to aluminium).
@tkoko
Przy pogłębieniu haka jak wyżej, żaden procent pewności przykręcenia się nie zmieni, gdyż oś będzie w tym samym miejscu w jakim jest teraz. W ogóle rowery "elektryfikowane" mają haki ramy czy widelca nie przystosowane do takich,blokujących podkładek.Są po prostu za "płytkie" a ząb podkładki (jak na zdjęciu Kermita) znajduje się praktycznie na samym "wejściu" haka.To chyba łatwo pojąć.
  
 
 
djmarcin56 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 356
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

No i wibi tak jak ma kermit pokazuje trzeba ciut pogłębić haki i będzię ok ząbek podkładki się zablokuje w haku a sposób o jakim ty mówisz jest wogóle nie do pojęcia i działał by na niekorzyść silnika wypychając go wręcz z haka, wszyscy robią tak jak piszemy od dawna i nie bez powodu.

Twój tok rozumowania podsunął mi jednak pomysł gdyby haki były takie porządne to podkładka mogłaby mieć szerszy ząbek i na dole haka można by zrobic nacięcia na kilka mm w obie strony i tam by właśnie wchodził idealnie ząbek i podkładka byłaby zablokowana.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 664
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 13 Sty, 2018   

wibi napisał/a:
@tkoko
Przy pogłębieniu haka jak wyżej, żaden procent pewności przykręcenia się nie zmieni, gdyż oś będzie w tym samym miejscu w jakim jest teraz. W ogóle rowery "elektryfikowane" mają haki ramy czy widelca nie przystosowane do takich,blokujących podkładek.Są po prostu za "płytkie" a ząb podkładki (jak na zdjęciu Kermita) znajduje się praktycznie na samym "wejściu" haka.To chyba łatwo pojąć.


Możesz sobie wyciąć gniazdo nawet na metr lecz to nie zmieni faktu że obie podkładki przy "Twoim" sposobie będą ściskały widelec tylko na obu krawędziach gniazda.
tu masz powiększenie obu podkładek

Jeżeli obrócisz "ząb" o 180 * wówczas niezależnie jak głęboko wypiłujesz gniazdo to i tak w miejscu "zęba" obie podkładki nie będą opierać się o gniazdo
 
 
Kermit 
początkujący


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 9
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: Sob 13 Sty, 2018   

A dlaczego podkładkę daje się między silnik a ramę a torque army już na zewnątrz?
 
 
tas 
Moderator


Pomógł: 143 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6006
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 13 Sty, 2018   

Gdyż iż podkładka ma małą średnicę i nie wadzi o zębatkę/łańcuch
_________________
Silniki, sterowniki, ładowarki, BMSy i inne- LINK - 792 304 416
Kod rabatowy: FORUM
Mój Blog: Ebike Blog (w budowie)
Tanie ogniwa: klik!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Archiwum zlotów EV w Żyrardowie
Zanim coś kupisz, albo zlecisz innym przeczytaj!