ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektronika BIONX
Autor Wiadomość
Kordian 
młodzik


Dołączył: 03 Paź 2017
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Wysłany: Pon 01 Sty, 2018   Elektronika BIONX

Chciałbym kupić (lub może komuś zbywa) płytki elektroniki, kable, złączki (również LCD) z zestawów BIONX.
Z generacji 1-5.

Płytki/elektronika nie musi być działająca .. może być uszkodzona.
Czasami ktoś przerabia silnik na zewnętrzny sterownik i elektronika już mu jest niepotrzebna.

Ja chętnie przygarnę lub odkupię.

Płytki potrzebuję do nauki .. do poszerzania wiedzy o CAN .. i do "podawania dalej" na forum :)

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7470
Ostatnio zmieniony przez Kordian Sob 13 Sty, 2018, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018   

Hej, jak byś chciał to mam dwie z swiss drive, jeden napewno działa.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Wolan 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2017
Posty: 22
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018   

Też mam, została mi z bionxa 2 generacji uszkodzony był tensometr
 
 
Kordian 
młodzik


Dołączył: 03 Paź 2017
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018   

Dzięki za odzew ..zaraz się odezwę na priv.

No jest z czego wybierać :) Dzisiejszy dzień mnie pozytywnie zaskoczył.
... "jest dużo ludzi dobrej woli" :)
Postaram się oddać .. :)

Czasami jak patrzę na te układy ze sterowników to aż by się chciało je reanimować ...
Niczego im nie brakuje .. i są takie "dedykowane".
Przykładowo .. z dzisiejszego dnia materiał od kolegi z forum "szczepan-k".



a w środku cy8c24533
PSoC ® Programmable System-on-ChipTM



Datasheet



Czy trzeba czegoś więcej dla komutacji blokowej ?

No mogli dodać drivery MOSFETów :)

CY8C24533_opis.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 192 raz(y) 125,25 KB

cy8c24533_block_schema.jpg
schemat blokowy aplikacji dla cy8c24533
Pobierz Plik ściągnięto 205 raz(y) 21,83 KB

cy8c24533.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 210 raz(y) 69,89 KB

 
 
jasiek011 
początkujący
jasiek011


Wiek: 61
Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 12
Skąd: mielno
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

byloby fajne rozwiazanie gdyby mozna bylo zrobic mocny kontroler do bionxa w miejsce starego dedykowanego w silniku. Zaoszczedzone miejdce i brak kabli. A silniczki bionksa niedrogie i z niezlym stosunkiem mocy do wagi
 
 
Kordian 
młodzik


Dołączył: 03 Paź 2017
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Wysłany: Sob 13 Sty, 2018   

jasiek011 napisał/a:
byloby fajne rozwiazanie gdyby mozna bylo zrobic mocny kontroler do bionxa w miejsce starego dedykowanego w silniku. Zaoszczedzone miejdce i brak kabli. A silniczki bionksa niedrogie i z niezlym stosunkiem mocy do wagi


Myślę, że ma to swoje plusy i minusy.
Niestety widzę więcej minusów niż plusów.

W tej chwili piszę mi się dość niewygodnie .. bo na całym pakamerkowym stole zalega elektronika rowerowa .. BIONX i inne (bardzo dziękuję wszystkim za przekazanie sprzętu!)

Po rozbebeszeniu baterii BIONX i po pierwszych przymiarkach aż tak bym się nie upierał że to taki MERCedesowy system jak mi się wydawało :)

To co jest jego największą zaletą przez drobne błędy za chwile staje się jego największą wadą.

Na chwilę obecną mam takie ...

WADY:

1. HR30-6j-6p - czyli złączki .. kable w środku się ukręcają i może dojść do zwarcia ..
Nie sądziłem że to może aż tak źle wyglądać.
Myślę że jest to największa przyczyna awarii.

Wiele osób podejrzewa sterownik :) a tak na prawdę wina może być prozaiczna ..




2. Sterownik w silniku.
- w razie awarii .. możemy już nie pojechać .. jeżeli jest jakieś zwarcie między-fazowe.
- elektronika jest narażona na zalanie, zawilgocenie, temperaturę
- dostęp do sterownika jest maksymalnie utrudniony.

3. magistrala CAN to tylko tak z nazwy .. brak standardu przesyłania danych

4. gdy coś padnie zostajemy na lodzie bo raczej nikt z podstawową wiedzą nie dokona naprawy

5. nie zdecydowali się na STM32 nawet w najnowszym silniku D500

ZALETY:

1. mniej kabli
2. o wiele mniejsza odległość (niż w zewnętrznym sterowniku) pomiędzy zasilaniem faz (MOSFETy) a uzwojeniami silnika
co ma duży wpływ na ograniczenie harmonicznych oraz "dopasowanie"
.

Całość zamknięta jest w masywnej/ekranowanej obudowie silnika.
Każdy cm kabla w obwodzie zasilania PWM to dodatkowa impedancja oraz pojemność czyli zniekształcenia. To także ... antena :)

3. wysoka jakość wykonania silnika / PCB / elementów systemu / przemyślana konstrukcja

Udało mi się skompletować lekko niedomagający zestaw :)
Brakuje mi tylko manetki. Jak by ktoś miał do odsprzedania.
W tej chwili będę testował cały podsystem BIONX na magistrali CAN.

Z uwagi na to że mam kilka płytek sterowników/bmsów może uda mi się zrobić jakąś hybrydę lub też wykorzystać je do nauki tak jak w poniższym wątku.

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7470

Pomimo wielu wątpliwości będę dalej kontynuował "badania" i jeżeli ktoś ma na zbyciu kable/elektronikę to proszę o kontakt na priv.

bionx-hr30-duza-porazka.jpg
uszkodzenie w złączce BIONX - HR 30
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 91,07 KB

 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 15 Sty, 2018   

Generalnie z Bionxa udaje się uzyskać moc 2,2kW. Na kole 26 cali minimum 60 km/h.
Wewnętrzny sterownik oczywiście to uniemożliwia. Należy go usunąć i zastosować sterownik 48V 25A. Lub 30A jeśli został wbudowany w silnik czujnik temperatury. Jeszcze lepsze efekty daje sterownik o przebiegu sinusoidalnym. Większa moc, większy zryw, cicha praca, komfort.
Ten oryginalny sterownik nic tak tak naprawdę ciekawego nie oferuje nie licząc łatwego podłączenia pod cały bionxowy kabelkowo-złączkowy system.

Jeśli mimo dobrych rad uważasz, że zrobiłeś z silnikiem wszystko, co Cię satysfakcjonuje i masz wyjście na manetkę, to manetkę kciukową posiadam. Z wyłącznikiem stacyjki oraz cyfrowym woltomierzem odczytującym napięcie w granicach 12-85V. Oczywiście jest to manetka SPOZA systemu Bionx, ale klasyczna. Czarny-czerwony-zielony jako manetka, żółty-brązowy wyłącznik, biały do plusa zasilania jako wskaźnik/wyświetlacz stansu naładowania baterii. 90 zł
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group