|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Łączenie równoległe NIMH w duże pakiety (PowerBank) |
Autor |
Wiadomość |
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pią 05 Sty, 2018 Łączenie równoległe NIMH w duże pakiety (PowerBank)
|
|
|
Mam trochę tego towaru bo wyjąłem i przerobiłem na LION.
Chciałbym z tego zrobić PowerBank do elektronarzedzi, ew. jako źródło do rozładowywania pakietów Lion, a w drugą stronę jako źródło prądowe do ładowania pakietów:)
Czy mogę połączyć je równolegle? Po 4-5 sztuk? by zrobić pakiet na 18V (1,2*15), tak bym mógł sobie je ładować ładowarką modelarską lub jak wyżej ładować podczas procesu rozładowania i testowania lionów?
Bo jak rozbiera się NIMH czy NICD to nie ma żadnych (równoległych pakietów) tylko szeregowo. Może to kwestia miejsca, a może to kwestia jakiś zaleceń. W wątku z 2009 Zeltom z Krzysztofem debatują na temat łączenia żelowych i ew. skutkach takich połączeń. Krzysztof wspominał by często kontrolować stan tych połączonych równolegle.
Ale czy macie jakieś spostrzeżenia lub zalecenia do równoległego łączenia? np. w 4P?
Mam też NiMH o nietypowym kształcie i oznaczeniu kodowym H1000CHY. Wymiary 25,4x83 mm. Nie mogę znaleźć DateSheetu na GP i nigdzie na google? może macie jaką fajną stronkę gdzie są wszystkie wynalazki ze świata? Na testach wyszło mi to co na etykiecie czyli 11Ah. |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
Ostatnio zmieniony przez Witt Pon 29 Sty, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 05 Sty, 2018
|
|
|
Osobiście odradzam łączenie równoległe Ni-Mh, te akumulatory wyrównuje się prądem, a nie napięciem. Weź jakiś pakiet połączony szeregowo, podłącz pod ładowanie i zobacz jak różne są napięcia. Można łączyć w" stringi" i te łączyć przez diody i rezystory do ładowania, a do rozładowania można zewrzeć (albo też przez diody). Te aku mają tak, że po naładowaniu napięcie zaczyna spadać, a aku zaczyna się grzać, więc przejmuje większy prąd i bardziej się grzeje. Można próbować ładować małymi prądami 1/10, 1/20C. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pią 05 Sty, 2018 Re: Łączenie równoległe NIMH w duże pakiety (PowerBank)
|
|
|
Witt napisał/a: | ...
Bo jak rozbiera się NIMH czy NICD to nie ma żadnych (równoległych pakietów) tylko szeregowo. Może to kwestia miejsca, a może to kwestia jakiś zaleceń. ... |
Zapewne wynika to z mniejszego napięcia ogniwa 1.2V, więc chcąc uzyskać np. 12V potrzeba 10 sztuk NiCD/NiMH , a Li-Ion tylko ~3szt. |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018
|
|
|
gienek333 napisał/a: | te akumulatory wyrównuje się prądem, a nie napięciem. Weź jakiś pakiet połączony szeregowo, podłącz pod ładowanie i zobacz jak różne są napięcia. |
To ciekawe, podłączę złącze balancera i sprawdzę charakterystyki napięciowe przy ładowaniu i rozładowaniu.
Charakterystyki pojedynczych ogniw, czy łączonych szeregowo są mi znane bo siedzę nad nimi już kilka miesięcy. Nagrzewanie się ma bardzo dziwną charakterystykę, bo nagrzały się dość mocno, ntc pokazał poniżej 4,5 i nadal spadał, temperatura na ogniwach 45 stopni min. I tak sobie rosła powoli do 55 po odłączeniu ładowania, więc nie dziwię się że co niektórzy stosują termostaty przy ładowaniu na 40 stopni. |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018
|
|
|
------ w związku z cenzurą cenzura |
_________________ Witek. |
Ostatnio zmieniony przez wit Pią 23 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 13 Sty, 2018
|
|
|
mogą łączyć jeśli mają ładowarkę, która dla nowego pakietu zna dT/dV i potrafi zakończyć ładowanie.
Na filmie nie ma wzmianki, że ładowarka kończy ładowanie ani nawet, że ładowanie przebiega prawidłowo. Nie ma też tego, czy ogniwa zachowują prawidłowe napięcia ani nawet nie ma wzmianki, że w ogóle ładowanie działa bez obsługowo. Nic nie ma tylko jest ładowarka na ścianie... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Sob 13 Sty, 2018
|
|
|
------ w związku z cenzurą cenzura |
_________________ Witek. |
Ostatnio zmieniony przez wit Pią 23 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018
|
|
|
Kilka postów koleżeństwa:) i człowiek wzbogaca się o bezcenną wiedzę. Jeszcze nie siedziałem nad nimhami, bo próbuję odbudować w nowym wydaniu mojego Batavusa (idzie nie 9Ah a 24Ah), ale temat bardzo ciekawy, bo mamy z "regeneracji" i to pewnie każdy z nas mnóstwo NIMH. Ja osobiście mam 3 banany i jeden zestaw dość dziwnych nimh 24,5x84,5mm takie długie grube. O pojemności 11Ah, zmierzonej wielokrotnie.
To co widzę w bananach to wielopoziomowe zabezpieczenie przed przeładowaniem. 2 czujniki NTC, jeden NZ i jakiś opornik terminczy (jeszcze nie znalazłem jego specyfikacji), czyli tak jakby były 4 zabezpieczenia tak małego pakietu 24V 20P1S. Po rozebraniu jednego banana widać bardzo wysokie temperatury pracy, albo czujniki padły, albo elektronika sterująca, bo praktycznie wszystki silikiony były przypalone, czarne. Wit, Gienek, Tas dziękuję za te uwagi. Temat może dotyczy historycznych starych baterii, ale szkoda je trochę szrotować, a dla pozostałych może się okazać prostą odpowiedzią, dlaczego przerabiać z nimh przy próbie zwiększania pojemności układu. |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018
|
|
|
------ w związku z cenzurą cenzura |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|