ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Łączenie równoległe NIMH w duże pakiety (PowerBank)
Autor Wiadomość
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pią 05 Sty, 2018   Łączenie równoległe NIMH w duże pakiety (PowerBank)

Mam trochę tego towaru bo wyjąłem i przerobiłem na LION.
Chciałbym z tego zrobić PowerBank do elektronarzedzi, ew. jako źródło do rozładowywania pakietów Lion, a w drugą stronę jako źródło prądowe do ładowania pakietów:)

Czy mogę połączyć je równolegle? Po 4-5 sztuk? by zrobić pakiet na 18V (1,2*15), tak bym mógł sobie je ładować ładowarką modelarską lub jak wyżej ładować podczas procesu rozładowania i testowania lionów?

Bo jak rozbiera się NIMH czy NICD to nie ma żadnych (równoległych pakietów) tylko szeregowo. Może to kwestia miejsca, a może to kwestia jakiś zaleceń. W wątku z 2009 Zeltom z Krzysztofem debatują na temat łączenia żelowych i ew. skutkach takich połączeń. Krzysztof wspominał by często kontrolować stan tych połączonych równolegle.
Ale czy macie jakieś spostrzeżenia lub zalecenia do równoległego łączenia? np. w 4P?

Mam też NiMH o nietypowym kształcie i oznaczeniu kodowym H1000CHY. Wymiary 25,4x83 mm. Nie mogę znaleźć DateSheetu na GP i nigdzie na google? może macie jaką fajną stronkę gdzie są wszystkie wynalazki ze świata? Na testach wyszło mi to co na etykiecie czyli 11Ah.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
Ostatnio zmieniony przez Witt Pon 29 Sty, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 05 Sty, 2018   

Osobiście odradzam łączenie równoległe Ni-Mh, te akumulatory wyrównuje się prądem, a nie napięciem. Weź jakiś pakiet połączony szeregowo, podłącz pod ładowanie i zobacz jak różne są napięcia. Można łączyć w" stringi" i te łączyć przez diody i rezystory do ładowania, a do rozładowania można zewrzeć (albo też przez diody). Te aku mają tak, że po naładowaniu napięcie zaczyna spadać, a aku zaczyna się grzać, więc przejmuje większy prąd i bardziej się grzeje. Można próbować ładować małymi prądami 1/10, 1/20C.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 05 Sty, 2018   Re: Łączenie równoległe NIMH w duże pakiety (PowerBank)

Witt napisał/a:
...
Bo jak rozbiera się NIMH czy NICD to nie ma żadnych (równoległych pakietów) tylko szeregowo. Może to kwestia miejsca, a może to kwestia jakiś zaleceń. ...


Zapewne wynika to z mniejszego napięcia ogniwa 1.2V, więc chcąc uzyskać np. 12V potrzeba 10 sztuk NiCD/NiMH , a Li-Ion tylko ~3szt.
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018   

gienek333 napisał/a:
te akumulatory wyrównuje się prądem, a nie napięciem. Weź jakiś pakiet połączony szeregowo, podłącz pod ładowanie i zobacz jak różne są napięcia.

To ciekawe, podłączę złącze balancera i sprawdzę charakterystyki napięciowe przy ładowaniu i rozładowaniu.

Charakterystyki pojedynczych ogniw, czy łączonych szeregowo są mi znane bo siedzę nad nimi już kilka miesięcy. Nagrzewanie się ma bardzo dziwną charakterystykę, bo nagrzały się dość mocno, ntc pokazał poniżej 4,5 i nadal spadał, temperatura na ogniwach 45 stopni min. I tak sobie rosła powoli do 55 po odłączeniu ładowania, więc nie dziwię się że co niektórzy stosują termostaty przy ładowaniu na 40 stopni.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

------ w związku z cenzurą cenzura
_________________
Witek.
Ostatnio zmieniony przez wit Pią 23 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 13 Sty, 2018   

Myślisz że oni nie wiedzą co robią ? Połączone mają po 6 równolegle (ogniwa od Priusa).
https://www.youtube.com/watch?v=4J8ySRmSk_4
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 13 Sty, 2018   

mogą łączyć jeśli mają ładowarkę, która dla nowego pakietu zna dT/dV i potrafi zakończyć ładowanie.
Na filmie nie ma wzmianki, że ładowarka kończy ładowanie ani nawet, że ładowanie przebiega prawidłowo. Nie ma też tego, czy ogniwa zachowują prawidłowe napięcia ani nawet nie ma wzmianki, że w ogóle ładowanie działa bez obsługowo. Nic nie ma tylko jest ładowarka na ścianie...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Sob 13 Sty, 2018   

------ w związku z cenzurą cenzura
_________________
Witek.
Ostatnio zmieniony przez wit Pią 23 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Kilka postów koleżeństwa:) i człowiek wzbogaca się o bezcenną wiedzę. Jeszcze nie siedziałem nad nimhami, bo próbuję odbudować w nowym wydaniu mojego Batavusa (idzie nie 9Ah a 24Ah), ale temat bardzo ciekawy, bo mamy z "regeneracji" i to pewnie każdy z nas mnóstwo NIMH. Ja osobiście mam 3 banany i jeden zestaw dość dziwnych nimh 24,5x84,5mm takie długie grube. O pojemności 11Ah, zmierzonej wielokrotnie.
To co widzę w bananach to wielopoziomowe zabezpieczenie przed przeładowaniem. 2 czujniki NTC, jeden NZ i jakiś opornik terminczy (jeszcze nie znalazłem jego specyfikacji), czyli tak jakby były 4 zabezpieczenia tak małego pakietu 24V 20P1S. Po rozebraniu jednego banana widać bardzo wysokie temperatury pracy, albo czujniki padły, albo elektronika sterująca, bo praktycznie wszystki silikiony były przypalone, czarne. Wit, Gienek, Tas dziękuję za te uwagi. Temat może dotyczy historycznych starych baterii, ale szkoda je trochę szrotować, a dla pozostałych może się okazać prostą odpowiedzią, dlaczego przerabiać z nimh przy próbie zwiększania pojemności układu.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

------ w związku z cenzurą cenzura
_________________
Witek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group