ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Konstrukcje pakietów z akumulatorów typu 18650
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3213
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   Konstrukcje pakietów z akumulatorów typu 18650

Konstruktorom własnych pakietów polecam film o montażu pakietu 48 V 16Ah.
Na uwagę zasługuje użycie miniaturowych bezpieczników jako elementu montażowego ogniw równoległych i ogólnie estetyczna, trwała konstrukcja, którą warto naśladować.
Trwała z zastrzeżeniem jakości użytych ogniw pochodzących z demontażu.

https://youtu.be/9gvyWtkAc0A
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Pozwolę sobie nie naśladować ze względu na lutowanie
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Według mnie te bezpieczniki są bez sensu, co one chronią w tym przypadku skoro reszta jest polutowana drutem...Jedyne co mi się podoba to ten plastik wydrukowany na 3d. Ogólnie ten ziomek jest troche ignorantem w niektórych sprawach i np używał ogniw podnoszonych z napięć typu 0V nomalnie w pakietach :roll:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3213
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Według mnie te bezpieczniki są bez sensu, co one chronią w tym przypadku skoro reszta jest polutowana drutem...

Co One chronią ? Jeśli ogniwo dostanie zwarcia, to leci JEGO bezpiecznik a pozostałe ogniwa segmentu P nie są zwierane.
Można uznać, że gruba szyna prądowa i cienkie odprowadzenia pełnią rolę lokalnych bezpieczników - patrz pakiet TESLI.
Dyskusyjnym jest raczej to, że w przypadku ogniw używanych, niskoprądowych, rzadko występuje zwarcie. Częściej rozwarcie lub wzrost rw i samorozładowanie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Czekaj czekaj, jeżeli dobrze widzę na filmiku to on łączy Serie na filmiku przez bezpieczniki a P łączy szyną... :roll: Więc kompletnie to niczemu nie służy oprócz przypadku zwarcia całej baterii co mozna latwo zabezpieczyć bmsem...To co ty mówisz oczywiście ma sens :wink: ale on robi dokładnie odwrotnie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3213
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

atomek1000 napisał/a:
....To co ty mówisz oczywiście ma sens :wink: ale on robi dokładnie odwrotnie.

On to robi dobrze. Spójrz na mój szybki szkic. Wprawdzie powinienem narysować bezpieczniki na plusach, bo tak się typowo robi ale to niema znaczenia dla działania układu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Hej, obejrzalem teraz troszke dalej filmik i rzeczywiscie tak robi natomiast przy pierwszej celi od krawedzi w niebieskim holderze plus i minus sa laczone drutem wiec jezeli akurat w tej sekcji sie trafi jakies zwarcie to na nic mu te bezpieczniki :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3213
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Obejrzyj jeszcze raz.....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1336
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Oczywiście, że to jest źle połączone. Zamiar był dobry ale wykonanie tragiczne. Segmenty P są lutowane drutem i łączone szeregowo bezpiecznikami z następną sekcją P połączoną drutem. Chyba nie o to chodzi w tym pomyśle.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3213
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Mechano napisał/a:
Oczywiście, że to jest źle połączone. Zamiar był dobry ale wykonanie tragiczne. Segmenty P są lutowane drutem i łączone szeregowo bezpiecznikami z następną sekcją P połączoną drutem. Chyba nie o to chodzi w tym pomyśle.

Pierwsza sekcja nie ma bezpieczników (jeśli potem nie poprawil) ale dalej Segmenty MINUSA są lutowane drutem a do plusów następnej sekcji są bezpieczniki.
Nie ma błędu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

A według mnie pierwsza sekcja jest zrobiona błędnie. Z obu stron połączone bez bezpieczników, więc cały sens ich robienia znika..


//reszta oczywiscie ok
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1336
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Dobra chyba to ja tu czegoś nie rozumiem. Pomyślę nad tym jeszcze.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3213
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

Wszystkich nas zmylil montaż 1 sekcji P od strony plusa bo jest klasycznie tzn
szyna na plusie i szyna na minusie, bez bezpieczników a pozostale 13 sekcji bezpieczniki juz ma.
Zrobił tak bo :
a) Chciał mieć sztywne mechanicznie szyny pakietu plus i minus.
b) nie mial tylu bezpieczników.
c) Ten segment składa się z najpewniejszych, równych, nowszych baterii
d) tak jest na filmie a w rzeczywistości poprawil to w ostatecznej wersji.
Lub ....wątki mieszane.
Tak czy inaczej to pewna idea, tym cenniejsza im ogniwa z odzysku, im wiecej ogniw ma sekcja równoległa.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3213
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Sty, 2018   

Relacja z fabryki EM3EV w której składa się pakiety na zamówienie.
https://youtu.be/oNfTEHBz_bg
Spójrzcie na sposób łączenia akumulatorów w pakiecie czyli odmiennie łączenie minusów od plusów. Szyna plusowa ma cienkie
połączenia, pełniące funkcję bezpiecznika pojedyńczego ogniwa. Ogniwa są mocowane w jednostronnych 'holderach', jak widać
w kilku(nastu) wersjach kształtu i ilości P i S ogniw.





Owocnego oglądania całego filmu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group