ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o spojrzenie w pakiet i sposób łączenia :)
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017   Prośba o spojrzenie w pakiet i sposób łączenia :)

Witajcie. Przymierzam się powoli do budowy akumulatorów w nieregularnym kształcie. Wymyśliłem sobie, że ma działaćto ze sterownikiem 26A max, więc uważam, że 5 połączeń na sekcję wystarczy, a wiadomo, że prąd max nie cały czas płynie...

Które połączenie będzie lepsze?



czy:



Jednym kolorem jest zaznaczony pakiet P, akumulator składa się z 13S9P, na prośbę klienta.

Bardzo fajna sprawa myślę, bo będzie to na ogniwach NCR18650B więc będzie miał około 30Ah w ramie :D

Przy takim ułożeniu widzę, że powinienem bez problemów uzyskać 5 połączeń, jedynie problem będzie z pierwszą celą, ale tam zrobiłbym podwójne blaszki, żeby prąd dobrze płynął :)

20170715_183104 - Kopia.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 351 raz(y) 169,01 KB

20170715_183104 - Kopia (2).jpg
Pobierz Plik ściągnięto 308 raz(y) 175,18 KB

_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Lip, 2017   

Hm... a ile te blaszki wytrzymują?
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017   

Hmm według mnie bez znaczenia, obie opcje wychodzą na to samo, nawet przy tych 4 połączeniach też powinno być ok bo na każdą blaszkę popłynie 6A w przybliżeniu.
Według mnie najważniejszy jest środek bo będzie się najbardziej grzał bo jest najobszerniejszy i koniec czyli ostatnia sekcja bo tam ma prąd najdalej od ujścia i tu największe mogą być spadki czyli tu lekko wzmocnić ilością taśmy.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

W obu przypadkach wystepuje niestymetria czyli cześć sekcji jest zrównoleglona/mostkowana (np skrajne maja kształt prostokąta i stanowią zwarty moduł) ale sześc z nich jest połaczona 'szeregowo' czyli pojedyńczym paskiem, przez który ma płynąć 26A.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

I taki pasek nie wytrzyma tego prądu?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

Należy dążyć do tego aby każdy segment był w jak największym stopniu podobny do innych. 26A na długiej pojedynczej blaszce będzie nieco inaczej się zachowywał niż krótki odcinek w kształcie kwadratu/prostokąta. No i pkt pomiarowy BMS też powinien być w środkowym pkt. Przy dużym prądzie, nagrzewania się blaszek to ma z czasem znaczenie. Nawet długotrwałe ładowanie 5A może nie być dla takiego układu obojętne.
A że to trudno spełnić przy różnych kształtach, to inna sprawa. Ale gdzie się da robić spójne, to warto przemyśleć.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

No OK. Ale do jakiego prądu przeznaczone są te taśmy?
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

moja propozycja połączeń glebor według tego co powiedział wojtekernest

20170715_183104__kopia_106.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 332 raz(y) 287,17 KB

_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

Myślę, że moje ułożenie jest o wiele lepsze. CHodzi tu o ilość połączeń pomiędzy ogniwami, myślę, że lepiej ułożyć się nie da, u ciebie są mniejsca, gdzie są 2-3 blaszki na 26A u mnie przeważnie jest po 5-7 blaszek pomiędzy:



na czerwono połączenia po jednej stronie, na pomarańczowy po drugiej stronie aku.

Myślę, że lepiej się tego ułożyć nie da... I myślę, że jest spory zapas mocy. Przy połączjeniu jak zaproponował forumowicz wyżej blaszki, które będą łączyć cele, będą bardzo ciepłe...

Ale fajnie, że temat się rozwinął :) Ja patrzę, że jeżeli jest dużo połączeń pomiędzy sekcjami, to wystarczy jedna praktycznie blaszka spinająca pakiet w P.

fajnie, bo po kilku opiniach będę robił dla was naprawdę dobre akumulatory :)

20170715_183104 - Kopia.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 281 raz(y) 295,87 KB

_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

Tak masz racje, jeśli chodzi o sekcje to twoje połączenia są lepsze, przy mojej wersji trzeba by każde połączenia między sekcjami podwajać ale z racji mniejszej ilości blaszek miedzy sekcjami wyszło by na to samo albo trochę oszczędniej w taśmie gdyż u Ciebie jest po 5 lub 6 blaszek między a u mnie 4 lub 6 blaszek.
Za to u mnie ogniwa w p' są bardziej zgrupowane a nie porozciągane w długie ciągi jak u Ciebie.
To tylko luźne propozycje więc nie mówię, że moje lepsze, najchętniej to obie opcje bym zobaczył w testach jak to wychodzi realnie.

Teraz niech najbardziej doświadczeni porównają te opcje i wskażą plusy i minusy każdej z opcji.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Sty, 2018   

Na poniższym filmie można podejrzeć sposoby rozłożenia pakietów ale generalnie warto przyjrzeć się z bliska jak w średniej wielkości fabryce EM3EV robi się (głównie) pakiety aku na zamówienie do rowerów i skuterów.
Właściciele składają je od 2010 r ale od niedawna robią to na nieco większą skalę w nowej fabryce.
Spójrzcie na sposób łączenia akumulatorów w pakiecie czyli odmiennie łączenie minusów od plusów. Szyna plusowa ma cienkie
połączenia, pełniące funkcję bezpiecznika pojedyńczego ogniwa. Ogniwa są mocowane w jednostronnych 'holderach', jak widać
w kilku(nastu) wersjach kształtu i ilości P i S ogniw.
W fabryce przygotowuje się również koła z silnikami.
Warto z uwagą obejrzeć wyposażenie tej fabryki , bo to w mojej ocenie pewien wzór do naśladowania w naszej części Europy, gdy zapotrzebowanie
na indywidualne pakiety będzie stale rosło i przerośnie obecne "chałupnicze" mini firmy.
Ponizej kilka scr.







"Pan cegla"



https://youtu.be/oNfTEHBz_bg

EM3EV website: https://em3ev.com/
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Nie 14 Sty, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 14 Sty, 2018   

Ja bym nie nazwał 14s6p triangle pack wzorem do naśladownia...
kiepsko wygląda łączenie jednej siódemki z drugą... pomiędzy siódemkami jest ok :)

Poza tym jednym wyjątkiem, reszta wygląda ok ;)

U mnie za Pana cegłę robi akumulator na 360 ogniwach sony V3 z 2 powodów:
- straty w energii jakie generuje "pan cegła" przerosły wartość zbudowanego akumulatora, a w lato w pomieszczeniu ok 3-4m2 jest nie do zniesienia...

- kanał jest ograniczony do 130W, co nie rozładowuje pakietu 10S1P prądem powyżej 3,8A, a opornica zajmuje dodatkowy kanał, tak wolne są 2 i robota jakoś idzie (godzinka na 40 ogniw) + multicharger własnej roboty na 100 ogniw niezależne kanały + 2x zasilacz 5V 60A, z niego raczej korzystam rzadko, ale jak jest, to jest...

I robota jakoś idzie... Ostatnio robione aku mi wychodzą już z rozjazdem rzędu 0,03V na proces, co uważam za rewelację. przy 0,15V już jakość jest bardzo akceptowalna, przy zastosowaniu BMSa 60mA pakiet śmiga latami. Równość ogniw w końcowej fazie rozładowania zapobiega sytuacji, gdy mamy np pakiet 5P i przez ostatnią minutę napiecie już na 4 ogniwach spadło i z piątego jest brany prąd rzędu 20-30A, co doprowadzi do szybkiego zniszczenia, dla tego tak ważne są jak najniższe rozjazdy, a najpiepiej nie rozładowywanie pakietu za każdym razem do odcięcia BMSa...
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group