Falcon v2 6KW+ |
Autor |
Wiadomość |
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
I jakie macie propozycje w moim przypadku?
bo nawet jak obciążę akum to nie podejdę w ramie do każdej celi w BMS zeby sprawdzić spadki napięć.
dobra akum na stół i muszę myśleć o jakimś obciążeniu |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/ |
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
tas napisał/a: | Kurcze no, nie tak się zachowuje padnięty aku.
Ale ok, trzeba coś zacząć działać z tym drogą eliminacji, więc poklei:
1. Jesteś pewny, że nie masz nic podłaczone między -B pakietu i -B BMSem (miedzy BMS i pakietem na minusowym przewodzie)? Szukamy sprzężenia mas
2. Po pełnym naładowaniu akumulatora i odczekaniu 4h cele są równe? (szukamy problemów z rozjazdami)
3. Czy ostatnio jeździłeś po wodzie? Masz uszczelnioną ramę/boczki na okoliczność zasiekania wodą z roztopów/deszczu/śniegu? (szukamy problemów z wodą na BMSie) |
1 pod -B nic nie jest podłączone oprucz głównego -Akum. na P- mam podłączone bocznik 150A od michała z watomierzem .
2 po pełnym naładowaniu akum czyli 83,3V to bms całą noc pracował nad równaniem cel i tak nie wszystkie zgasły. cele 4,15 4.14 A co doładowania mam ładowarkę 10A i BMS 120/15 i powinien się grzać przy ładowaniu ? tak ze jest gorący? dość mocno ? okolo 60st
3 rower jest złożony 100% szczelnie jeździłem po śniegu i mokrej nawierzchni. ale każda dziurka uszczelniona i osłony
po pierwszej jeździe zrobiłem 20 km i spokojnie mogłem go obciążać do 5kw na watomierzu. z tym że miałem problem z ustawieniami coś bo mi koło blokowało przy gwałtownych startach po którymś zblokowaniu urwało mi oś!!!
oś wymieniłem od razu hall-e wszystko zabezpieczone i nałożyłem dodatkowo taśmę Kapton na przewody fazowe żeby nic się nie wydarzyło. od nowa test hall- zmiana obciążenia na 70A/140A
i przewody w sterowniku zabezpieczone silikonem przed wodą i błotem .
naładowałem go do pełna , jazda próbna i powstał ten problem
Silnik pochodził z fasterbike ale nie wygądał jak dziewica w środku. jakoś dziwnie to wszystko upchane w środku. ale to tylko moja ocena |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
1. Masz sabvotona?
2. Czy problemy ze sterowaniem silnikiem nadal występują (jakiekolwiek problemy, neiregularności pracy itp)
3. Dlaczego blokowało tylne koło?
4. W ustawieniach sterownika w zakąłdce manetka ustaw opóźnienie w obu polach testowo na 300ms i dokonaj testu odłączania aku |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
tas napisał/a: | 1. Masz sabvotona?
2. Czy problemy ze sterowaniem silnikiem nadal występują (jakiekolwiek problemy, neiregularności pracy itp)
3. Dlaczego blokowało tylne koło?
4. W ustawieniach sterownika w zakąłdce manetka ustaw opóźnienie w obu polach testowo na 300ms i dokonaj testu odłączania aku |
1 Mam sabvotona 150M od ciebie;]
2 Problem z sterowaniem silnika już nie występuje wszystko ładnie i płynnie . Praca idealna.
3 podejrzewam że problem leżał po stronie Hall bo po ich wymianie jest wszystko ok ale wtedy też przechodził test hall na 30A
4 obecnie mam chyba 200ms ok przestawie na 300ms i się przejadę |
|
|
|
|
Bzyk
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2017 Posty: 110 Skąd: stąd
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
Cytat: | z tym że miałem problem z ustawieniami coś bo mi koło blokowało przy gwałtownych startach po którymś zblokowaniu urwało mi oś!!! |
chyba musze sie przeskalować bo moce i siły w tych ebikach są niewyobrażalne. Chyba ze urwanie osi mogło być spowodowane jakimś luzem w łozyskach i wtedy jak tak bardzo dałeś ognia to rotor przytarł o stator i ukręciło ośke, skok prądu wtedy musiał być potężny w obwodzie silnika |
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
Niestety nie pomogło. Napięcie na 20 celi spadło 3.5v
Akum 7st? Za miło
Może każda z cel tak spr. ?
A i między akum a rowerem nie powinno być żadnego napięcia |
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
A więc tak odpiąłem Bms . Odłączyłem akumulator na krótko.
Test drogowy wszystkie cele wracają do napięcia 3.98 3.99
Jedna nawet 4.03 a na 8 celi 3.76v .
Ale podczas pomiaru Na celi od 1 do 14 był podpięty miernik to wskazania skakały nie było widać do jakiego napięcia spada cela ale od celi 15 do 20 podgląd normalny na mierniku i napięcie na nich spadało do 3,5 V przy natężeniu 40 amper
Więc u mnie słabym ogniwem jest Cela nr 8
Podczas jazdy napięcia akumulatora spada do 68v
Cała jazda odbywa się bez użycia bms a |
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
Jeszcze jedno między celami balansera rama roweru są są wartości napięcia. Gdy odpiąłem główny plus od sterownika to żadnych wskazań nie było więc nie wiem wypowiedzcie się |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/ |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
romus130 napisał/a: | Jeszcze jedno między celami balansera rama roweru są są wartości napięcia. Gdy odpiąłem główny plus od sterownika to żadnych wskazań nie było więc nie wiem wypowiedzcie się |
Napisz to trochę bardziej po polsku, to może na coś wpadniemy |
|
|
|
|
Bzyk
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2017 Posty: 110 Skąd: stąd
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
To juz masz jakiś trop czyli słaba sekcjia w aku i dziwny potencjał na radiatorze sabvotona. Moze woda sie dostała do środka jak jezdziłeś po śniegu, dobrze było by to oblukać |
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
Bzyk napisał/a: | To juz masz jakiś trop czyli słaba sekcjia w aku i dziwny potencjał na radiatorze sabvotona. Moze woda sie dostała do środka jak jezdziłeś po śniegu, dobrze było by to oblukać |
No ale sabvoton obecnie jest przyklejony więc? Sam rozumiesz.
A ty sterowniki przecież są hermetyczne więc chyba nie ma obaw że woda mogłaby się dostać zresztą były to odcinki kwestii 100 m. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
romus130 napisał/a: | A więc tak odpiąłem Bms . Odłączyłem akumulator na krótko.
Test drogowy wszystkie cele wracają do napięcia 3.98 3.99
Jedna nawet 4.03 a na 8 celi 3.76v .
Ale podczas pomiaru Na celi od 1 do 14 był podpięty miernik to wskazania skakały nie było widać do jakiego napięcia spada cela ale od celi 15 do 20 podgląd normalny na mierniku i napięcie na nich spadało do 3,5 V przy natężeniu 40 amper
Więc u mnie słabym ogniwem jest Cela nr 8
Podczas jazdy napięcia akumulatora spada do 68v
Cała jazda odbywa się bez użycia bms a |
Napięcia na celach ani na akumulatorze nie powinno skakać tak, żeby nie dało się odczytać na mierniku (szczególnie, że na pozostałych nie miałeś problemów z odczytem). Mierzyłeś sumaryczne napięcie na 14 celach, czy na każdej i na każdej skakało? |
|
|
|
|
romus130
brygadzista
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 279 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018
|
|
|
madejp napisał/a: | romus130 napisał/a: | A więc tak odpiąłem Bms . Odłączyłem akumulator na krótko.
Test drogowy wszystkie cele wracają do napięcia 3.98 3.99
Jedna nawet 4.03 a na 8 celi 3.76v .
Ale podczas pomiaru Na celi od 1 do 14 był podpięty miernik to wskazania skakały nie było widać do jakiego napięcia spada cela ale od celi 15 do 20 podgląd normalny na mierniku i napięcie na nich spadało do 3,5 V przy natężeniu 40 amper
Więc u mnie słabym ogniwem jest Cela nr 8
Podczas jazdy napięcia akumulatora spada do 68v
Cała jazda odbywa się bez użycia bms a |
Napięcia na celach ani na akumulatorze nie powinno skakać tak, żeby nie dało się odczytać na mierniku (szczególnie, że na pozostałych nie miałeś problemów z odczytem). Mierzyłeś sumaryczne napięcie na 14 celach, czy na każdej i na każdej skakało? |
napięcie sprawdzałem poprzez wpinanie się w dwa kabelki od balansera np. 0 i 1 .1 i 2 2.3 . 3.4 cela itd. miernik nawet kupiłem drugi;] może nie profesjonalny ale i tak 70zł w zielnonym OBI ;]
na tą chwile wyjąłem akum. |
|
|
|
|
|