|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróbka wkrętarki |
Autor |
Wiadomość |
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018 Przeróbka wkrętarki
|
|
|
Mam starą wkrętarkę 12V NiCd. Chcę do niej włożyć 18650 3S2P razem z BMSem. Teraz pytanie. Czy na starej ładowarce DeWalt DE9116 Type2 dam radę bezpiecznie ładować pakiet? Czy ładowarka rozłączy się po odłączeniu BMSa przy 12.6V?
Output: 2.8A 7.2-18V 51VA
|
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018
|
|
|
18v to "ciut" za dużo jak na 3s. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Rugorlos27 napisał/a: | 18v to "ciut" za dużo jak na 3s. |
To 18V ładowało 10 sztuk Sub-C Ni-Cd, które łącznie miały też 12V.
Żeby popchnąć temat dorzucam schemat znaleziony w sieci:
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Kupiłem niedawno wkrętarkę, na której napisane było 18V. Zasilacz ładowarki dawał 24V a w środku było 10 ogniw, w sumie 12V. Kupiłem zasilacz 15V i teraz jest OK. W obudowie do ładowania żadnej elektroniki.
Fakt, że wkrętarka była dość tania. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Kupiłem niedawno wkrętarkę, na której napisane było 18V. Zasilacz ładowarki dawał 24V a w środku było 10 ogniw, w sumie 12V. Kupiłem zasilacz 15V i teraz jest OK. W obudowie do ładowania żadnej elektroniki.
Fakt, że wkrętarka była dość tania. |
Tu ładowarka na wyjściu ma 52.2V
Lepiej ładować przez BMS zasilaczem impulsowym 12V 5A? |
|
|
|
|
zbychci
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 49 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Nie 18 Lut, 2018
|
|
|
Idealna ładowarka, jako taka,powinna mieć stały prąd a napięcie powinno się regulować.
Tanie ładowarki, bez elektroniki, mają "miękki" transformator, co daje efekt ograniczenia prądowego, a napięcie sobie "pływa" w miarę obciążania.
Zasilacze impulsowe można wykorzystać do ładowarek po drobnym teście: budujesz układ pomiarowy napięcia zasilacza i prądu z regulowanym obciążeniem. Po włączeniu zasilacza napięcie powinno wskoczyć na znamionowe. Powoli zwiększamy obciążenie: napięcie powinno się trzymać a prąd rośnie. W momencie przekroczenia prądu znamionowego (plus jakaś rezerwa fabryczna) prąd powinien się ustabilizować, a napięcie powinno spadać.
Część zasilaczy tak działa, ale nie wszystkie. Niektóre, po przekroczeniu prądu wyłączają sie.
Niektóre można przeciążyć, takie się po prostu spalą.
Te pierwsze rozbieram, odnajduję część odpowiedzialną za napięcie i ustawiam takie, aby pasowało do akumulatora - oczywiście, kupuję zasilacz z napięciem odrobinę wyższym niż mi potrzeba. Odnajduję też element odpowiedzialny za prąd i albo wstawiam regulację, albo nieco obniżam na stałe dla poprawienia żywotności.
Najgorzej, że kupuję zasilacz w ciemno. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|