 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Wto 08 Lip, 2014 |
Silnik |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017
|
|
|
Niestety musisz rozebrać silnik i sprawdzić osiowość i mocowanie magnesów. Może jest krzywy bęben i magnesy w jednym miejscu oddalają się od halli, lub któreś magnesy się przesunęły. Ale powinno to być widoczne na woltomierzu gdy kręcisz kołem o 360 stopni. Trochę to dziwne, co opisujesz. |
|
|
|
 |
Tsport
stażysta

Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018 Re: Opis przypadku Toprun
|
|
|
Witt napisał/a: | Może dodam tylko więcej faktów: Silnik Toprun, w środku był aż pachnący od miedzi, żadnych nieszczelności. Przerobiłem go na sterownik 24V, 17A z chin. Rozebrałem sterownik elektronika na 63-70V więc, podłączyłem za Waszymi radami ładowarkę na 36V silnik kręci aż miło. Więc poszło napięcie 36-42V. Mam 2 baterie więc wczoraj włożyłem drugą baterię "pojemniejszą" i objawy te same tj. szybko zżera mi baterię i tą o pojemności 8Ah i tą niby 11 ah.
Mam wrażenie, że ten Toprun nie nadaje się do przewoltowywania.
Czytałem wczoraj Twoich kilka postów apropo halotronów. Czy to może być przyczyna, że halotrony Topruna pracowały idealnie z elektroniką Batavusa, a ten kontrolerek potrzebuje innego rodzaju halotronów?
Widzę też, że coraz głośniej pracuje silnik przy dodawaniu gazu.
Łożyska nowe, kable nowe, wszystko zabezpieczone przeciwilgociowo. sam silnik nie grzeje się bardzo, ale jak w innym wątku, gdzie kolega wymienił baterie na nowe i podczas wiatru w twarz traci bardzo na mocy.
W tym tygodniu jeszcze podłączę watomierz, by zobaczyć na całej długości trasy co się dzieje i przy jakich prędkość.
A może źle wykonuję samonaukę? Włączam stacyjkę, podłączam wtyczki. Najpier kręci do tyłu, lekko dotknę manetkę silnik wyhamowuje, później załącza się do przodu sam, pochodzi tak z 30 sekund na stałych obrotach, dotknę manetkę wyłącza się silnik sam. rozpinam samonaukę, wyłączam stacyjkę. Włączam stacyjkę i manetka i obroty działają odpowiednio.
może go powinienem zostawić na dłużej? w trybie samonauki, by "wczytał" sobie kontroler jakieś ustawienia? i rozpoznał halotrony. Zastanawia mnie tylko ten efekt. na 3/4 obrotu koła rusz miękko i systematycznie, a w wąskim zakresie bardzo cofa się koło po odkręceniu manetki, efekt jest tylko w jednym miejscu. Mogło się coś poodklejać ? wysunąć halotron, odkleić magnes, sfajczyć jakieś uzwojenie i jak dochodzi do miejsca gdzie wklejone są halotrony daje taki objaw?
Inny sterownik płynie dopiero do mnie:( będzie za 30 dni. |
Witt rozwiązałeś ten temat? |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|