|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Czy ktoś stosował kondensatory? |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009
|
|
|
Idea jest dobra, ale cena wszelkich kondensatorów lub superkondensatorów (oprócz wielkiej wagi w tonach) jest ogromna i przekraczjąca koszt najdroższych litowych
W tej idei dobrze się sprawują akumulatory klasyczne kwasowe rozruchowe (18 AH), lub akumulatory AGM(czyli VRLA ogólnie, lub żelowe). Szybko siądą, ale może warto je poświęcić. Oczywiście dojdzie koszt dodatkowego regulatora. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009
|
|
|
kuras999 napisał/a: |
jak ktoś musi mieć poczucie że jego bateria może oddać olbrzymią moc to polecam A123
|
dokładnie tak jak piszesz...
Zalecany prąd szybkiego ładowania to 4C. Jestem pewien że impulsowo nic im nie będzie i przy 10C, a przecież o impuls przy hamowaniu chodzi.
Niech strace i policzmy 4C. Przy skromnym pakiecie 80V@200A daje to 64kW które aku może przyjąć. Mało???
Zresztą jestem tego samego zdania co Zbyszek, że odzyskiem nie warto sobie zawracać głowę, bo albo jedziesz spokojnie i nie ma czego w sumie odzyskiwać albo szalejesz i tracisz tyle na szaleństwie, że odzysk i tak nic nie wnosi. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009
|
|
|
Przy hamowaniu odzyskiem, nie ma dużych prądów. Jeśli przyspieszenie wymaga 350A z aku., to hamowanie 150A wyhamuje to auto w pół drogi przyspieszenia. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009
|
|
|
Właśnie w F1 w KERS są używane kondensatory. |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009
|
|
|
skąd takie informacje? może jakieś podparcie tej tezy? wszędzie gdzie widziałem była mowa o akumulatorach... |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009
|
|
|
Tu dość dokładna informacja
http://www.seen.com.pl/in...&id=79&Itemid=1
Wiele osób pisze o akumulatorach mając na myśli "jakiś" magazyn energii. Może dyletanctwo a może artykuły mają być bardziej popularne niż naukowe. A może faktycznie część systemów jest na aku. |
|
|
|
|
eAndre [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
DruhRafal napisał/a: | smoczy napisał/a: | superkondensatory o pojemności 2-3kF pracują przy <2,7V i są... duże!
słyszałeś kiedyś o krzywej rozładowania? kondensatory wymagają skomplikowanej elektroniki (przetwornic) na których są straty..
oprócz tego góra 5-10Wh/kg z tego co można kupić. kwasiaki to 30-70Wh/kg |
Rozumiem, dlatego nie piszę o kondensatorach jako stałym źródle prądu - raczej chodzi o zmagazynowanie energii odpowiedniej, aby pojazd (jakikolwiek), mógł dynamicznie przyśpieszać chwilowo ciągnąc więcej energii, niż mogą dać podstawowe akumulatory. Czy jest sens w ogóle się w coś takiego bawić, kiedyś po prostu bawilem się kondensatorami, jako źródle prądu dla np lamp błyskowych etc. Wiem, że prądy zupełnie inne, po prostu myślę, czy coś takiego miałoby tutaj zastosowanie... |
Może coś tutaj znajdziesz
http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=45 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|