ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzony tester pojemności baterii
Autor Wiadomość
Gregs 
młodzik


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   Uszkodzony tester pojemności baterii

Witam.
Kupiłem ten tester baterii: Tester baterii
W celu sprawdzenia przetestowałem kilka pojedynczych ogniw 18650. Wszystko było ok.
Problemy zaczęły się po podłączeniu baterii 13s. Wystąpiło zwarcie (włącznie z nadpaleniem kabla). Od tego czasu tester obciąża baterie prądem bez ograniczenia (zwarcie). Przy czym wyświetlacz działa prawidłowo i zabezpieczenia (w ustawieniach) alarmują o przekroczeniu napięcia i natężenia, ale nie wyłączają testera pomimo przekroczenia ustawionych parametrów.
Szczęściem w nieszczęściu jest to, że spalenie (zwarcie) testera wystąpiło od razu po podpięciu a nie np. po godzinie. Bo mogłoby dojść do zapłonu baterii.
Obejrzałem całe urządzenie i nie zauważyłem śladów zwarcia i spalenia.
Koledzy co mogło ulec uszkodzeniu i czy da radę to naprawić, bo na Chińczyków zapewne nie ma co liczyć. (zgłosiłem sprzedawcy problem, ale jeszcze nie dostałem odpowiedzi).

20180202_122027.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 388 raz(y) 4,76 MB

20180202_121941.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 345 raz(y) 4,04 MB

 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   Re: Uszkodzony tester pojemności baterii

Gregs napisał/a:
....
Koledzy co mogło ulec uszkodzeniu i czy da radę to naprawić...

Zapewne poleciał MOSFET, możesz sobie taki kupić za ok. 5zł na allegro, typ IRFP250N.
Przy podłączaniu układu do wyższych od kilku woltów napięć trzeba zachować dużą ostrożność. Potecjometry regulujące prąd powinny być skręcone na 0, następnie podłączasz baterię i na końcu zasilanie 12V. Oprócz tego dobrze jest ustawić ograniczenie mocy kontrolując temperaturę. Po wymianie coolera na porządny wyciągam 200W przy temperaturze 56 st C.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Gregs 
młodzik


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Dzięki. Właśnie wyczytałem, że to wina badziewnego, chińskiego MOSFET-a. Nie wiem jakie ma parametry ten IRFP250N, ale wyczytałem, że można wlutować IRFP264. Oczywiście potencjometry były skręcone do zera, ale zasilacz był podłączony.
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Hej, pozwolę sobie napisać w tym wątku, szukam możliwie najlepszego i najlatwiejszego urządzenia do testów ogniw li ion pochodzących z rozbiórki pakietu. Mam do przetestowania kilkadziesiąt ogniw. Czy robić to 1 po 2 za pomocą takiego urządzenia czy jest jakiś inny prostszy i szybszy sposób?
 
 
Gregs 
młodzik


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Tester naprawiony. Po wylutowaniu okazało się, że MOSFET był spalony (przewodził prąd we wszystkich kierunkach). Oryginalnie był IRFP264N. Wlutowałem nowy IRFP264 (bez literki N, ale innych nie mieli), nałożyłem pastę termoprzewodzącą i urządzenie hula.
Co do testowania pojedynczych ogniw z odzysku ja używam zwykłej ładowarki Litokala Lii500 i czasami podobnej Opus BT-C3100.
Litokala w teście ogniw rozładowuje je prądem 500mA, a Opus 1000mA. Wydaje się, że prąd niski, ale można sobie wyrobić opinię o jakości ogniw i je pogrupować.
Opus wskazuje większą pojemność tego samego ogniwa od Litokali i przy testowaniu jednocześnie czterech ogniw potrafi uruchomić zabezpieczenie termiczne, a przez co test ogniw trzeba powtarzać. Dlatego aby nie narazić się na przerwanie testu ja wrzucam jednocześnie trzy ogniwa. Litokala nie ma wentylatora ale nie zdarzyło mi się aby przerwała testowanie z powodu przegrzania.
 
 
wnoto 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 69
Skąd: sieci
Wysłany: Śro 15 Lip, 2020   

A co z pomiarem oporności ogniwa ? Jak zrobić ?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2020   

Kupic miernik AC, 1Khz. To będzie prawdziwy, zgodny z metodologią producentow wynik.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group