Codzienna (krótka) jazda - ładowanie. |
Autor |
Wiadomość |
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | O jakim pakiecie mówimy ? O jakiej mocy silnika ? Jaki rodzaj drogi ? Czy masz wskaznik napięcia ?
Na ile km Twojego stylu jazdy ma w załozeniu taki pakiet wystarczyć ?
Na pewno nie zaszkodzi łądować go nawet po 10 km ale jesli Twój pakiet wystarczy na 100 km no to np po 20 km. |
Pakiet 36v 21Ah. Silnik Bafang 350W, prąd max 18 A.
Przy moim stylu jazdy powinienem moc przejechać 35-40 km.
Wskaźnik jest na wyświetlaczu, raczej poglądowy.
Dzięki wszystkim za pomoc i ciekawą dyskusję.
Km. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018
|
|
|
Można kombinować z wydłużenie żywotności ale to nie dla Ciebie, używaj jak koledzy napisali i ciesz się e-jazda:) |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018
|
|
|
wwojciech napisał/a: | Można kombinować z wydłużenie żywotności ale to nie dla Ciebie, używaj jak koledzy napisali i ciesz się e-jazda:) |
Doszedłem do tego samego wniosku, dzięki za potwierdzenie : )
Pakiet nie będzie miał ze mną lekko - właśnie stoi na firmowym parkingu przy
mrozie -10...trudno, rzecz nabyta.
KM. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018
|
|
|
od zawsze garażuje swoje maszyny w zimie -25, w lecie +50 i się nie przejmuję |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018
|
|
|
Tas, Ty garażujesz, a można założyć, że skoro rower Kaemusa stoi na firmowym parkingu, to pewnie będzie nim wracał popołudniu. A jeżdżenie rowerem z zimną baterią już zdrowe dla baterii nie jest. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018
|
|
|
Kaemus napisał/a: | ...
Wskaźnik jest na wyświetlaczu, raczej poglądowy.
|
A ja ci radzę podpiąć na stałe do ładowarki watomierz (choćby taki za 60 zl) i przy każdym ładowaniu możesz skontrolować sobie baterię. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
madejp napisał/a: | Tas, Ty garażujesz, a można założyć, że skoro rower Kaemusa stoi na firmowym parkingu, to pewnie będzie nim wracał popołudniu. A jeżdżenie rowerem z zimną baterią już zdrowe dla baterii nie jest. |
Wczoraj mnie kolega oświecił, że przecież mogę sobie baterię zanieść do biura.
Chyba będę tak robił przy ekstremalnie niskich temperaturach.
KM. |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
borsuk napisał/a: | Kaemus napisał/a: | ...
Wskaźnik jest na wyświetlaczu, raczej poglądowy.
|
A ja ci radzę podpiąć na stałe do ładowarki watomierz (choćby taki za 60 zl) i przy każdym ładowaniu możesz skontrolować sobie baterię. |
Mógłbyś przybliżyć w jaki sposób mogę przy pomocy watomierza monitorować baterię?
Bo nie bardzo rozumiem jak to zrobić na podstawie pobranej mocy.
KM. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
W zimie warto odłączyć sobie regena, bądź kontrolować jego prace ( nie zalaczac poniżej zera ℃). A sama jazda nie szkodzi zauważalnie. Jedynym odczuwalnym problemem na dużym mrozie jest zwiekszajaaca się nawet dwukrotnie rezystancja wewnętrzna ogniw co pośrednio zmniejsza zasieg. |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
wwojciech napisał/a: | W zimie warto odłączyć sobie regena, bądź kontrolować jego prace ( nie zalaczac poniżej zera ℃). A sama jazda nie szkodzi zauważalnie. Jedynym odczuwalnym problemem na dużym mrozie jest zwiekszajaaca się nawet dwukrotnie rezystancja wewnętrzna ogniw co pośrednio zmniejsza zasieg. |
Regena? Coż to takiego?
km. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
Kaemus napisał/a: |
Mógłbyś przybliżyć w jaki sposób mogę przy pomocy watomierza monitorować baterię?
Bo nie bardzo rozumiem jak to zrobić na podstawie pobranej mocy.
|
Chodziło mi o watomierz, który pokazuje oprócz mocy, prąd, napiecie, pojemność w Ah, Wh np. taki lub podobny:
https://pl.aliexpress.com/item/Hotselling-Digital-60V-100A-Energy-Voltage-Volt-Current-Power-DC-Watt-Meter-Battery-Analyzer-Balancer-Amps/1910514832.html?spm=a2g17.search0104.3.2.26b91a71S8WA8W&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5722315_10313_10059_10534_100031_10103_441_10624_442_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb201603_40,ppcSwitch_5&algo_expid=11897775-a3b0-494a-aa42-94f75b950246-0&algo_pvid=11897775-a3b0-494a-aa42-94f75b950246&transAbTest=ae803_5&priceBeautifyAB=0
Możesz wtedy skontrolwać nie tylko napięcie baterii i prąd ładowarki, ale także ile wpompowałeś w baterię amperogodzin (Ah) czyli w jakim stopniu była rozładowana dla danego napięcia. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018
|
|
|
Ten watomierz ma teoretycznie 60V bo 14S go pali, a dokładniej zasilanie elektroniki. Wystarczy podać mu zewnętrzne albo 5V albo 3,3 (nie pamietam) i śmiga:) |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018
|
|
|
Rozumiem, pójdę w tym kierunku. Muszę doczytać o technikaliach , bo na razie
nie rozumiem jak to podpiąć (dotąd dokładałem tylko amperomierz).
OK, już widzę, że wystarczy dokupić 2 wtyczki i po prostu połączyć to między
ładowarką i baterią:
KM.https://www.youtube.com/watch?v=BVoPgMtuLlQ |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
yasha
początkujący
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2018
|
|
|
Z moich obserwacji wynika że lipole i liony nie lubią zakresów "krytycznych" 0 do 20% i 90 do 100%. Unikanie pracy w tych zakresach znacznie wydłuża żywotność aku (szczególnie rozładowywanie dużym prądem w zakresie 20% do 0% daje sięim we znaki) Ten artykuł to ciekawie opisuje:
http://batteryuniversity....based_batteries |
|
|
|
|
|