ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 65 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3036
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Lut, 2018   

Współcześnie 2018 rok, można by zaryzykować prognozę, ze fabryczne rowery z napędem centralnym stanowią już przynajmniej 30-40 % oferty.
Przyrost jest bardzo wyraźny, bo to wydaje się najbardziej naturalny napęd elektryczny do roweru a nie skutera.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 102
Skąd: Starachowice
Wysłany: Sob 10 Lut, 2018   

Mam za sobą 60 kilometrową trasę w temperaturze około 0 stopni, sumaryczne przewyższenie 700 metrów (góry Świętokrzyskie), prędkości różne (po lesie jechałem 15, na asfaltach bywało ponad 40), w każdym razie jechałem z bardzo minimalnym wspomaganiem pedałami. Ot kręciłem co by nie zamarznąć. Zużycie energii wyniosło 7,5 Wh/km. Jak dla mnie rewelacja :)
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Ad "henio" : nikt się nie zachłystuje ... taka kolej postępu technicznego powodująca ze rowery nie waża po 35kg tylko 20-22kg .Miałem ostatnio możliwość jazdy fabrycznym rowerem Trek Rebel z silnikiem Yamachy 250W + aku 11AH ... i powiem tak REWELACJA .Zero manetek , odcinania silnika na klamkach hamulca , zgrabny wysietlacz i 4 poziomy
wspomagania + sensor nacisku na pedały w bloku silnika i nic wiecej nie potrzeba. Zrobilismy z córka 270 km w 4 dni ( asfatl + szutry ) .. przewyzszenia do ok 1500m ... tak na luzie z dużym niedosytem km z mojej strony.
Praktycznie cały czas jezdzilem na najnizszym poziomie. Zasieg ok 100km na aku 11AH.Rowery z przebiegiem ok 3tys km chodziły bez problemu. I nie widzialem w wypożyczalni nic z napedem w tylnym kole ...ZERO .

rebel.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 143 raz(y) 317,28 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 65 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3036
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

smdrwf12300 napisał/a:

Zasieg ok 100km na aku 11AH...
I nie widzialem w wypożyczalni nic z napedem w tylnym kole ...ZERO .

Dokładnie, tak, W wypożyczalniach krajowych czy zagranicznych albo przednie koło albo silnik centralny. I wymienne akumulatory.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 15 Lut, 2018   

Tak troche nie w temacie .Nadawał może ktoś rower eletryczny jako bagaż w samolocie ?.Chodzi mi o podejscie lini lotniczych do baterii.
 
 
buk07@wp.pl 
początkujący
buk07


Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Z bateriami w samolotach jest słabo: http://www.polsatnews.pl/...bezpieczenstwa/

intl_lithium_battery_regulations.pdf
A to przepisy ups dotyczące przewozu baterii.
Pobierz Plik ściągnięto 191 raz(y) 1,34 MB

_________________
Pointer Horizon, 5 biegów w piaście, Bafang BBS02 750W 48V 14Ah
Unibike Atlantis, 10x3 biegi, Tongsheng TSDZ2, 750W 48V 17Ah
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 640
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

Dobijam do pierwszych 200km moim bbs02. Mimo ze tymczasowo na aku 11s to wrazenia bardzo pozytywne. Zastanawia mnie czy na 13s i ostrych podjazdach idzie uszkodzic sterownik. Gdzies na necie wsadzaja czujniki na kontroler ale chyba do 14s+. Co myslicie? Silnik drogi wiec dobrze wiedziec "przed".
_________________
Mężczyźni są z Marsa Kobiety z Wenus >> https://www.youtube.com/watch?v=NwAAVMZewyg
 
 
YesS 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

Ja swojego bbs02 750W testowałem na baterii 13s z 40A Bms-em. W piku
sterownik odcinał dopiero przy prawie 1600W.
20 km po leśnych duktach, trochę podjazdów. Silnik leciutko ciepły, natomiast bateria się trochę zagrzała :-) .
Części do silnika są w razie czego dostępne, tylko trochę trzeba poczekać na przesyłkę.
 
 
madejp 
kierownik


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 325
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

YesS napisał/a:
Ja swojego bbs02 750W testowałem na baterii 13s z 40A Bms-em. W piku
sterownik odcinał dopiero przy prawie 1600W.
20 km po leśnych duktach, trochę podjazdów. Silnik leciutko ciepły, natomiast bateria się trochę zagrzała :-) .
Części do silnika są w razie czego dostępne, tylko trochę trzeba poczekać na przesyłkę.


Skoro Ci sterownik odciął, to znaczy, że przeciążyłeś baterię i napięcie spadło poniżej minimum. Zresztą to samo sugeruje to, że się bateria zagrzała. :) Swoją drogą co to za sterownik 750W, który daje 1600W?! Wydawało mi, że to silniki się tak opisują, a i tak wiadomo, że wezmą tyle i ile im da sterownik. Ale moc sterownika zazwyczaj wynika z napięcia nominalnego * prąd maksymalny....

leszcz, sterowniki nie powinien paść od przeciążenia, bo nie powinny dawać więcej mocy niż wytrzymuje. Ale w sterowniku zintegrowanym z silnikiem, problemem może być ciepło z przegrzanego silnika.
 
 
YesS 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

Może źle się wyraziłem. Sterownik nie odciął napięcia, tylko więcej już z baterii nie można było wydusić.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 65 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3036
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

Sterownik ogranicza PRĄD. A aku przysiada jeśli tego prądu nie wytrzymuje.
Ile P ma Twoj aku i na jakich ogniwach ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
YesS 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

Baterię mam 13s11p 34Ah.
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 281
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

Ile kilometrów na tej baterii jesteś w stanie zrobić (na manetce, jeśli tak jeździsz), i ile waży rower z driverem?
 
 
YesS 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

Jeżdżę głównie ze wspomaganiem. Dokładnie nie powiem ile mogę przejechać, bo jeszcze nie wyjeździłem baterii do końca. Nie ma na razie warunków pogodowych na dłuższe wypady.
Średnio po przejechaniu ok 700 km w terenie mieszanym wychodzi ok 1,5Ah na 10 km.
Więc teoretycznie na baterii powinienem przejechać ponad 200 km.
Rower wraz ze mną waży ok 140kg.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

:D A bez ciebie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group