|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pomoc dla starszego człowieka |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
Yin napisał/a: | odciąć ten tył z wigry i wspawać coś co już ma piwoty lub mocowanie pod tarcze i najważniejsze normalne mocne haki |
ta propozycja wydaje sie byc najlepsza najmniej skomplikowana odciąć tył górala przyspawać i gotowe bez kombinacji nawet nie musi być tam tarcza tylko v-brek, silnik też będzie łatwiej dopasować pod 24/26" mam jakąś ramę na warsztacie pooglądam co tam leży i prześle zdjęcia popołudniem
co do silnika tak jak pisał Zeltom 500w według mnie przynajmniej co by miał jakąś sprawności i sie nie grzał,
pas raczej tak żeby było pod ustawę no i manetka kciukowa żeby łatwo tym było startować
a bateria podwieszana pod kanapą pasażera
edyt
z tym pasem to mogą byc dla staruszka problemy w ruchu miejskim wiecie jak to dziadostwo działa 0-1 może tą rikszą szarpać |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
Też bym PAS sobie darował. Manetka musi być kciukowa przy tym ustawieniu chwytów do kierowania.
Mam jakiś sinik na tył, przekładniowy o mocy raczej większej, niż te 250W, bo spory gabarytami. Ktoś mi go kiedyś podesłał, żebym sobie naprawił, bo ukruszył się kawałek aluminium w miejscu mocowania szprych. Już jest naprawiony i ewentualnie można by go wykorzystać. Zmiana mocowań z koła 20 cali na 24/26 cali wydaje się zbędna. Mniejsze koło = mniejsza szybkość, mniejszy pobór prądu, większy moment. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
Mówiłem włąśnie o tyle w kwestii hamulcy. Myślę, że górą jak i nawet dołem zmieści się Vka. Można zastosować szczekowe takie jak były w starych Rometach czy jak są w kolarkach.
A swoją drogą taki napęd jak w ezip co pokazałem miałby tę zaletę vs hub, że można dać dowonie duże trybo na koło tym samym zrobić przekładnię gdzie przy nominalnych obrotach jedzie np 10km/h. O w hubie raczej niemożliwe.
A no i instalacja na 24V:). W sumie przy tym całym przespawywaniu połówki rowera to nie wiem czy to dużo roboty. Może by się znalazł na forum jakiś skrawacz metali co by był z okolicy i się podjął. Tu zresztą jest o tyle prościej, że mocowanie do silnika mozna pewno porostu dospawać do ramy... |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Czekam na silnik od tofta, jak się da go uruchomić, to ogólnie będzie brakowało baterii. Obręcz, dętkę, szprychy i oponę jakoś załatwię. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Toft jaki silnik podarowałeś ? |
|
|
|
|
niegodny
stażysta
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Maj 2017 Posty: 166 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Tomku jak będzie czegokolwiek potrzeba to dzwoń, albo pisz na pw. Wszystko da się ogarnąć. Co do instalacji, aby gość miał komfort to proponuję coś na 48 V 30 A i silnik 1500 W 90 Nm najlepiej w wersji kaseta 7 x 9 30H. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
To musi być silnik wolny, o dużym momencie, nie z tych szybkich, bo gość jeździ bardzo wolno, w granicach 10 km/h. Zawsze to można przyciąć napięciem manetki, jak będzie za szybko. Nie ma co męczyć silnika i akumulatorów. Sterownik najlepiej 36V tak z 800W. To powinno wystarczyć.
Mamy na forum kogoś z okolic Legionowa, kto mógłby na miejscu pomóc w sprawie?
Jeśli nie, to muszę załatwić transport i przytargać tę rikszę do siebie na warsztat po skompletowaniu części i potem po przeróbce i sprawdzeniu wszystkiego odwieźć z powrotem do Legionowa.
Hamulce trzeba koniecznie porobić, bo po założeniu silnika w tylne koło nie będzie już hamowania torpedo.
Mamy kogoś, kto ewentualnie dysponuje przyczepką, lub innym większym pojazdem, żeby taki transport załatwić? Trasa Legionowo - Żyrardów. Chyba, że ktoś ma bliżej i zechce się pobawić w przeróbkę. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
no to ten trzeci by się nadawał tylko musiał by sie ktoś wypowiedzieć czy będzie ruszał od 10s czyli minimalnie 30V przy padniętym aku |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Obręcz, dętkę, szprychy i oponę jakoś załatwię. |
oponę też mam / podeślę niejakiego worma prawie nówka ale dla mnie sie nie nadaje bo to łysy laczek na asfalt a jak tam mało bywam |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
zeeltom napisał/a: | To musi być silnik wolny, o dużym momencie, nie z tych szybkich, bo gość jeździ bardzo wolno, w granicach 10 km/h. |
To trzeba wpakować tego 9c 7x9 w obręcz 20" lub 24" - moment wzrośnie, prędkość spadnie i z racji mniejszej dźwigni będzie się mniej grzał. Boję się tylko że rurki tego tyłu z wiry zachowają się jak gałązki wierzby i zrobi się riksza low rider |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
Czekam na silnik, jeden z forumowiczów ma mi podesłać blokady osi. Po dokładnych oględzinach podam listę potrzebnych materiałów.
Na pewno będą potrzebne hamulce typu V, nie wiem jeszcze czy na dwa piwoty, czy na jeden. |
|
|
|
|
bartoslaw
początkujący
Dołączył: 18 Cze 2017 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
Chętnie przyłączę się do akcji.
Mogę zaoferować ogniwa NCR 18650 BL w ilości 120 szt. Na 13s9p akurat podejdzie. Ogniwa nowe
z rozpakietowania, kupione od forumowicza. Przetestowane przeze mnie więc ręczę, że są ok. Dorzucę do nich koszyki w kwadrat. Mam też sporo taśmy niklowanej i kawałek rękawa term. żeby to jakoś wyglądało. Jak ktoś dorzuci BMSa to bateryjka powinna wyjść całkiem porządna.
Jeśli chodzi o montaż na miejscu to mogę pomóc przy spawaniu. Mam mobilny migomat i piłę taśmową żeby uciąć ramę.
Problem u mnie tylko z czasem. Mogę się umówić tylko w konkretne dni.
Jestem z Warszawy i nie ma problemu żeby dojechać do Legionowa. |
|
|
|
|
niegodny
stażysta
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Maj 2017 Posty: 166 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
Jeżeli nie będzie nikogo bliżej, mogę je zgrzać w pakiet i dorzucić BMS ( Bielsko-Biała ) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|