ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka Sparta - Toprun na zewnętrzny sterownik
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3086
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

Wylacznik bimetaliczny ?, Na skrzyzowaniu, przy wyprzedzaniu itp jak nagle odetnie ?
Nie tędy droga....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 59
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018   

A co proponujesz? Ja niestety skończyłem przeróbkę tego topruna na mocniejszy sterownik. Po testach mogę Wam powiedzieć, te silniczek nie daje rady z mocniejszym sterownikiem 350 W. Silnik się grzeje jak dziki. Maksynmalny pik na silniku mam 17-18 A. Ale przy przyspieszaniu nie spada prąd poniżej 15A.
Maksymalne piki przy przyśpieszaniu mam nawet 600W niektóre dochodzą do 700.
A efekt po 15 minutach próby jazdy z maksymalną prędkością silnik się nagrzał do 120 stopni i odpuściłem, choć mam wrażenie że niektóre elementy nagrzały się bardziej.

Wojtku co proponujesz zamiast bimetalicznego?

Wesmar wyraźnie napisał nie pchać za dużo Watt do silnika bo para idzie w gwizdek.

Co więcej chiński sterownik na 350W zimny, kable zimne, wszystko zimne, trochę baterie zrobiły się ciepłe (mam 10S8P teraz założone), ale toprunik wrzący.

Mam też wrażenie że coś w środku po tej jeździe już obciera, mam nadzieję że się nie usmażył
Ciekawi mnie ile optyumalnie można Watt pchać w ten silnik. Bo przy 24v jak wrzucimy 15-20 amper to nadal to jest nie dużo do 480W, ale przy 38V i 15 A robi już 600W, i Watty mu robią źle.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3086
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018   

Niech ten bimetal załącza brzeczyk piezo. Albo niech bedzie termistor do displaya ktory potrafi odczytac na tej podstawie temperaturę.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 721
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018   

A może ogranicz mu trochę prąd jaki sterownik podaje do silnika zostawiając napięcie.Ograniczyć można zwiększając nieco oporność na "boczniku" sterownika (lekko zgnieść kombinerkami ten bocznik-tylko nie przecinać)
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 59
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
brzeczyk .....

sprytne i jakie proste, też jestem zdania że odcięcie jest niebezpieczne

Wibi, potestuję go jeszcze i jak będzie nadal się tak zachowywał, po prostu wrócę do starego, małego sterowniczka chińskiego i założę go do mniej wymagającego roweru. Ot kolejna szkoła. Bolesna bo na swoim garbie, ale pokazuje to co już większość wie. Każdy element "przewoltowania " musi być dobrany do tej zmiany DOSŁOWNIE KAŻDY.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
AdamJab 
początkujący


Dołączył: 20 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Kosmos
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Witam wszystkich.
Niedawno zakupiłem rower Sparta Ion z zmiarem przerobienia go na zewnętrzny sterownik i wymiany baterii na Li-Ion.
Podczas demontażu silnika okazało się, że dwa magnesy neodymowe odkleiły się i przesunęły lekko powodując przetarcie na stojanie. Czy coś takiego mogło uszkodzić silnik?
Widzę, że sporo osób robiło już takie przeróbki i dla tego zapytam jeszcze jakich sterowników używacie przy założeniu napięcia 36V?
Rower jest dla żony i nie ma być demonem prędkości. W zupełności wystarczy 25 km/h jednak powinien mieć moc, żeby wspomagać na stromych podjazdach.
Pozdrawiam.

20180827_153309.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 21 raz(y) 5,31 MB

20180827_152640.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 20 raz(y) 4,45 MB

 
 
AdamJab 
początkujący


Dołączył: 20 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Kosmos
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Znalazłem taki sterownik:
https://nexun.pl/shop/sterowniki/213-gt250-36-48v-15a.html.
Czy myślicie, że da radę?
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 721
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

Jak się magnesy "przesunęły" to może świadczyć o częściowej utracie swojej "magnetyczności" np. w wyniku przegrzania. Silniki bezprzekładniowe nie lubią małych obrotów i mocno się grzeją, pooglądaj uzwojenie pod kątem przegrzania (ciemna barwa uzwojenia).
 
 
AdamJab 
początkujący


Dołączył: 20 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Kosmos
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2018   

Dzieki za podpowiedź. Uzwojenie dokładnie obejrzane. Nie widzę żadnych przebarwień. Magnesy wyjęte, wyczyszczone i wklejone spowrotem na swoje miejsca. Mam nadzieję, że nie pomyliłem biegunów ale to raczej mało prawdopodobne :)
Co do magnetyczności to nie umiem tego sprawdzić ale jak położyłem magnes na metalowym blacie to ciężko było go oderwać.
Szkoda, że temat mało popularny bo liczyłem na jakieś podpowiedzi. Chyba kupię ten sterwownik z linka powyżej. Zobaczymy jak się sprawdzi.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 721
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2018   

O ile pamiętam to te silniki a a właściwie ich "przeróbki" były opisywane na forum i spisywały się nie najgorzej.Co do magnetyczności to raczej w warunkach domowych trudno to sprawdzić a moja wcześniejsza wypowiedź tylko sugerowała taką możliwość po czytaniu informacji na różnych, innych forach. Sterownik (link nie działa prawidłowo) który wybrałeś powinien prawidłowo zadziałać, chociaż jego cena wydaje się mocno przesadzona. Nie pamiętam czy te silniki są z hallotronami czy bez (tu piszą, że z), jeśli bez to warto wcześniej je "domontować" a napięcie 36V i 15A jak na początek wystarczy by wszelkie "miejskie" górki pokonywać z "uśmiechem na ustach".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group