ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka Sparta - Toprun na zewnętrzny sterownik
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 2929
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

Wylacznik bimetaliczny ?, Na skrzyzowaniu, przy wyprzedzaniu itp jak nagle odetnie ?
Nie tędy droga....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 58
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018   

A co proponujesz? Ja niestety skończyłem przeróbkę tego topruna na mocniejszy sterownik. Po testach mogę Wam powiedzieć, te silniczek nie daje rady z mocniejszym sterownikiem 350 W. Silnik się grzeje jak dziki. Maksynmalny pik na silniku mam 17-18 A. Ale przy przyspieszaniu nie spada prąd poniżej 15A.
Maksymalne piki przy przyśpieszaniu mam nawet 600W niektóre dochodzą do 700.
A efekt po 15 minutach próby jazdy z maksymalną prędkością silnik się nagrzał do 120 stopni i odpuściłem, choć mam wrażenie że niektóre elementy nagrzały się bardziej.

Wojtku co proponujesz zamiast bimetalicznego?

Wesmar wyraźnie napisał nie pchać za dużo Watt do silnika bo para idzie w gwizdek.

Co więcej chiński sterownik na 350W zimny, kable zimne, wszystko zimne, trochę baterie zrobiły się ciepłe (mam 10S8P teraz założone), ale toprunik wrzący.

Mam też wrażenie że coś w środku po tej jeździe już obciera, mam nadzieję że się nie usmażył
Ciekawi mnie ile optyumalnie można Watt pchać w ten silnik. Bo przy 24v jak wrzucimy 15-20 amper to nadal to jest nie dużo do 480W, ale przy 38V i 15 A robi już 600W, i Watty mu robią źle.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 2929
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018   

Niech ten bimetal załącza brzeczyk piezo. Albo niech bedzie termistor do displaya ktory potrafi odczytac na tej podstawie temperaturę.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 626
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018   

A może ogranicz mu trochę prąd jaki sterownik podaje do silnika zostawiając napięcie.Ograniczyć można zwiększając nieco oporność na "boczniku" sterownika (lekko zgnieść kombinerkami ten bocznik-tylko nie przecinać)
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 58
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
brzeczyk .....

sprytne i jakie proste, też jestem zdania że odcięcie jest niebezpieczne

Wibi, potestuję go jeszcze i jak będzie nadal się tak zachowywał, po prostu wrócę do starego, małego sterowniczka chińskiego i założę go do mniej wymagającego roweru. Ot kolejna szkoła. Bolesna bo na swoim garbie, ale pokazuje to co już większość wie. Każdy element "przewoltowania " musi być dobrany do tej zmiany DOSŁOWNIE KAŻDY.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group