ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Arbiter
Nie 11 Mar, 2018
Rapid 1 od E-biker.pl - opis i ustalenie przyczyn usterek
Autor Wiadomość
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 740
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

WojtekErnest napisał/a:

Ten rower szybciej zardzewieje do konca, zamim będzie finał.

Produkt finalny nie ma homologacji ani prawa dopuszczenia do ruchu, wiec próba oceny formalnej i merytorycznej jest wątpliwa i z każdej strony może być podwazona.

A zakup na fakturę, jeśli byl w koszty, odliczano VAT,CEL ZAKUPU też łatwo wykazac ze cos tu sie w tej calej sprawie nie zgadza.

...wartosci srodka trwalego,...

Zakupiono w dziwny sposob prototyp w nieokreślonym formalnie dla Nabywcy (jak sądzę) celu.
To nie będą wygodne pytania....


sporo racji niestety
środek trwały niedopuszczony do ruchu czyli 'ozdoba" firmy czy jakie przeznaczenie dla przedsiębiorstwa ?
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 932
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

A co sąd obchodzi przeznaczenie towaru.
Powiedzmy że jest to sprzęt przeznaczony do szkoleń mających miejsce na terenie prywatnym.
Na firmy ludzie biorą wszystko, samochody sportowe, motocykle (również trial i cross bez homologacji) i co tylko sobie człowiek jest w stanie wyobrazić.
 
 
miirage 
początkujący


Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 49
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

W sumie patrząc na wycenę to rama to koszt 2200zł. Reszta to części, które są sprawne. Więc żeby był wilk syty i owca cała, warto zabrać wszystkie części bo to zamawiał klient i oddać wadliwą ramę. Przecież na tych samych częściach można złożyć od nowa rower na nowej innej ramie np falcon.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

miirage napisał/a:
W sumie patrząc na wycenę to rama to koszt 2200zł. Reszta to części, które są sprawne. Więc żeby był wilk syty i owca cała, warto zabrać wszystkie części bo to zamawiał klient i oddać wadliwą ramę. Przecież na tych samych częściach można złożyć od nowa rower na nowej innej ramie np falcon.

Tego akumulatora, też bym nie chciał. Podobnie jak amortyzatora, a nawet korby. Z tego już się uzbiera 8000-8500zł. Stalowa obręcz z WSKi pognie się przy najbliższej okazji, więc kolejne kilka stówek na nowe szprychy, obręcz i zaplot. Z całości zostawiłbym tylko silnik, chociaż tam też trzeba przewody ponownie zabezpieczyć.
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Mam w swoim wozidłem takie obręcze. Co prawda po terenie nie jeżdżę ale zdarzyło mi się złapać kilka pożądanych dziur przy dużej prędkości do tego waga zestawu, rower + człowiek prawie 200kg, obręcze po jednym sezonie absolutnie bez uwag. Ale w sumie obręcze ze względu na cenę stanowią tylko ułamek całości.
Rower powinien być rozebrany na części pierwsze i po wyeliminowaniu wszystkich usterek prawidłowo złożony ponownie i oddany klientowi z dużym PRZEPRASZAM lub zwrot wszystkich poniesionych przez klienta kosztowy. Jeśli firma która kreuje się na nr.1 wśród e-bike w PL nie jest w stanie tego zrobić to g.. nie marka.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3086
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

sirgregs napisał/a:
A co sąd obchodzi przeznaczenie towaru.

Sąd interesuje strona formalna oraz podstawy stwierdzenia że niedotrzymano umowy.
Formalnie transakcje były dwie. To wbrew pozorom okaże się ważne Jesli niema umowy, to prawnik, sąd pyta jaki był cel zakupu, co nabywca/firma zamierzała osiagnąć i czego nie osiagnęła.
Czy była swiadoma co kupuje ? Co i czy kwestionowano po zakupie pierwszej usługi i uzgodnionymi tanimi częściami oraz wyceny pracochłonności itd. Czy zakup z udokumentowanym ograniczeniem ceny, nie był zakupem kosztów...
To jest obrót gospodarczy a nie prywatny.
Proponuję z uwagą przeczytać odpowiedź Pana Konrada. Tam widzę 'na odległość' zapowiedź formy prawnej obrony.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

Czyli co? Jeszce mu kasy nie oddali?
Ja bym coś podpowiedział, ale nie bardzo chce się wtrącać, bo jak pisałem wcześniej jest za mało danych z obu stron, by wyrokować, ale na miejscu firmy już dawno bym poszedł na ugodę z klientem. Syf i tak się już zrobił. Ciężko im będzie odbudować zaufanie klientów. Musieli by teraz jeszcze bardzie zadość uczynić. Jak poszkodowany klient będzie dość silni i z charyzm, to im konkretnie może zrobić koło tyłka. Podpowiem tylko tyle, że na miejscu klienta założył bym już dawno sprawę, ale nie cywilną tylko karną lub dwie równolegle, ale karną przede wszystkim. Karna nic nie kosztuje, a prokurator ma obowiązek zająć się przypadkiem jeśli dochodzi do narażenia życia lub zdrowia. Tylko teraz na karną jest trochę za późno, bo będę pytać a dlaczego pan wcześniej nie przyszedł.
Ogólnie jeśli takie coś trafi do sądu, to dla środowiska e-bakerów będzie nie dobrze. Jedna, druga, trzecia taka sprawa i mogą wypuścić przepis na którym wszyscy stracimy. Bo na razie to trudno nas zaszufladkować w paragrafy.
 
 
cedoor 
początkujący


Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 10
Skąd: Wawa
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

Skoro [...] wypuścił ostatnio rower z rejestracją to oznacza powoli koniec bezkarnej jazdy rowerami powyżej 250W tak jak to ma miejsce w Niemczech.. Ciekawe kiedy będą robić łapanki


Kod:
Arbiter, Edytowano (spam)
Ostatnio zmieniony przez Arbiter Pon 12 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1685
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

To nie jest odnośnie rejestracji. Taki temat był wałkowany gdzie indziej.
Cedor pierwszy post i Reklama ? :wink:
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

cedoor napisał/a:
Skoro Geobike wypuścił ostatnio rower z rejestracją to oznacza powoli koniec bezkarnej jazdy rowerami powyżej 250W tak jak to ma miejsce w Niemczech.. Ciekawe kiedy będą robić łapanki
Obrazek


Zarejestrował by zrobić szum medialny i darmową rekalmę, bo ludzie głupie i łykają takie rzeczy jak pelikany.
Fajną, mocną baterię ma ten "falcon" a jakie chlapacze :cool:
 
 
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

Moim zdaniem, jeśli sprawa nie zostanie rozwiązana po myśli klienta należy ją oczyścić z komentarzy i opublikować jeszcze raz w czytelnej formie.

Opis usterek
odpowiedź Konrada
odpowiedź klienta

Mnie opadła kopara gdy przeczytałem odpowiedź klienta po Kondradzie. Szok, ze są jeszcze tacy sprzedawcy cwaniacy. To nie komuna, to 21 wiek!
 
 
cedoor 
początkujący


Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 10
Skąd: Wawa
  Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

Cytat:
Zarejestrował by zrobić szum medialny i darmową rekalmę, bo ludzie głupie i łykają takie rzeczy jak pelikany.
Fajną, mocną baterię ma ten "falcon" a jakie chlapacze :cool:


Wypraszam sobie.. Pokazałem tylko swój punt widzenia nt rowerów dużej mocy i przewiduje jak to się skończy. Popularność ebików w naszym kraju rośnie proporcjonalnie niczym popularność Bitcoina. Co do firmy Geobike to tak samo jak Ecobike i pochodone. Chiński rower za 3k z innym logo. ODRADZAM chyba, że ktoś lubi przepłacać :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3086
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

henio napisał/a:

Zarejestrował by zrobić szum medialny i darmową rekalmę,


Homologacja i rejestracja to konieczność dla firmy która chce sprzedawać swoje silniejsze rowery inym firmom. To nie bajer ale zwykla konieczność dostosowania się do przepisów.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
cedoor 
początkujący


Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 10
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
henio napisał/a:

Zarejestrował by zrobić szum medialny i darmową rekalmę,


Homologacja i rejestracja to konieczność dla firmy która chce sprzedawać swoje silniejsze rowery inym firmom. To nie bajer ale zwykla konieczność dostosowania się do przepisów.


Tylko wcześniej nikt na to nie wpadł u nas, ale widać postęp idzie
 
 
tas 
szef


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6156
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

To nie jest temat o sprawach homologacyjnych.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group