ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Moc znamionowa silników Nine continent seri rh28xx
Autor Wiadomość
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   Moc znamionowa silników Nine continent seri rh28xx

Jak to jest z mocą znamionową tych silników ? Z jednej strony na nexun.pl pisze ze niby 500/800w a z kolei tu na forum piszą koledzy ze 1500w to jest moc znamionowa.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Bo na sklepie jest moc znamionowa (jakaś tam wymyślona cyferka przez producenta) a koledzy posługują się często mocami np maksymalnymi (30A x 48V = ~1500W)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Ale to chyba nie jest jego moc maksymalna, bo widzę że niektórzy lądują w niego 3 kw ?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Wszystkie grzyby da się zjeść, ale niektóre tylko raz :cry: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Ja rozumiem, że silnik przyjmuje wszystko ale chodzi o granice w której moc idzie w moc a nie grzanie :)
 
 
McL 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: Sob 17 Lut, 2018   

Moc znamionowa określa moc silnika przy której może on pracować długotrwale (czyli chodzi o to, że przy takiej mocy / prądach silnik się nie przegrzeje). Oczywiście można silnik przeciążyć i wycisnąć większe moce ale powoduje to znacznie większe grzanie i wymaga monitorowania temperatury silnika.

Należy pamiętać, że ilość strat energii w postaci wydzielonego ciepła (w silniku) rośnie w kwadracie do prądu. Czyli jeżeli silnik 9C dla 13s ma moc znamionową 800W to prąd pobierany z akumulatora wynosi ok 17A (prąd fazowy oczywiście jest większy). Zwiększenie prądu z akumulatora dwukrotnie do 34A zwiększy także prądy fazowe dwukrotnie i straty ciepła w silniku 4-krotnie. Oznacza to po pierwsze, że temperatura silnika będzie rosnąć znacznie szybciej, oraz że duża część z przekazanej energii w silnik zostanie zamieniona w ciepło, a nie moment obrotowy.
Analogicznie wzrost prądu 3 krotny z 17 na 51A spowoduje wzrost strat 9-krotny.
Jak widać wielkie przeciążenia silnika nie mają sensu ponieważ jest to nieefektywne bo spora część idzie w ciepło silnika którego temperatura narasta lawinowo.

Dodatkowo trzeba pamiętać, że w silniku najwięcej grzeją się druty wewnątrz uzwojeń. My monitorujemy temperaturę na zewnątrz (naklejane czujniki). Dodatkowo zjawisko bezwładności cieplnej powoduje, że temperatura na zewnątrz uzwojeń będzie przez pewien okres czasu rosła pomimo wyłączenia zasilania. W związku z tym warto odcinać zasilanie przed osiągnięciem granicznych temperatur.
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Sob 17 Lut, 2018   

A co się dzieje jeśli zwiększamy napięcie a nie natężenie ? Tak samo rośnie strata ?
 
 
McL 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: Sob 17 Lut, 2018   

Straty cieplne powoduje przepływ prądu. Prąd również generuje moment obrotowy.
Widać to na przykładzie 9C i mocy znamionowych

36V = 500W
prąd znamionowy to 500W / 36V = 14A

48V = 800W
prąd znamionowy to 800W / 48V = 16,6A

Jak widać prąd jest ten sam niezależnie od napięcia. Czyli owszem na wyższym napięciu silnik osiągnie większą moc ale nie moment obrotowy w związku z czym przejawi się to większą prędkością obrotową.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group