ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik do 29" - mid czy hub
Autor Wiadomość
kagemar 
początkujący


Dołączył: 13 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   Silnik do 29" - mid czy hub

Cześć, przeczytałem już sporo postów na tym forum, jednak nadal mam trudność z doborem napędu elektrycznego roweru. Posiadam rower Merida Big Nine 40 i chce go zelektryfikować. Chce w nim zamontować akumulator 13s5p. Rower ma służyć jako zamiennik auta w dojazdach do pracy. Wiem że taki rozmiar koła (29" (28"+opona mtb)) nie jest najlepszym wyborem do elektryfikacji jednak nie mam drugiego roweru więc muszę wykorzystać to co mam.

Zastanawiam się nad dwoma silnikami, są to dwie różne technologię

Pierwsza opcja to: Bafang BBS02 750W
Druga opcja to: Zestaw MXUS S1000 z silnikiem MXUS 1408

Liczę na porady z Waszej strony ponieważ ciężko mi zdecydować co wybrać przy pierwszej konwersji roweru. Jeżeli był już taki temat to proszę o wskazówki jak go odnaleźć bo ja go nie odnalazłem

Pozdrawiam
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Trochę dużo 29 cali. Moment będzie gorszy. A może Nine Continent RH2809 D (7x9) z Nexuna zapleciony w 28 cali i z przodu kupić też 28 cali? 7x9 ma duży moment. Choć wiadomo 26 cali koło najlepsze.

A w tych zestawach MAXUS możesz wybrać nawój? Jeśli tak do wybierz o dużym momencie.

Jeśli chodzi o silniki centralne podobno awaryjne, masa bebechów do serwisowania, naciągają cały układ napędowy i szybciej zużywają go.
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

kagemar, poniżej temat z dość sporą ilością informacji odnośnie napędów mid. Warto się zapoznać:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=115105#115105

a tutaj temat o przeróbce na rower dojazdowy do "pracy: :)

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7905&highlight=pracy

a tutaj filmik z info m.in. silniku S1000
https://www.youtube.com/watch?v=grbRmyy_2Qo
 
 
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

Zanim wybierzesz, któryś z tych silników, proponuję zapoznać się z tym:
http://www.geobike.com.pl...info-pol-59.php

Jak do pracy po płaskim i drogach publicznych lub ścieżkach rowerowych to w zupełności wystarczy hub 250W z ograniczeniem do 25km. Będzie w zgodzie z przepisami i da radę a jak są wzniesienia lub będziesz jeździł też off road to weź mida 250W. Np. Bafang w tej wersji daje już 80Nm i uwierz mi to jest naprawdę cholernie dużo jak na możliwości przeciętnego ebikera.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group