|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Regeneracja akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
piwko7
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 16 Gru 2016 Posty: 107 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 17 Lut, 2018 Regeneracja akumulatora
|
|
|
Witam,
Wpadł mi w ręce akumulator do wiertarki marki Bosch.
Starsza konstrukcja 36V 2,6 Ah, przy czym ma dosc dziwny BMS- nie posiada wyprowadzeń do balansowania, wyłącznie + i -.
W załaczniku zdjęcie BMS.
Pytanko czy da się to zregenerować ? Napięcie obecnie wnosi 5V na wyjsciu.
Czy po dołączeniu BMS nie zablokuje się on ?
BMS Bosch |
_________________ Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW. |
|
|
|
|
Scuda
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2017 Posty: 157 Skąd: Stalowa wola
|
Wysłany: Sob 17 Lut, 2018
|
|
|
A nie mozesz wywalic tej elektroniki i dać swój bms i tyle ?
Tam widze jeszcze środkowy styk, na którym zapewne jest termisor i on pewnie odłącza wkrętarkę a elektronika zabezpiecza tylko przed spadkiem napięcia. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018
|
|
|
Ale BMS 10s do baterii 1p będzie droższy niż ogniwa, które ma chronić... |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018
|
|
|
Scuda napisał/a: | A nie mozesz wywalic tej elektroniki i dać swój bms i tyle ?
Tam widze jeszcze środkowy styk, na którym zapewne termisor i on pewnie odłącza wkrętarkę a elektronika zabezpiecza tylko przed spadkiem napięcia. |
Tak naprawdę to trzeba przeanalizować dzialanie urzadzen Bosch zasilanych tym aku. Czy to środkowe zlacze po rozwarciu pelni jakąś rolę. Czyli czy da się zasilić jakies urzadzenie Bosch pakietem 10S bez jakiegokolwiek BMS. Bo od tego zalezy czy sprawa jest prosta czy bardziej skomplikowana. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
piwko7
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 16 Gru 2016 Posty: 107 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018
|
|
|
Obecnie wymieniłem ogniwa i podpiąłem stary BMS.
Wyglada ze jest ok, napięceie na wyjsciu jest.
Niestety nie mam ani odbiornika, ani ładowarki do tego takze narazie nie moge ptrzetestować.
Ma płytce jest jakiś mikroprocesor, może ogranicza napięcie ładowania do 4,15V ?
Wtedy na dobrą sprawę można ładować bez balancera |
_________________ Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018
|
|
|
piwko7 napisał/a: |
Ma płytce jest jakiś mikroprocesor, może ogranicza napięcie ładowania do 4,15V ?
Wtedy na dobrą sprawę można ładować bez balancera |
A może odłącza gdy napięcie której ś spadnie poniżej np 3,3 V ? A może pamięta ostatni wynik, lub róznice na segmentach. Ważne jest to czy odbiornikowi wystarczy podanie napięcia + i - a nie ma zwrotnie jekiegos sygnału blokowania itp |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|