|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bezpieczeństwo instalacji elektrycznych, elektronicznych |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017
|
|
|
Czytam twoje wypowiedzi i zaczynam mieć pewne obiekcje na tematy powiązane.
Już mieliśmy nie raz takich takich wieszczy i nie poszło to w dobrą stronę. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018
|
|
|
Widziałem już takie stosuje się je chyba na łodziach i w kamperach, bezpiecznik dobierz do wartości prądu sterownika niech bedzie ciut większy i starczy. Swoją drogą przydałoby się potestować taki bezpiecznik jak on działa np. jak bedziesz miał sterownik na 30A to bezpiecznik wziąś 20A l 30A i zobaczyć po jakim czasie odłączy zasilanie. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15 Mar, 2018
|
|
|
Zamontowałem ten bezpiecznik.
Silnik 1000W/48V.
Jeździłem na pełnej mocy około 1 godzinę. Nie wyłączał zasilania (bo ma rezerwę mocy prądu w stosunku do pobieranej przez silnik - 23-25A (moc chwilowa)).
Bezpiecznik jednocześnie wykorzystuję jako (nieiskrzący) wyłącznik główny (m.in. przed ładowaniem akumulatora). |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 15 Mar, 2018
|
|
|
Redaktor1966 napisał/a: | Zamontowałem ten bezpiecznik.
Silnik 1000W/48V.
Jeździłem na pełnej mocy około 1 godzinę. Nie wyłączał zasilania (bo ma rezerwę mocy prądu w stosunku do pobieranej przez silnik - 23-25A (moc chwilowa)).
Bezpiecznik jednocześnie wykorzystuję jako (nieiskrzący) wyłącznik główny (m.in. przed ładowaniem akumulatora). |
Wyprowadziłeś go na zewnątrz skrzynki?
Masz może fotkę? |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15 Mar, 2018
|
|
|
Tak, wyprowadziłem na zewnątrz, bo do skrzynki nic by się nie zmieściło.
Zamieszczę tutaj zdjęcia, jak, gdzie go zamocowałem, oraz przetwornicę napięcia i alarm (aczkolwiek wybrałem b. czasochłonną i skomplikowaną wersję. Lepiej jednak przewody poprowadzić np. w grubościennej rurce plastikowej do jednej dużej zamykanej skrzynki (np. na pieniądze) umieszczonej np. pod ramą, albo w skrzynce transportowej zamontowanej na bagażniku):
Po kliknięciu uzyska się duże powiększenie zdjęć.
W skrzynce ze stali nierdzewnej umieściłem akumulator, a na tej skrzynce zamocowałem 2 białe skrzynki.
Na kierownicy umieściłem pojemnik (zrobiony z kanału do wentylacji). W pojemniku tym są 2 plastikowe kostki elektryczne (wycięte z listwy z kostkami), zmostkowane - po jednej stronie są wejścia dla minus, a po drugiej dla plus. Umożliwia to podłączenie kilkunastu przewodów (i wygodne wprowadzanie zmian).
W jednej białej skrzynce, na jej wieczku zamocowałem bezpiecznik automatyczny (40A), a 2-gi (40A), który jest topliwy umieściłem w kawałku dętki na spodzie skrzynki.
W drugiej skrzynce przytwierdziłem do jej wieczka (izolując ją od niego elektrycznie i zabezpieczając przed drganiami rozciętymi wzdłużnie wężykami założonymi wzdłuż krawędzi obudowy/radiatora mającego kształt litery U - na jego wierzchołkach) przetwornicę napięcia i zamocowałem na niej plastikową kostkę elektryczną. Na dole, w kawałku dętki, jest umieszczony bezpiecznik topliwy (10A).
Gdzie tylko miało to sens i się dało zrobiłem przekładki/zabezpieczenia z kawałków gumy - celem izolacji elektrycznej i ochrony przed drganiami. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|