Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Lut, 2018
|
|
|
Współcześnie 2018 rok, można by zaryzykować prognozę, ze fabryczne rowery z napędem centralnym stanowią już przynajmniej 30-40 % oferty.
Przyrost jest bardzo wyraźny, bo to wydaje się najbardziej naturalny napęd elektryczny do roweru a nie skutera. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Sob 10 Lut, 2018
|
|
|
Mam za sobą 60 kilometrową trasę w temperaturze około 0 stopni, sumaryczne przewyższenie 700 metrów (góry Świętokrzyskie), prędkości różne (po lesie jechałem 15, na asfaltach bywało ponad 40), w każdym razie jechałem z bardzo minimalnym wspomaganiem pedałami. Ot kręciłem co by nie zamarznąć. Zużycie energii wyniosło 7,5 Wh/km. Jak dla mnie rewelacja |
|
|
|
|
smdrwf12300
młodzik
Dołączył: 12 Cze 2017 Posty: 54 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Ad "henio" : nikt się nie zachłystuje ... taka kolej postępu technicznego powodująca ze rowery nie waża po 35kg tylko 20-22kg .Miałem ostatnio możliwość jazdy fabrycznym rowerem Trek Rebel z silnikiem Yamachy 250W + aku 11AH ... i powiem tak REWELACJA .Zero manetek , odcinania silnika na klamkach hamulca , zgrabny wysietlacz i 4 poziomy
wspomagania + sensor nacisku na pedały w bloku silnika i nic wiecej nie potrzeba. Zrobilismy z córka 270 km w 4 dni ( asfatl + szutry ) .. przewyzszenia do ok 1500m ... tak na luzie z dużym niedosytem km z mojej strony.
Praktycznie cały czas jezdzilem na najnizszym poziomie. Zasieg ok 100km na aku 11AH.Rowery z przebiegiem ok 3tys km chodziły bez problemu. I nie widzialem w wypożyczalni nic z napedem w tylnym kole ...ZERO .
rebel.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 485 raz(y) 317,28 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
smdrwf12300 napisał/a: |
Zasieg ok 100km na aku 11AH...
I nie widzialem w wypożyczalni nic z napedem w tylnym kole ...ZERO . |
Dokładnie, tak, W wypożyczalniach krajowych czy zagranicznych albo przednie koło albo silnik centralny. I wymienne akumulatory. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
smdrwf12300
młodzik
Dołączył: 12 Cze 2017 Posty: 54 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 15 Lut, 2018
|
|
|
Tak troche nie w temacie .Nadawał może ktoś rower eletryczny jako bagaż w samolocie ?.Chodzi mi o podejscie lini lotniczych do baterii. |
|
|
|
|
buk07@wp.pl
początkujący buk07
Wiek: 48 Dołączył: 14 Gru 2017 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018
|
|
|
Z bateriami w samolotach jest słabo: http://www.polsatnews.pl/...bezpieczenstwa/
intl_lithium_battery_regulations.pdf A to przepisy ups dotyczące przewozu baterii. |
Pobierz Plik ściągnięto 1176 raz(y) 1,34 MB |
|
_________________ Pointer Horizon, 5 biegów w piaście, Bafang BBS02 750W 48V 14Ah
Unibike Atlantis, 10x3 biegi, Tongsheng TSDZ2, 750W 48V 17Ah |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
YesS
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2017 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018
|
|
|
Ja swojego bbs02 750W testowałem na baterii 13s z 40A Bms-em. W piku
sterownik odcinał dopiero przy prawie 1600W.
20 km po leśnych duktach, trochę podjazdów. Silnik leciutko ciepły, natomiast bateria się trochę zagrzała .
Części do silnika są w razie czego dostępne, tylko trochę trzeba poczekać na przesyłkę. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018
|
|
|
YesS napisał/a: | Ja swojego bbs02 750W testowałem na baterii 13s z 40A Bms-em. W piku
sterownik odcinał dopiero przy prawie 1600W.
20 km po leśnych duktach, trochę podjazdów. Silnik leciutko ciepły, natomiast bateria się trochę zagrzała .
Części do silnika są w razie czego dostępne, tylko trochę trzeba poczekać na przesyłkę. |
Skoro Ci sterownik odciął, to znaczy, że przeciążyłeś baterię i napięcie spadło poniżej minimum. Zresztą to samo sugeruje to, że się bateria zagrzała. Swoją drogą co to za sterownik 750W, który daje 1600W?! Wydawało mi, że to silniki się tak opisują, a i tak wiadomo, że wezmą tyle i ile im da sterownik. Ale moc sterownika zazwyczaj wynika z napięcia nominalnego * prąd maksymalny....
leszcz, sterowniki nie powinien paść od przeciążenia, bo nie powinny dawać więcej mocy niż wytrzymuje. Ale w sterowniku zintegrowanym z silnikiem, problemem może być ciepło z przegrzanego silnika. |
|
|
|
|
YesS
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2017 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018
|
|
|
Może źle się wyraziłem. Sterownik nie odciął napięcia, tylko więcej już z baterii nie można było wydusić. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
Sterownik ogranicza PRĄD. A aku przysiada jeśli tego prądu nie wytrzymuje.
Ile P ma Twoj aku i na jakich ogniwach ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
YesS
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2017 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
Baterię mam 13s11p 34Ah. |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
Ile kilometrów na tej baterii jesteś w stanie zrobić (na manetce, jeśli tak jeździsz), i ile waży rower z driverem? |
|
|
|
|
YesS
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2017 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
Jeżdżę głównie ze wspomaganiem. Dokładnie nie powiem ile mogę przejechać, bo jeszcze nie wyjeździłem baterii do końca. Nie ma na razie warunków pogodowych na dłuższe wypady.
Średnio po przejechaniu ok 700 km w terenie mieszanym wychodzi ok 1,5Ah na 10 km.
Więc teoretycznie na baterii powinienem przejechać ponad 200 km.
Rower wraz ze mną waży ok 140kg. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
A bez ciebie? |
|
|
|
|
|