ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BBSHD dobór zębatek
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   BBSHD dobór zębatek

Hejka.
Jak wiadomo bbs mają pewne kłopoty z linią łańcucha i zębatkami.
Co do wyboru zębatek przednich to jest kilka opcji.
Jednak instalacja zębatki miejszej niż 42z rodzi konieczność przesunięcia się z linią zębatki na zewnątrz co pogarsza linię łańcucha.
Kolega smdrf12300 pokazał, że można przełożyć w kasecie zębatki tak aby te większe znalazły się bardziej na zewnątrz koła.
Chciałem zapytać jakiej kasety 8 rzędowej użyć najlepiej do podobnego zabiegu (choć myślę, że wolałbym mieć więcej biegów niż 4).
Z tego co pamiętam czeęść kaset jest dodatkowo nitowana takimi bolcami. Czy rozpięcie całości nie ma wpływu na działanie kasety ( w tym podatność trybów dużych na wyboczenie).
Widziałem na forach mtb, że niektórzy przechodząc na napęd typu 1x9 czy 1x10 brali skądś większe pojedyncze tryby niż 34z. Np. 36 czy nawet 38.
Byłoby to ciekawe rozwiązanie. Ciekawe czy drogie:).
Osobiście ze względu na prędkość max którą planuję jeździć czyli około 30kmh wystarczyłaby mi z przodu zębatka typu 32z. Jedyny problem to brak offsetu no i ta linia łańcucha...
Chyba że od razu nexus 8 jednak przy zebatce przód typu 44z w tym neksusie musiałoby byc coś większego niż 22z z tyłu...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   

Ja zamówiłem BBS02 z tarczą fabryczną 44t. Z tyłu mam kasętę 7 rzędową, którą zdjąłem. Okazało się że 3 największe zębatki pracują na wspólnym pająku i one musiały zostać razem. Dodatkowo cała kaseta zanitowana była razem, nity rozwierciłem. Wywaliłem zębatkę 2 i 4 (w kolejności od najmniejszej), dzięki czemu uzyskałem 5 blatów o pełnym zakresie oryginalnej kasety, z w miarę płynnym stopniowaniem przełożeń. Oczywiście nieużywane zębatki przesunąłem do wewnątrz. Linia łańcucha prawie idealna, na pewno nie gorsza niż w normalnym rowerze. Praca na roznitowanej kasecie może wpłynąć na żywotność bębenka ale wątpię by miało to jakiś drastyczny wpływ.
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 54
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017   

@Toft : odpal kalkulator przłożen rowerowych i zobacz co ci najbardziej odpowiada .Z moich kalkulacji wyszło ze najbardzieiej optymaln byłaby blat z przodu 38T . Co do Kasety ...Ja mialem 6-rzedów bo akurat taka mam od wielu lat .Nity lekko rozwierciłem i wybiłem . Zbedne blaty wyleciały a w ich miejsce poszły przekładki z innej kasety finalnie zostały 3 blaty z tyłu ... nity wbiłem w przekładki i blaty... czy to się wyboczy ? ... zobaczymy ale nie wydaje mi sie bo główne siły ida nie w bok ale na wypusty w kasecie .Mam zakupiony adapter do bafanga ( taki pajak ) umożliwiajacy montaz innego blatu z przodu jak chcesz przetestowac daj znac .Problem tylko jest taki ze odsuwasz sie z linią lancucha jeszcze bardziej w prawo od ramy .Lancuch mam tez pod kaset 6-rzedowa.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017   

Generalnie jeli chodzi o przełożenia mam to w głowie. Kiedyś robiłem mida z korbą wolnobiegiem itd i zostało. Ale dzięki za przypomnienie, że coś takiego istnieje... Zawsze jakoś w ołówku i w pamięci liczyłem:).
Ale teraz nie o tym... Oczywiście linia łańcucha ze względu na jedną zębatkę jest jaka jest... Ale tak sobie myślę... w Napędach typu 1x10 czy 1x11 też te linie nie są cudowne (a nawet gorsze) i jakoś jeździ... Oczywiście mniejsze siły itd...
No ale dziś wreszcie zrobiłem jakieś 10km. na różnych limitach wspomagania i z rożnymi obciążeniami... Po prostej poleci i 45 (ustawiłem w menu na 99). Co licząc napięcie 45V (pod obciążeniem to i 40) i 30A i moją wagę z bikiem koło 170 jest chyba ok... Choć cały czas mam wrażenie, że jest nie tak zrywny niż 880W cyclone kit...
Ale to kwestia może braku hałasu itp... (serio dlatego go kupiłem, że jest cicho.. i teraz czasem brakuje tego odgłosu silnika... hehe smiszne).
No ale do sprawy:
- otóż mimo linii łańcucha nie doświadczam jakiś kłopotów typu spadanie czy przeskakiwanie po kasecie z racji przekosu... No może co zauważyłem to siłowe ruszenie z pedałowaniem z 11z spowodowało jakiś tam zgrzyt na łańcuchu...
W sumie to może jest też trochę lepiej bo mam prowizoryczne tylne koło z rozregulowanym konusem i luzem na łożysku... I może dlatego się krzywi trochę. I może mam dlatego efekt pływającej kasety...
Swoją drogą ktoś kiedyś coś takiego sugerował do napędów 1x...
JEst w ogóle coś takiego:)>?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
sentinel 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 75
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017   

Ja u siebie miałem BBSHD, 13s 30a blat z przodu 46 zębów, kasetę 9r i do tego łańcuch za 50 zł z allegro i tak:

-Nic nigdy nie spadało, ( miałem przerzutkę srama który mocno napina łańcuch)
-nigdy nic nie pękło
-co ok 400 km jak się nie posmarowało łańcucha to zaczynało zgrzytać na przełożeniach 1-4( tam gdzie łańcuch był najbardziej przekoszony), ( dźwięk taki jakby przerzutka próbowała bieg zmienić i nie mogła)
-przy ok 1400 km w napędzie coś zaczęło strzelać przy mocniejszym obciązeniu więc wymieniłem napęd (kaseta plus łańcuch) i było ok

Dodam że razem z rowerem ważyłem prawie 100 kg więc nie tak dużo, jeździłem zazwyczaj na samym silniku, głównie na przełożeniach 1-3( tych najmocniej przekoszonych), rzadko zdarzało się żebym wspomagał, głównie dlatego że na przełożeniu 1-3 silnik był najbardziej zrywny, i jednocześnie jechałem wtedy jakieś 25-40 km/h więc nie było za bardzo jak dopedałować:)
 
 
ForzaNapoli 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 48
Skąd: Napoli
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

Panowie wiem ze nie na temat. Duze macie przebiegi w swoich bafangach? Planuje zakup bbshd ale boje sie zeby to niebyla skarbonka 😕
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

Znajomy nakręcił w tym roku 5kkm na bbs02B, nie jest to jakoś astronomicznie dużo w każdym razie silnik bezawaryjnie, do wymiany poszedł łańcuch, przednia zębatka i tylni wolnobieg bo zajechane :D
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
ForzaNapoli 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 48
Skąd: Napoli
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

A od razu po zakupie porozkrecsl go i nasmarowal czy jezdzil tak od nowosci?duzo jest negstywnych opini😕
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

Ja zamierzam pojeździć pareset km zanim zacznę w nim dłubać. Potem prawdopodobnie wymienię smar na czerwony mobilgrease 28. Na razie na sucho silniczek brzmi ładnie.
 
 
ForzaNapoli 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 48
Skąd: Napoli
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

Ma ktos z was bbshd? 1000W?
 
 
Karkonosz 
początkujący


Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 18
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Ja mam nawet dwa. Jak zobczyłem jak to jezdzi kupiłem drugi i są dwa w rodzinie (oba z blatami 42T z offsetem 20mm z firmy Lekkie). Nic bardziej przyjemnego jak pojechać na dwa ebike'i w teren. Jakieś pytania?
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018   

Jaki napęd polecanice do bbshd rower dh?
łancych
zebatke
wolnobieg firma ilość rzędów
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018   

Jaki napęd polecanice do bbshd rower dh?
łancych
zebatke
wolnobieg firma ilość rzędów
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018   

pawextelinfo napisał/a:
Jaki napęd polecanice do bbshd rower dh?
łancych
zebatke
wolnobieg firma ilość rzędów


Podłaczam się do pytania. Mam sram9 10blatów. Największe 3 i kolejne 3 są znitowane. Jedyne co wymodziłem to przesunąłem największe 3 o 2 blaty na zawnątrz i już przerzutka nie wchodziła bo za blisko koronek miała.
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

Widzę koledzy, że jesteście w "kursie" więc i ja poproszę o poradę. Otóż mam kasetę,8 zębatek od 11-24 i nie wiem co z tym zrobić a chciałbym zachować minimum 3 lub max.4 zębatki.Linia łańcucha wydaje mi się, że wypada w połowie tej kasety? przy czym "skos" łańcucha w kierunku najmniejszej nie wydaje się jakimś drastycznym.Moje pytanie jak to zrobić i czy wyrzucając zbędne zębatki pozbyć się ich całkowicie czy jakoś przemieścić oczywiście jeśli się da gdy nie będą znitowane bo tego jeszcze nie wiem. Następne pytanie dotyczy manetki przełączającej przerzutkę,otóż jest ona obrotowa i zajmuje za dużo miejsca na kierownicy,czy można też ją jakoś skrócić-obciąć czy też szukać jakiejś innej,węższej? Mało się znam na rowerach i to są dla mnie prawdziwe problemy,chociaż dobrze, że udało mi się usunąć support typu PressFit z łożyskami wewnętrznymi i jakoś odkręcić sklejoną jakimś mocnym klejem nakrętkę (ale to już po wypaleniu kleju na palniku gazowym). Nie wiedziałem, że współczesne rowery to jak kiedyś ręcznie robione Szwajcarskie zegarki chociaż sam pamiętam czasy gdy oświetlenie rowerowe to była lampka karbidowa wisząca-dyndająca na kierownicy,dynama jeszcze wtedy nie znali lub w Polsce jeszcze nie było? I jeszcze jedno o ile mam skrócić łańcuch gdy duża zębatka miała 52 zęby a Bafanga ma 40,czy 12 ogniw to wystarczy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group