ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryfikacja gianta boulder
Autor Wiadomość
nightelf 
początkujący


Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   Elektryfikacja gianta boulder

Cześć,

Posiadam rower Gianta Boulder na 26" kołach. Ponieważ jednak lubię jeździć bez nadmiernego wysiłku wpadłem na pomysł elektryfikacji.

Najlepiej jeśli będzie to mogło działać jako wspomaganie, ale też z manetki.

W tej chwili mam tam korbę shimano XT 3 rzędową, kasetę 9 też XT. Hamulce hydrauliczne tarczówki. Amor z przodu to marzocchi bomber mx.

Baterię planuję mniej wiecej 10Ah. Chciałbym osiągać prędkości koło 35 km/h.

Czy dobrą opcją będzie napęd centralny czy lepiej w tylnej piaście?
Co będzie łatwiejsze do przeprowadzenia?
 
 
nightelf 
początkujący


Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Ktoś podpowie czy mid drive, czy jednak lepiej napęd na tylną piastę?

Jeździł będę raczej po mieście + las bez szaleństw w górach.
 
 
niegodny 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 166
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Ja bym proponował coś w tym stylu http://elektro-bikes.pl/gotowe-konstrukcje/ wydaje mi się, że takie rozmawiania są prostsze i mniej awaryjne. Chętnie podpowiem co i jak trzeba wykonać jeżeli będzie potrzeba.
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Generalnie trudny wybór początkującego, ja też go miałem/mam.
Podpowiem ci conieco, dużego doswiadczenia nie mam ale jedną elektryfikacje przeprowadziłem a drugą końćżę.
Napęd centralny będzie łatwiejszy w montażu jesli kupisz zestaw od bafanga np. bbs02 750w bądź słabsze jesli nie zalezy ci na mocy. Wydaje mi sie ze 350w powinno wydrzeć ze 40km/h.
Bateria 10Ah, jeszcze zalezy przy jakim napięciu, bo przy 48V to z 50km ze wspomaganiem zrobisz. Generalnie są fajne bateria gotowe do montazu w bidon, tu na forum koledzy takie wykonują i mają 48v i 17,5 Ah.
Napęd w kole wymaga troche więcej zachodu, choć są również gotowe zestawy do montażu, np na e-biker.pl, tylko wtedy musisz więcej kasy wylozyć.
A gotowe zestawy mozesz jeszcze nabyć u kolegi Glebor z forum, w dziale sprzedam znajdziesz jego oferty.
W mid drive będziesz mógł sobie regulować moment obrotowy przerzutkami więc będzie dobrze ciągnął praktycznie od 0.
Napęd w kole potrzebuje troche prędkości żeby był dostępny pełny moment.
Mid będzie obsługowy, czyli co jakiś czas trza rozkręcić napęd i wyczyścić/nasmarowac tryby.
A zapomnialem o najwazniejszym. Wydajność prądowa baterii. Przy 10Ah wydajność będzie niewielka poczytaj troche o tym.
 
 
nightelf 
początkujący


Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Bafang mnie zainteresował, w sumie lubię czasem posmarować napęd :mrgreen:
Nie jestem pewien czy potrzebuję aż takiej mocy jak 750W, ale można go nie tak znowu drogo kupić.

Baterię planuję jak piszesz 48V. Najprawdopodobniej wybiorę taką do zamocowania zamiast bidonu.
Martwię się tylko czy taki napęd nie zużyje mi szybko koronek kasety :)

Przy napędzie w kole minusem jest specjalna obręcz i trudność w wymianie opony w razie gumy.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

niegodny napisał/a:
Ja bym proponował coś w tym stylu http://elektro-bikes.pl/gotowe-konstrukcje/ wydaje mi się, że takie rozmawiania są prostsze i mniej awaryjne. Chętnie podpowiem co i jak trzeba wykonać jeżeli będzie potrzeba.


Spoko reklama, szkoda ze nie na temat

@nightelf nie bierz bafanga slabszego niz 750w bo będzie ci brakować mocy, zawsze możesz z poziomu ekranu zmniejszyć moc więc bierz najmocniejszą wersję na którą cię stac a na dłużej ci posłuży jeżeli nie będziesz używał na 100% mocy.
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

nightelf, nie wiem czy czytałeś ale warto przejrzeć spory temat o bafangu 750
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7614&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

Scuda napisał/a:

Napęd w kole potrzebuje troche prędkości żeby był dostępny pełny moment.


Nie jest to prawdą. Silnik BLDC na małych obrotach osiąga maksymalny moment. W uproszczeniu przyjmuje się, że moment na najniższych obrotach jest stały, a potem zaczyna spadać. Za to nie jest dostępna pełna moc mechaniczna (przy pełnej mocy elektrycznej, przez co różnica grzeje silnik).
Czyli dzięki przełożeniom w silniku centralny szybciej osiągamy maksymalną moc, nie moment. Więc oprócz tego, że szybciej przyspieszymy, zrobimy to bardziej ekonomicznie.
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

Zwał jak zwał ale jak może być pełny moment dostępny jeśli koło nie jest napędzane z odpowiednią siłą ? Moc mechaniczna swoją drogą ale to przecież moment obrotowy wprawia koło w ruch ? Więc skoro byłby moment pełny od zera to koło byłoby napędzane z taką samą siłą przy 1km/h i przy 15km/h a przecież tak nie jest bo to czuć.
 
 
nightelf 
początkujący


Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018   

Pytanie czy baterię kupować Li-Ion czy bezpieczniej będzie akumulator żelowy?
Baterie modelarskie umiem lutować, ale jednak bałbym się montować coś tak dużego. Trochę nieuwagi i pożar gotowy.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 15 Lut, 2018   

Scuda, ale Twoje odczucia to nie dokładny pomiar.

Tu masz przykładowe wykresy:


lub taki z pomiarów innego silnika:

pdf

Wykresy w formie najczęściej podawanej przez producentów są troszkę nieintuicyjne, bo podstawią jest moment, nie prędkość, ale da się odczytać, że maksymalny moment uzyskujesz tylko przy minimalnej prędkości.
Tu znalazłem wykres bardziej intuicyjny:
 
 
nightelf 
początkujący


Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018   

Co sądzicie o tym napędzie na przednie koło?
https://preview.tinyurl.com/ya6zlz86
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group