|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
EV z mikro silnikiem spalinowym. |
Autor |
Wiadomość |
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Sty, 2010
|
|
|
O Wieszczu........
Ale pomijając przekomiczną formę masz sporo racji, to w dużej mierze dzielenie włosa na czworo. Mi się marzy ostatnio taki kogenerator na holzgazie i już widzę te głosy, ze za dużo emisji tego lub owego, że śmieszna sprawność itp. itd. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Sty, 2010
|
|
|
Marucha79 napisał/a: | na holzgazie | Samochody jeździły ...jakby nie było.
Jakby to doładować , czy jakoś bardziej sprężyć ... to co za różnica? I w sumie powinien jeszcze zostać koks, jakiś, do palenia w piecu
-Co by nie mówić jest to jakaś niezależność ...-Paliwo sie skończy to sie nałamie krzaków kolo drogi , albo nazbiera gałęzi czy szyszek i wio, paliwo jest odnawialne i pukico w promocji za frre. Ciekawe ile by tego trzeba?
Ile wiązek chrustu na 100km??? Czy czego tam |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2010
|
|
|
http://www.drewnozamiastb...gazem-vt181.htm - ciekawy i dość poważny amatorski projekt oparty na HG. Autor zakładał zużycie dobowe na 1 czy 1,5 mp paliwa na dobę, no ale jednak moc elektryczna oddawana 45kW . Gdzieś też widziałem przelicznik 3-4 kg drewna = 1l benzyny. Na youtube jest sporo działających generatorów, trzeba szukać pod hasłem "holzgas" lub "wood gas". |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2010
|
|
|
Marucha79 napisał/a: | ciekawy i dość poważny | No ale to raczej do ogrzewania chałupy i dodatkowo prądu........ Zamierzasz tym ogrzewać ? Jakoś założyłem że to napęd .... Może dla tego ze to forum niby głównie o pojazdach. W sumie razem to dośc skomplikowane jest.
A ja mam durny problem wsadziłem neodymowo -drewniany wirnik zamiast wirnika
alternatora i nawet daje prąd .... Tak wygląda ze swym poprzednikiem w tle :
Tu ma połowe magnesów, ptem zapomniałem pstryknąć , Teraz zamontowany ma 2 razzy tyle . Tylko prosze bez uwag o starannosci wykonania to sluzy tylko by sprawdzić czy racje maja czarnowidze , że to sie nie da tak i ze bedzie miało G. nie moc.
------- Tylko co by mu podłaczyc jako obciążenie żeby zobaczyć ile faktycznie da? żarówki się ładnie świecą , ale na cholere mi 10 żarówek reflektorowych potem ? z 500w na 12 v tyle mniwincy miał orginalny. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010 Re: EV z mikro silnikiem spalinowym.
|
|
|
Troszkę nam się temat rozjechał stronami to żeby jakoś wrócić do 'MERITUMA' przypominam, 1-szy post. Troszkę mnie to interesuje bo to koncepcja na dziś wcale rozsądna . sensownie łącząca Eko - z możliwościami, technicznymi i naszą 'Mikroekonomią'
DNF napisał/a: | Witam.
Chcialbym troche poteoretyzowac .....: Polaczenie silnika elektrycznego ze spalinowym czyli samochod hybryda.
.....(pojazd) napedzany oczywiscie silnikiem elektrycznym, zasilanie to aku kwasowe ......
-dodatkowo.....silniczek spalinowy <50cm3, ktory bylby polaczony z alternatorem do ladowania naszych akusow w czasie jazdy.
....- wydluzenie zasiegu.
Jak znaczne? .........:wink:
DNF |
|
|
|
|
|
agrafek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010
|
|
|
Hybryda miała by sens ale w większym aucie, pickup etc. To jest dokładnie jak ze statkami. Duże jako hybrydy jak najbardziej ok ale w małych oszczędność jest niewielka. Dobrym przykładem jest Prius czy Honda Insight. Niby ekonomiczne a jednak takie Audi A2 3L wypada lepiej a nie ma silnika elektrycznego. Do priusa załadujesz 2 osoby i trochę bagażu a spalanie wzrasta do prawie 7 litrów na 100km. Taki sam wyczyn z A2 3L kosztuje Ciebie 4 litry na 100km.
Jeżeli chcesz małe autko bardzo oszczędne kup VW Lupo 3L 1.2 SDi (około 13 tyś zł) i poćwicz ecodriving. Znam kilka osób które tym samochodem wykręcają 2l/100km. Dasz radę swoją hybrydą zejść do takiej wartości na 100km ? Przeciętnie generator połknie 2 litry na godzinę (750W połyka 1l na godzinę) i tego nie przeskoczysz.
Jeżeli uprzesz się przy mikro-hybrydzie z ciekawości to zastosuj 50ccm czterosuwowego. Przynajmniej łatwo będzie go wyciszyć bez spadku mocy (2.4KM). Dwusuwowy jak wyciszysz to prawdopodobnie razem z wyciszeniem pójdzie moc i tak czy inaczej wylądujesz z wartością około 3KM.
Poszukaj o Isuzu lub Suzuki 2 suwie który został wprowadzony do sprzedaży około 2000r, mały samochód miejski. Tylko nie wiem czy u nas był dostępny ale pamiętam że tam sobie poradzili z hałasem bez dużej straty mocy. |
|
|
|
|
agrafek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010
|
|
|
Poprawka... Daihatsu to było a silnik to doładowany 2 cylindrowy dwusuw o pojemności jednego litra. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010
|
|
|
agrafek napisał/a: | chcesz małe autko | Widzisz problem w tym że ja NIE chce małego autka!!!....- a juz na pewno nie chce go, K...a!!!!....-- kupić
To jest do pojęcia???????? Czy za trudne? agrafek napisał/a: | Hybryda miała by sens ale w większym aucie |
Bzdura drogi agrafku !
Priusy hondy itp są jakie są , bo są robione z innym zamysłem. Celem ich wytwarzania jest zysk koncernów samochodowych , stworzenie trendów , mody , takiej jak im odpowiada, zabezpieczenie się przed ewentualnym krachem, ropy , za swoje eksperymenty , o ile się da, każą płacić, co bardziej zamożnym i nawiedzonym klientom .
Tu sie mówi o Hybrydzie ale, z inną koncepcją pojazd mam być lekki jeździć niezbyt szybko i zasadniczo na akumulatorach. mikro agregat , ma dać tylko poczucie niezależności, mozliwosc pokonania wiekszej trasy jak potrzeba , czy gwarancje dojechana do domu , jak zbraknie prądu. To zresztą może być skalowalne , więcej akumulatorów ,mniej, wiekszy silnik , mniejszy ale chodzi o punkt wyjścia ---Ujmujemy masy spada, zapotrzebowanie na moc.
A n e dokładamy mocy i kilogramow, by dynamicznie dźwigała coraz z więcej złomu żelaznego.
Zresztą większosc osób tu interesuje chyba , bardziej zabawa i eksperymentowanie niz realne oszczednosci na dziś Oszczędnosci kiedyś bedą , własnie jak metodą takich zabaw znajdzie sie jakies optimum. Kupowanie czy małpwanie istniejących rozwiązań jest zazwyczaj bez sensu .
agrafek napisał/a: | , pickup etc. To jest dokładnie jak ze statkami. | NO własne czemu nie kupic sobie statku?????? Dużego tankowca najlepiej , bardzo ekonomiczny i w sumie te troche ropy to se mozna z łdunku podebrac po cichu i bedzie darmo |
|
|
|
|
agrafek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010
|
|
|
tree napisał/a: | Zresztą większosc osób tu interesuje chyba , bardziej zabawa i eksperymentowanie niz realne oszczednosci na dziś |
Dlatego też napisałem to : "Jeżeli uprzesz się przy mikro-hybrydzie z ciekawości to zastosuj..." Sam budowę samochodu elektrycznego rozpoczynam dla zabawy i eksperymentów bo samochodu obecnie nie potrzebuje.
tree napisał/a: | agrafek napisał/a:
Hybryda miała by sens ale w większym aucie
Bzdura drogi agrafku !
Priusy hondy itp są jakie są , bo są robione z innym zamysłem. Celem ich wytwarzania jest zysk koncernów samochodowych , |
Jak najbardziej masz rację co do zysków koncernów, zarabiania na naiwności ludzi. Ale... Chodzi mi o to że hybryda wielkości priusa nie będzie działać jeszcze przez długi czas A nie o to czy im się ją opłaca produkować czy nie.
tree napisał/a: | Widzisz problem w tym że ja NIE chce małego autka!!!....- a juz na pewno nie chce go, K...a!!!!....-- kupić
To jest do pojęcia???????? Czy za trudne? |
Trudne ponieważ nie zauważyłem żebyś o tym pisał a wybacz nie potrafię czytać w myślach innych ludzi Za bardzo się spinasz... |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010
|
|
|
również proponuję zejście do poziomu konkretów i przeanalizowanie głównego tematu czyli hybrydy, póki co szeregowej, z małym silnikiem.
uporządkujmy, to co wiemy na dziś: mamy dostępne małe diesle n.p. lombardini od ok 250cm z max sprawności przy ok 2-3 tys oraz benzynówki ze skuterów gdzie ten obszar leży ok 1 tys obrotów wyżej.
niech więc ktoś zorientowany poda przykład prądnicy pod te zakresy i będzie można poobliczać to i owo.
-----------
P.S. dyskusje ogólne na temat hybryd zaczynają zniżać sie do poziomu innych forów. Po co porównywać Priusa (niezoptymalizowanego do czegokolwiek ) z konwencjonalnym napędem z małym dieslem który w pewnych warunkach "wydusza" z niego ile się da ?
przypomnę więc że sedno hybrydy to stabilizacja pracy w optymalnym zakresie możliwa do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach eksploatacji i tylko modele spełniające to kryterium należy uwzględniać w rozważaniach |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010
|
|
|
a jakiej mocy te silniki 250ccm?
z generatorem bldc nie ma problemu w tym zakresie obrotow. zdecydowana wiekszosc silników z magnesami trwałymi też się nadaje przy czym maszyna zoptymalizowana do pracy generatorowej jest z reguły x3 droższa. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010
|
|
|
Dizelki Lombardini
najmniejszy ma ok2,5 kW co oznacza ze max sprawność będzie przy ok 1-1,5 kW
Dobrze byłoby zbadać na hamowni, choćby prymitywnej , mapy sprawnosci wszystkich maszyn jakie będą użyte w napędzie tzn spalinówki, prądnicy i maszyny trakcyjnej elektrycznej.
Teoretycznie miałbym możliwość urządzenia takiego stanowiska w pracowni, ale wszystko zależy od tego czy znajdą się chętni na taką "zabawę" |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010
|
|
|
agrafek napisał/a: | Sam budowę samochodu elektrycznego rozpoczynam dla zabawy | i proponujesz zabawe za 10 000 , 8 000, 30 000, mnie nie stać, wole sie bawic za 20 zł 100.... na dokładke pozytek z tego wiekszy
agrafek napisał/a: | to zastosuj. | 4-suw poco? czemu? jak na to wpałdłesś ? moze jeszcze 16 zaworowy z turbo? po grom cos co ma 327 cześci jak wystarczy cos co ma ich 7???? silnik nie napedza pojazdu mechanicznie moze byc zupełnie NIE elastyczny. ale o tym pisałem. Z wydechem też złudzenie !!! To co piszesz to prawda dla silnikow motocykli i samochodów (elastycznych)
Słuchaj, ja nawet nie wiem co to ten Prius to mne zupełnie nie interesuje - teraz sprawdzę , boś sie uwzioł , ale oni, jak juz pisąłem ''wsadzają silnik do dorożki '' to zupełnie bez sensu. Ta, sprawdziłem, koszmarek agrafek napisał/a: | hybryda wielkości priusa nie będzie działać | no nie bedzie bo jest za olbrzymia zawiera za wiele zbednych mechanizmow
--No albo zgoda, za mała cos wielkosci autobusu , by było ok , półciezarówka czy duzy osobowy chyba nie , na kij komu taka komplikacja , serwis jak dla promu kosmicznego... bez sensu zupełnie, nieprzydatne do niczego , oprucz szpanu . |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010
|
|
|
RysiekK napisał/a: | małe diesle n.p. lombardini od ok 250cm | to ciekawe ale wielgie strasznie .... RysiekK napisał/a: | i tylko modele spełniające to kryterium należy uwzględniać w rozważaniach |
--Tu bym nie dał zgody-- Odpowiedniego silnika do hybrydy sie nie robi dziś nigdzie.
Więc warto zrobić z byle czym o odpowiednich parametrach wyjściowych i jak reszta sie sprawdzi, pomyśleć o przeróbce jakiegoś silnika na odpowiedni.
Ponieważ to i tak na szmelc silnik powinien być tani i lekki
Ile waży ten Lombardini bo sie nie dopatrzyłem .... na oko jest z 8 razy za ciezki zeby to mialo sens. Wygląda ze wagowo przegra z agregatem gotowym kupionym w obi , to po kij jeść te żabe?
Dopatrzyłem 30 kg za 2 kw mocy to dołożyc sobie pradnice 1,5, kw wagi 20 kg bo co za roznica uwiązac se do szyji i plum |
|
|
|
|
agrafek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010
|
|
|
tree napisał/a: | 4-suw poco? czemu? jak na to wpałdłesś ? |
A tak że praktycznie każdy 4-suw od skutera ma chłodzenie wodne i spala mniej paliwa jak 2-suw. No chyba że małe spalanie również nie jest założeniem tego projektu.
tree napisał/a: | moze jeszcze 16 zaworowy z turbo? po grom cos co ma 327 cześci jak wystarczy cos co ma ich 7? |
No oczywiście, jeżeli znajdziesz 50-siątkę z 16 zaworami i turbo jednocześnie to Ci pogratuluje. A silnik 4-suwowy nie musi mieć 327 części... Żeby być 4-suwem musi zaliczyć 4 cykle i tyle.
tree napisał/a: | wole sie bawic za 20 zł 100.. |
I za tą sumę chcesz znaleźć diesla o małej pojemności, lekkiego z chłodzeniem cieczą ? No to powodzenia. Poczytaj o konstrukcji/wytrzymałości silników, odprowadzaniu ciepła i wydajności może trochę zmieni to Twoje podejście do tematu.
tree napisał/a: | silnik powinien być tani i lekki |
Oczywiście, trudno się z tym nie zgodzić. A na świecie nie powinno być głodnych ludzi i wojen. Pomarzyć sobie można a brak odpowiednich środków to druga sprawa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|