ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Unieruchomienie (impregnacja) uzwojeń silnika
Autor Wiadomość
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 26 Lut, 2018   

Bzyk napisał/a:
Ok, jeszcze jeden przykład :grin: .Dwie cewki z rdzeniami z alu, z tym ze pierwsza nawinieta drutem na sucho a druga nawinieta z uzyciem lakieru, niech to bedzie lakier z uzyciem tlenku alu. Ktora bedzie odporniejsza na stres? Powierzchnie do otoczenia bardzo podobne, ale za to rezystancja termiczna tej z lakierem do rdzenia sporo mniejsza

Nie kukasz ze w koncowyn rozrachunku chodzi o bilans energetyczny, czyli dostarczana i odbierana energie. Uzwojenie nie zalane zywica ma wieksza powierzchnie przez co lepiej nagrzewa powietrze w w obudowie, tasie nagrzewa i odprowadza to poza obieg.
To ja mam dla Ciebie zagadke. Mamy dwie chlodnice. Jedna zwykla z passata ;) a druga zalana lakierem z tlenkiem alu i na dodatek dospawana do niej jeszcze os od silnika. Ktory passat sie zagotuje predzej ?;)
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Pon 26 Lut, 2018   

Spoko, to niech moja bedzie zalana tlenkiem alu ale twoja pianka montazowa, oske masz w bonusie
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Pon 26 Lut, 2018   

Uwazasz ze zysk z tej marnej powierzchni ktora zabierze lakier jest wiekszy od zysku zmniejszenia rezystancji termicznej. Tas sam napisal ze uzwojenia pala, sie w srodku, druty stykają sie mała powierzchnia, w srodku powietrze fakt nie dochodzi, wiec lakier nie moze nic pogorszyc (druty plalą sie w środku) tylko polepszyc
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 27 Lut, 2018   

Żaden popularny producent naszych silników tego nie robi :)
Wniosek: nie opłaca się, nie działa, być może szkodzi
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 27 Lut, 2018   

Ja widzialem w srodku tylko mxus v2 i v3 plus bionx i musze powiedziec ze mxus sa tak fatalnie nawiniete ze to by z polskiej fabryki nie wyszlo. Akurat o przezwajaniu troche wiem bo to robie.
Te silniki na pierwszy ruch kwalifikuja sie do polakierowania. Sa na to sposoby tak zeby polapac druty a nie zalac ich w pelni, ale to temat na osobna rozprawke.
Co do twierdzenia ze skoro nie robia to znaczy ze to przebadali to powiem Ci ze nawijaja drutem tzw. samolutowalnym. Mozna natomiast nawijac drutem o wyzszej temp izolacji. Czemu tego nie robia? Bo trzebaby oskrobac w silniki 21x3 126 drucikow zamiast zatopic w tygielku. ;) Wiesz ile.to zajmuje ? 126 razy 3 sekundy czyli w chu za dlugi. Robia tak bo to Chiny i rentownosc musi sie zgadzac.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 27 Lut, 2018   

Passat_EQ napisał/a:
Mozna natomiast nawijac drutem o wyzszej temp izolacji. Czemu tego nie robia? Bo trzebaby oskrobac w silniki 21x3 126 drucikow zamiast zatopic w tygielku. ;) Wiesz ile.to zajmuje ? 126 razy 3 sekundy czyli w chu za dlugi. Robia tak bo to Chiny i rentownosc musi sie zgadzac.


Co to za drut o wyższej temperaturze izolacji? Ile wytrzymuje stopni. Nie siedzę w temacie, ale taki drut mógłby być ciekawą opcją na palące się uzwojenie
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 27 Lut, 2018   

To nie jest rocket science. Sa druty nawet na allegro z indeksem 200stopni. Sa w pojedynczej i podwojnej izolacji ale to raczej wazne przy wysokich napieciach, bo jak slusznie ktos zauwazyl, emailoa to raczen izolator dla ciepla. Pisze potocznie emalia chociaz to z emalia juz dawno nie ma nic wspolnego.
Nie sypne tu zadnymi ciekawymi tabelkami ale z zycia powiem, ze drut powyzej 0,45 nie udalo.mi sie jeszcze zalutowac bez skrobania. Lutownica ustawiona na 480stopni i kropla cyny nie daje rady. Moze trzymana z pol minuty cos zdziala. Lepiej idzie jam sie grotem szoruje po emalii ale sciera sie tylko tam gdzie bylo tarte. HotAir ustawiony na max, tj. 450stopni tez nie zrywa emalii. Mimo ze to drut do 200stopni. Dopiero niedawno przez pomylke kupilem samolutowalny i izolacja zchodzi od dotkniecia. Jak zimne piwo w lipcu.

Remedium na palace sie silniki jest olej ;) no chyba ze ktos chce zrobic kombo, to moze przewinac, zalac ferro, dac radiatory, i dolac oliwki.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 27 Lut, 2018   

kol. Passat_EQ słyszał coś o ASPIRYNCE nie mówiąc już o różnych kwasach lutowniczych, bo zdziwiony jestem,że nie udało Ci się zlutować drutu powyżej 0.45 bez skrobania.
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Śro 28 Lut, 2018   

Jest wiele powodów, nie tylko właściwości elektryczne, dla których lakiery i żywice elektroizolacyjne są używane do impregnacji transformatorów i silników. W rzeczywistości izolacyjność uzwojeń jest generalnie wyższa przed impregnacją niż po niej, ponieważ produkty te zastępują powietrze, które jest najlepszym izolatorem. Najczęstszym powodem zastosowania tych materiałów jest zapobieganie wnikaniu wilgoci, która zmniejsza izolacyjność do niebezpiecznego poziomu i powoduje uszkodzenia elektryczne. Dwoma kolejnymi ważnymi powodami użycia lakierów i żywic elektroizolacyjnych są:

-sklejanie uzwojeń w przypadku wysokoobrotowych silników elektrycznych

-przewodność cieplna dla uzwojeń, które grzeją się podczas pracy

W celu zapewnienia najwyższej wymiany ciepła konieczne jest, aby impregnat w pełni spenetrował uzwojenia, co w praktyce jest trudne do osiągnięcia. Produkty na bazie rozpuszczalników mogą nigdy nie wniknąć całkowicie w uzwojenia, ponieważ rozpuszczalniki zawarte w nich stanowią 50% impregnatu i podczas procesu wygrzewania odparowują. Żywice bezrozpuszczalnikowe natomiast są teoretycznie zdolne do co najmniej 95% wypełnienia uzwojeń, ponieważ zawartość części lotnych jest zwykle nie większa niż 5%. Jesteśmy pewni, iż potrafimy dostarczyć preparaty, które spełnią oczekiwania naszych Klientów i sprawią, że ich produkty będą właściwie zabezpieczone i bezawaryjne.

https://www.aet.com.pl/ZALEWY-I-IMPREGNATY
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 28 Lut, 2018   

Silniki ktore mialem okazje posrednio naprawiac sa nawiniete drutem do 200 stopni z podwujna emalia sa skrobane.

A przewinietych juz wyszlo okolo 10. Powodem upalen byly "rowniez"
Braki w wlasciwym polaczeniu (wypalony 1 drut na 12)

Wszystkie przewiniete sa lakierowane i do pieca , od drgan moga powstac zwarcia w stojanie (tam nie ma nawet ozolatora do statora) to sobie tam poprostu lata.

Tak jak PassatEQ napisal to z polskiej fabryki by nie wyszlo.

Wciaz zastanawiam sie czy te druty 200stopniowe wytrzymaja tyle.
Bo magnesy wytrzymuja temperature wypalania uzwojen do czerni.
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Śro 28 Lut, 2018   

sunman napisał/a:
Bo magnesy wytrzymuja temperature wypalania uzwojen do czerni.

Moze dlatego ze fizycznie sie bezposrednio nie stykają bo jest szczelina powietrzna.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 28 Lut, 2018   

sunman napisał/a:

Bo magnesy wytrzymuja temperature wypalania uzwojen do czerni.

miałeś zrobić próbę wygrzewania magnesów w piekarniku , i jak
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 28 Lut, 2018   

wibi napisał/a:
kol. Passat_EQ słyszał coś o ASPIRYNCE nie mówiąc już o różnych kwasach lutowniczych, bo zdziwiony jestem,że nie udało Ci się zlutować drutu powyżej 0.45 bez skrobania.

Slyszalem i z tymi drutami ktore ja mam nie dziala. Innych kwasow (dedykowanych) nie sprawdzalem, ale ryzykowne wydaje mi sie lutowanie w ten sposob plecionki 21 drutow 0,45 z duzym prawdopodobienstwem ze kilka nie zlapie cyny.
Jesli uzywasz jakichs to chetnie wytestuje.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 01 Mar, 2018   

Bo to pewnie była ASPIRYNKA z lat 70-tych co miała rózne 'kwasy' których już dzisiaj normy nie dopuszczają. Chorzy może od tego zdrowsi nie byli ale lutowanie faktycznie było skuteczne. Tyle że po czasie mogły być efekty uboczne ..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group