ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
E-lotnia
Autor Wiadomość
stanlee 
początkujący


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 10
Skąd: lublin
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   E-lotnia

Witam wszystkich użytkowników .
Na forum jestem od nie dawna , bo paradoksalnie wcześniej nie wiedziałem o jego istnieniu , a szkoda bo to kopalnia wiedzy o napędach elektrycznych co mnie niezwykle interesuje. Jestem zwolennikiem napędów elektrycznych , bo są czyste ,ciche , niezawodne. Od dawna chodził mi po głowie pomysł zbudowania takiego napędu , ale dopiero od niedawna są dostępne w Polsce w przystępnych cenach podzespoły do jego budowy.
Postanowiłem zbudować sobie elektryczny wspomagający napęd do lotni. Z założenia jest to tylko wspomaganie służące do latania nad zboczem w oczekiwaniu na noszenia . Jak wygląda napęd to widać na zdjęciach , pierwsze próby już wykonałem . Niestety pojawił się pewien problem z zasilaniem . Im bardziej zagłębiam się w temat baterii tym większy mam ból głowy.
Założyłem sobie ,że akumulator będzie ważył 5kg i będzie mógł oddać prąd ciągły (kilka minut) 100A. Silnik na moc max 5,3 KW na 10S, więc 40V, dlatego postanowiłem zakupić 50 szt akumulatorków wysoko prądowych Keeppower 26650 5,2Ah /20A i wykonać dwa akumulatory po 5S, żeby móc je ładować ładowarką z balanserem. Jeśli pakiet będzie miał 26 Ah to powinno wystarczyć na kilkanaście może 20 minut pracy silnika. Silnik niby jest do 120 A ale w temperaturach letnich myślę, że więcej jak 80 A prądu ciągłego to nie wytrzyma. Nie wiem czy dobrze kombinuję mile widział bym sugestie kogoś kto budował podobny pakiet.

WP_20171217_10_48_11_Pro.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 129 raz(y) 1,94 MB

WP_20171217_10_45_04_Pro.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 159 raz(y) 2,24 MB

WP_20171217_10_48_29_Pro.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 156 raz(y) 2,14 MB

Ostatnio zmieniony przez stanlee Czw 21 Gru, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tas 
szef


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6156
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

łap forumowicza umbur, prowadzi prace konstrukcyjne nad pełnowymiarowym napędem do (para)lotni.
Unikniesz wielu ślepych uliczek jak np ten dziwny wybór ogniw.
Nie możesz zbudować 10s5p na 100A z aku jakie kupiłeś.



Te ogniwa umierają przy 7-10A
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Swój akumulator robiłem z ogniw Sony VTC6. Pakiet 20s8p ze 160 ogniw starczał przy 80A na ok. 30min. Tutaj niestety walczy się o każdy gram, a waga zabija. Mój pakiet to ok. 8kg +BMS.
 
 
stanlee 
początkujący


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 10
Skąd: lublin
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

8p to 10A na ogniwo ,to chyba prąd akceptowalny przy wysoko prądowych ogniwach. Jaki ciąg miałeś przy tym prądzie i czym ładujesz pakiet?
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

Nie robiłem jeszcze pomiaru ciągu. Do tej pory było robione wszytko "na pałę" i mam zbyt małą prędkość obrotową silnika. Ładowanie przez BMS ładowarką dedykowaną z Nexuna 84V 6A.
 
 
Piotr82 
początkujący
Piotr


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

Szacunek i podziw do konstruktorów. Lot bez warkotu to jest to. :smile:
 
 
stanlee 
początkujący


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 10
Skąd: lublin
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

Szacunek i podziw do konstruktorów. Lot bez warkotu to jest to

Nie jest on taki cichy jak by się wydawało ,bo samo śmigło robi sporo hałasu , a w moim napędzie dodatkowo jeszcze przekładnia zębata na zębach prostych (skośne są znacznie cichsze)dokłada trochę decybeli.Największą zaletą dla mnie jest możliwość załączania napędu wtedy kiedy jest on potrzebny



łap forumowicza umbur, prowadzi prace konstrukcyjne nad pełnowymiarowym napędem do (para)lotni.
Unikniesz wielu ślepych uliczek jak np ten dziwny wybór ogniw.
Nie możesz zbudować 10s5p na 100A z aku jakie kupiłeś.




Z wykresu widać , że 10 A to jeszcze akceptowalny ubytek pojemności . Skąd jest ten wykres jeśli można zapytać ? Masz może namiary na jakąś stronkę z charakterystyką różnych ogniw, jeśli możesz to podeślij link.
 
 
tas 
szef


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6156
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

http://lygte-info.dk

Z wykresu widać, że właśnie nie akceptowalny jest dla 10A i kwestionowany dla 7A.
http://lygte-info.dk/revi...02015%20UK.html
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
stanlee 
początkujący


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 10
Skąd: lublin
Wysłany: Wto 19 Gru, 2017   

W takim razie trzeba będzie zakupić inne ogniwa do akumulatora do lotni . Rozważam SONY VTC6 takie jak kolega w napędzie paralotni , albo golisi G30 , ale sony są jednak sporo tańsze.
Tych Keeppowerów mam zakupione 30 szt i jest to dobry powód żeby wstawić silnik do roweru żony . Już dawno miałem to zrobić , ale nie mogłem się zebrać . Cyba mogę z nich zrobić pakiet 9S3P do silnika 250W 36V ?
 
 
tas 
szef


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6156
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 19 Gru, 2017   

Tak, sterownik 250W ma około 15A, zatem przypada około 5A/ogniwo co jest odpowiednim prądem dla tego aku.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 66 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3067
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017   

stanlee napisał/a:
..Cyba mogę z nich zrobić pakiet 9S3P do silnika 250W 36V ?

10S jesli 36 V nominal.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018   

Wow! Ale projekt! Lotnia z napędem elektrycznym. I jak tam postępy?
 
 
stanlee 
początkujący


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 10
Skąd: lublin
Wysłany: Nie 04 Mar, 2018   

Właśnie zrobiłem zgrzewarkę i będę zgrzewał akumulator. Jak wykonam oblot to dam znać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group