|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bateria litowa 24v, 8,2Ah nie da się naładować. |
Autor |
Wiadomość |
tadekgunia
początkujący tadekgunia
Wiek: 70 Dołączył: 27 Lut 2018 Posty: 19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 28 Lut, 2018 Bateria litowa 24v, 8,2Ah nie da się naładować.
|
|
|
Witam Wszystkich.
Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu. Dane mojego sprzętu jak w temacie silnik roweru Gepida 250W marka Yamaha, napęd centralny.
Otóż bateria nie da się naładować w orginalnej ładowarce yamaha. Po przyciśnięciu przycisku w baterii diody migają kolejno od poziomu 1 do poziomu 4. Ponowne przyciśnięcie daje te same oznaki. Na wyjściu z akumulatora do ładowarki jest 4,5v. Wyjście posiada 5 wyprowadzeń których znaczenia nie znam. Plus i minus jest na skrajnych wtykach. Na bolcach ładowarki ( bez akumulatora ) nie widzę napięcia. Naładowałem baterię podłączając ładowarkę modelarską kolejno na każdą celę i uzyskałem na nich równe napięcia 4,19v przy 5500 mAh.
Ale na wyjściu z baterii jest nadal 4,5V. Gdzieś na niemieckim forum wyczytałem że bateria jest zablokowana i nic się nie da zrobić.
Bardzo proszę o konsultacje ( może ktoś miał podobny przypadek ). Czy można jakoś z tego wybrnąć ? |
_________________ dziadek Tadek |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Lut, 2018 Re: Bateria litowa 24v, 8,2Ah nie da się naładować.
|
|
|
tadekgunia napisał/a: | Witam Wszystkich.
Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu. Dane mojego sprzętu jak w temacie silnik roweru Gepida 250W marka Yamaha, napęd centralny.
Otóż bateria nie da się naładować w orginalnej ładowarce yamaha.
..
i uzyskałem na nich równe napięcia 4,19v przy 5500 mAh.
Ale na wyjściu z baterii jest nadal 4,5V. Gdzieś na niemieckim forum wyczytałem że bateria jest zablokowana i nic się nie da zrobić.
|
Powodem jest zabezpieczenie BMS + kontroler który (zapewne) zapamiętuje ostatni najgorszy wynik (kilkukrotnie) a ponadto prawdopodobnie zlicza ilość ładowań. Czy to może odblokować serwis firmowy ? Nie wiem. Twoje naładowanie ogniw i tak nie gwarantuje że sa one sprawne POD OBCIĄŻENIEM.
My unikamy takich zamkniętych zintegrowanych układów. Jesli Ci się nie uda naprawa, ratunkiem jest wymiana kpl elektroniki firmowej, na ogólno dostepne komponenty uniwersalne w standardzie otwartym. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tadekgunia
początkujący tadekgunia
Wiek: 70 Dołączył: 27 Lut 2018 Posty: 19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 01 Mar, 2018
|
|
|
Panie Wojtku.
Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem ( moim ) i szybką odpowiedź.
To co Pan pisze pokrywa się z opisami na forum niemieckim. Pójdę za Pana radą i zdemontuję orginalną elektronikę z baterii, kupię odpowiedni bms ( 7s4p 10a u chińczyka ),
zamontuję w miejsce istniejącego i dokupię ładowarkę 24v 2A.
Orginalną ładowarkę Yamaha może gdzieś sprzedam tylko nie mam jak sprawdzić czy ona jest dobra.
Jeszcze raz dziękuję |
_________________ dziadek Tadek |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 01 Mar, 2018
|
|
|
Sądząc z pierwszego postu bateria była rozebrana (ładowane poszczególne cele) i należało by sprawdzić jak są podłączone te "nieznane" styki baterii.Napięcie 4.5V na wyjściu baterii sugeruje, że jest to napięcie ODBLOKOWUJĄCE które należy podać na któryś z tych "nieznanych" styków. To "podać" to nie połączyć na stałe ale po prostu podać impuls lub dwa impulsy i powinno odblokować baterię? W podobny sposób odblokowywało się baterię w Gazelle i innych fabrycznych zabezpieczeniach.Dla bezpieczeństwa dobrze by było aby dokonać tego jakimś kabelkiem z szeregowym opornikiem ok 100 ohm, może się uda. Wartość 4.5V raczej nic nie uszkodzi a opornik zapobiegnie jakiemuś zwarciu. |
|
|
|
|
tadekgunia
początkujący tadekgunia
Wiek: 70 Dołączył: 27 Lut 2018 Posty: 19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 05 Mar, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | Sądząc z pierwszego postu bateria była rozebrana (ładowane poszczególne cele) i należało by sprawdzić jak są podłączone te "nieznane" styki baterii.Napięcie 4.5V na wyjściu baterii sugeruje, że jest to napięcie ODBLOKOWUJĄCE które należy podać na któryś z tych "nieznanych" styków. To "podać" to nie połączyć na stałe ale po prostu podać impuls lub dwa impulsy i powinno odblokować baterię? W podobny sposób odblokowywało się baterię w Gazelle i innych fabrycznych zabezpieczeniach.Dla bezpieczeństwa dobrze by było aby dokonać tego jakimś kabelkiem z szeregowym opornikiem ok 100 ohm, może się uda. Wartość 4.5V raczej nic nie uszkodzi a opornik zapobiegnie jakiemuś zwarciu. |
Witam serdecznie.
Rzeczywiście zrobiłem takie próby tzn. plus z baterii podałem ( jako 2 impulsy najpierw przez opornik a potem bez ) na kolejne pozostałe 3 gniazda i bez rezultatu. Jedynie odblokowuje się wskaźnik naładowania baterii ( dioda przeskakuje na kolejne poziomy naładowania i gaśnie ).
Właśnie podobno ten objaw świadczy o rzekomo niesprawnej baterii. Elektronika ponoć rozumie i liczy ilość naładowań akumulatora i spadek jego sprawności. Po tym przyjętym okresie akumulator nadaje się już tylko do utylizacji. Serwisy na zachodzie nie robią resetów.
Oczywiście tego wszystkiego dowiedziałem się z zachodnich forach rowerów elektrycznych.
Tamtejsi użytkownicy są zbulwersowani polityką firm produkujących takie pakiety ( np. Gepida ). Moim zdaniem jest to bardzo możliwe.
Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie. |
_________________ dziadek Tadek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|