|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik dla silnika bezczujnikowego 5065 |
Autor |
Wiadomość |
tusior
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 14 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 04 Mar, 2018 Sterownik dla silnika bezczujnikowego 5065
|
|
|
Witam,
Przymierzam się do zbudowania napędu typu friction drive, do budowy chcę użyć silnika typu outrunner rozmiar 5065 270kv https://www.aliexpress.co...iceBeautifyAB=4 zasilanego z baterii 6S.
Aktualnie steruje go za pomocą sterownika VESC i działa płynnie oraz cicho, chciałbym jednak skorzystać z tańszego rozwiązania. Zamówiłem niedawno sterownik z tego linku:
https://www.aliexpress.co...2311.0.0.1NiuxK
jednak po podłączeniu do silnika ma on problem z obróceniem go, a w momencie gdy mu się to uda to praca nie jest płynna a w dodatku silnik mocno słychać. Próbowałem zarówno z połączonymi przewodami self-learning jak i bez i nie zauważyłem różnicy w działaniu. Sterownik do testów zasilam z zasilacza 24V 5A.
Czy macie jakieś wskazówki co mogę poprawić w połączeniach aby zmusić ten zestaw do współpracy? Lub jaki inny sterownik polecacie który będzie współpracował z tym silnikiem oraz będzie posiadał opcje typowe dla sterowników do e-bike (np. wejście PAS)? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 04 Mar, 2018
|
|
|
Może przyczyna tkwi w zasilaczu który zapewne nie wyrabia prądowo a silnik,szczególnie przy starcie "uwielbia" prąd którego zasilacz bardzo mu "skąpi". Spróbuj jednak do testów zasilić go z baterii. |
|
|
|
|
tusior
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 14 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018
|
|
|
Przeprowadziłem testy przy zasilaniu z baterii, jednak nic się nie polepszyło, teraz silnik w ogóle nie rusza tylko drga i buczy. Może powinienem zainwestować w droższy sterownik? A może tylko sterowniki modelarskie nadają się do tego silnika? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018
|
|
|
Włącz silnik przy zwartej "samonauce" a jeśli sterownik jej nie posiada mogła by pomóc zmiana dwóch kabli fazowych. |
|
|
|
|
tusior
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 14 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 07 Mar, 2018
|
|
|
Niestety żaden z tych sposobów nie okazał się skuteczny, silnik ciągle nie chce się kręcić :/ |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 07 Mar, 2018
|
|
|
U mnie przy 40kv 5kW outrunner, niema problemu. Ja używałem tez tego Green Tima tylko w wersji 500W do testów. ładnie obraca nim bez czujników. Może przez zbyt niska rezyatancje uzwojen swiruje sterownik? |
|
|
|
|
tusior
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 14 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018
|
|
|
A mógłbyś sprawdzić ile ta rezystancja uzwojeń wynosi u Ciebie? Bo w silniku, który chcę uruchomić jest to 70mOhm. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018
|
|
|
wwojciech napisał/a: | U mnie przy 40kv 5kW outrunner, niema problemu. |
40 000 (czterdzieści tysięcy Volt?) czy aby na pewno?żyjesz jeszcze? |
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018
|
|
|
Pewnie chodzi mo o nawój silnika. Ilość obrotów na wolt zasilania. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|