ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
EV z mikro silnikiem spalinowym.
Autor Wiadomość
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Podoba mi się masakrowanie altka w Twoim wykonaniu tree... :grin:
Masz możliwość obejrzenia na oscyloskopie do czego jest podobny przebieg na wyjściu?
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

DruhRafal napisał/a:

sobolu napisał/a:

Ja byłbym raczej za tym aby ładować aku większym agregatem...


A może wiatrak z amerykanką? Scenariusz: .......rozstawiasz na noc wiatrak, który przez kilka godzin ładuje akumulatory. Rano budzisz się, przeciągasz, myjesz zęby a tutaj niespodzianka - akumulatory naładowane :) Albo i nie .........

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Też byłbym za tym :) :)

Niemniej wydaje mi sie ze to raczej moje pobożne życzenia :) praktycznie taki modus operandi da sie zastoowac ze 2 razy na rok i to przy duzym samozaparciu :)

Proponwał bym zato myslec o tym pohezdzie pseudo Hybrydowym jako o czymś modułowym


Przy sporej tolerancji modułów co do mocy wagi itp
--- wtedy kazdy zrobi sobie 'DOBRZE' :)
I 'za czym jest' A jesli jego 'plan A' okaże sie niepraktyczną mrzonką i chciejstwem to wymieni moduł na inny rozsądniejszy nie marnując wysiłku włozonego.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Marucha79 napisał/a:
Masz możliwość obejrzenia na oscyloskopie do czego jest podobny przebieg na wyjściu


-Jak ja bym miał oscyloskop ...... to dzis amerykanie kupowali by odemnie technologie tanich lotów na Marsa. :) :) :) :)

hmmm... na moje wyczucie (obracając ręką wał )w porównaniu z alternatorem, sinusoida bedzie trapezowata i kanciasta troche ........ Hmmm. mogłbym moze nagrać jako dzwięk przebieg napięcia na jakiej mp3 i wyswietlic w oscyloskopie do edycji nagrań na kompie .... robilem tak z zapłonem samochodu , ale wtedy po prostu wsadziłem dyktafon z kablem zamiast mikrofonu pod maskę i same zakłócenia kabli wysokiego dały trzaski, które ładnie obrazowąły przebieg zapłonu .... jak to podłączyć i nie skopcic mptrójki???

Ale w sumie poco???? warto sie trudzić???


Przebieg nie powinien znacząco różnić sie od orginału magnesy są rozstawione identycznie jak 'pazury' altka , zapewne siła pola jest inna i drobiazg 'PAZURY' są nieco trójkątne być może to celowe i łagodzi przebieg krzywej napięcia .

Ale to jest tylko prymitywna próba , tyle pierdzielili ze to nie działa , albo źle , że chciałem sprawdzić w najprostszy sposób , nic nie wzbrania, zrobic trójkątne, czy w kształcie pentagramu :mrgreen: :) magnesy tylko poco? Jakie i do czego, ma to znaczenie , co za różnica, czy sinusoida ładna czy koślawa ????????????????



Jeszcze sie pobawię, posprawdzam (sprawdzic coś ????) i rozwalam to :)
Zrobie dokladniejszy i wtedy spróbuje zobaczyć czy to zechce dzialac jako silnik .

Jakies uwagi jak skleic nastepny mile widziane . :)

Marucha79 napisał/a:
Podoba mi się masakrowanie altka w Twoim wykonaniu

Chcesz jakies zdiecie całosci czy czego ? :) na pamiątkę :) bo zara rozwalam , najpierw utnę mu 'dupę' biaksą , tam gdzie diody :) 80% alternatora to zbędny złom metali kolorowych :)
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Spoko, fotki niepotrzebne, wszystko jasne :)
Pytałem o przebieg, bo mnie interesuje taka konfiguracja jako silnik. Tak podejrzewam, że skośne ustawienie kłów zbliża przebieg do sinusoidy, może przy ustawieniu magnesów jak u ciebie wyszedłby bardziej trapez. A jeśli te przypuszczenia są słuszne, to przy pracy silnikowej alternator powinien być mniej wybredny, bardziej powinno mu odpowiadać to, co produkują np. sterowniki BLDC. Przy cenach tych magnesów, które zastosowałeś warto się pobawić.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Marucha79 napisał/a:
to przy pracy silnikowej alternator powinien być mniej wybredny,

hmmmm --tego to nie byłbym pewien ....podobienstwo niedoskonałych przebiegów , jeszcze nie stanowi że one 'się spasują' ..... mnie w zasadzie chodzi o prądnice i sporadyczne krótkie uzycie jako rozrusznik .... więc 'dobroć' silnika mi wisi, byle krecił troche, nawet 70% strat mnie nie załamie :)

No gdyby sie dało zrobic dobry silnik ...? Ale jestem na to troche 'za krótki ' :) forsy na sterowniki tyż za mocno nimam .... piwo i panienki są ważniejsze!!! :)
Gdyby to był taki 'komutowany elektronicznie ' podłączyl bymna chama kilka kontaktronów i magnesiki i juz . Ale jak uzyskac prymitywnie chodźby kwadratową potrójną sinusoide??????????
mam jeszcze jakis złom altka..... ale jak odetne diody i podłącze faze do fazy w przerobionym to i sterowania prądem wirnika nima...

Magnesy kosztowały z 18 zł :) jak masz pomysł na jakis eksperyment o podobnym budżecie :) to mów :)
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

W spinanie dwóch altków już się bawiłem, opisane w wątku "Silniki alternatywne - alternator". Altek chodził, ale wielkiej mocy nie osiagał. Na prostym falowniku generującym coś na kształt prostokąta też latał, ale altek grzał się znacznie mocniej niż w pierwszym przypadku. Stąd przypuszczenie, że nie jest mu wszystko jedno :grin: Jednak myślę, że dopiero kontrolowanie pozycji wirnika jak w czujnikowych sterownikach BLDC powinno dać jakieś sensowne efekty.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

wiem czytałem ... jednak wirnik alternatora orginalny jako wirnik silnika, musi byc wybitnie dziadowski ... tak na moje oko :) pozatym zasilanie wirnikow (takie jak robileś) bez regulatora teez widzi mi sie cienko......

Mam tylko jedno pytanie :) Czy wy jestescie peni że altek odwrócony nalezy traktować jak bldc??????? na moj rozum ma 3 odprowadzenia i w prądnicy na jednym bedzie: [+] jakies napiecie, na drugim [-] symetryczne i na 3cim jakies [zero]

czy nie tak nalezalo by go zasilić ?????
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Śro 27 Sty, 2010   

Tak naprawdę powinno się go traktować jako silnik synchroniczny, więc zasilanie to powinien być trójfazowy sinus. W zasilaniu jak BLDC dostanie wprawdzie trapez, ale to powinno wystarczyć, a dodatkowo będzie synchronizacja z pozycją wirnika. Oczywiście mówię o podawaniu napięcia poza mostkiem prostowniczym. Nie wiem jak wykombinowałeś ten sposób zasilania, może brałeś pod uwagę to co wychodzi z alternatora po wyprostowaniu?
Z zasilaniem wirnika masz rację, wyważenie własciwego napięcia to zagadnienie, na którym można byłoby spokojnie habilitację zrobić ;)
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Sty, 2010   

Marucha79 napisał/a:
Nie wiem jak wykombinowałeś ten sposób zasilania,

To miałem na myśli :) :
Marucha79 napisał/a:
to powinien być trójfazowy sinus
może niezręcznie mi sie napisało i nie całkiem zero ... :) mniejsza :)
Hmm ..... jak czytam wypowiedzi 'fachowców ' nasiane fachowymi terminami .... z przeczytanego jednego rozdziału książki , tyle ze każdy z innego .... to często wole opisać cos jak krowe, od ogona :) hmmm...-nie zawsze mi sie udaje :)

Boje sie używać nie całkiem adekwatnych terminów -synchroniczny to jest jak ma z czym , altek z altkiem powinien -tyle ze czort wi co z altka wychodzi ? To z założenia idzie na prostownik to kształt sinusoidy, albo olewają , albo kształtują, jak im pasuje do zastosowania

Marucha79 napisał/a:
W zasilaniu jak BLDC dostanie wprawdzie trapez, ale to powinno wystarczyć, a dodatkowo będzie synchronizacja z pozycją wirnika


No ale to by znaczyło że , sterowanie obrotami musi być częstotliwością, tej pseudo fazy trapezowatej. .... nie żadne, napiecia czy pwm'y , bo on będzie usiłował pracować synchronicznie ..... jak sie pośliźnie to bedzie, głównie robił 'buuu' i do gotowania jajek sie nada....


moze on by chodził u ciebie, czy z altka czy , z tego sterownika prostego ...tylko najpierw by go trza korbą do synchronicznych obrotów rozkręcić ??????? :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group