ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Diamant Apex T5 lekka przekładniówka
Autor Wiadomość
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018   Diamant Apex T5 lekka przekładniówka

Składam rower do przemieszczania się po mazowszu + czasem jakieś wypady w lekkie góry w łagodnym terenie. Moje dotychczasowe doświadczenie to jeden rower w oparciu o silnik 9c 10x6, klasyczną skrzynkę i pakiet baterii 13s9p ze sterownikiem GT1500 podkręconym na 60A i regulacją mocy z CA3 - opisany w tym temacie. Jego waga to 30-31kg, a teraz celuję w ok 10kg mniej dlatego wybór padł na mocną przekładniówkę, brak skrzynki i nie za dużą baterię.

Jako baza posłuży Diamant Apex T5. Bazowo waży około 12kg ale z oponami z wkładkami antyprzebiciowymi jest to już bliżej 13kg.


Silnik MX01C wersja nominalne 500W na kasetę z przełożeniem 5:1


Bateria w bidon 13s5p ok 800Wh od Glebora


Kompaktowy sterownik sinus na 20A z obudową do ramy

Do sterownika jest jeszcze fajny wyświetlacz na środek kierownicy - jego zdjęcia wrzucę później.

Czekam aż mi przyjdą wycięte torq army i biorę się za składanie

grubość tylko 3mm (x2) bo niestety oś od MX01C jest dość krótka i musi zostać miejsce na nakrętki, ale silnik będzie pracował na max ~1000W bez regena więc powinny bez problemu wystarczyć.

Wkrótce relacja z montażu i testów. Ciekaw jestem jak będzie jeździł w porównaniu do mojego treka 9c 10x6 na takie samo napięcie ale max 60A (przerobiony GT1500). Tamten rower waży 31kg, tutaj celuje bardziej w 21-22kg. Trek jest bez przekładni, ten ma przełożenie 5:1, a co za tym idzie dużo wyższa sprawność przy niskich prędkościach.

torq_arm_diamant_t5.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 335 raz(y) 74,37 KB

sterownik.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 329 raz(y) 241,19 KB

bateria_13s5p.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 268 raz(y) 128,58 KB

mxus.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 328 raz(y) 220,97 KB

diamant_apex_t5.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 865 raz(y) 207,62 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018   Re: Diamant Apex T5 lekka przekładniówka

esati napisał/a:
.. Moje dotychczasowe doświadczenie to jeden rower ..
Jego waga to 30-31kg, a teraz celuję w ok 10kg mniej...
a co za tym idzie dużo wyższa sprawność przy niskich prędkościach.

AntyWatownica obserwowana coraz częściej..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018   

To ja ci powiem, mniej więcej bo mam podobne porównanie, silnik mxusa bardziej rwie do przodu od zera, jak testowałem na 35A 12s 5,5ah nie pełna bateria (44v-40v) lipo to aż kółko lekko rwie do góry. Przy 10s 23A już dużo slabiej, przyspiesza ok ale spokojnie się rozpedza, prędkość max jakieś 25km/h a na lipo jakieś 32km/h chyba było. A na etechnology te same moce prędkość max to jakieś 40km/h na 10s i 45km/h na 12s 5,5ah lipo, przyspieszenie bardzo fajne ale w trybie ciągłym nie rwie tak do przodu jak mxus na lipo.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018   

Fajny projekt, będę zerkał z ciekawością. Póki masz wszystkie szpeje luzem dał byś radę wrzucić je na wagę i rzeczywiste wyniki na forum?
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 07 Mar, 2018   

    * bateria 13s5p z BMS35A w obudowie na bidon = 4,25kg
    * silnik w zaplecionym kole z tarczą 160mm (szprychy 36x3,0) = 5,2kg (bez kasety, bez opony, bez dętki)
    * sterownik z fabryczną wiązką = 0,27kg
    * obudowa na sterownik z mocowaniami do ramy = 0,20kg
    * wyświetlacz na kierownice (komputer) z mocowaniami = 0,21kg
    * torq arm = 2*31g = 0,062kg
    * manetka = ...
    * przewody do instalacji = ...
Ostatnio zmieniony przez esati Czw 08 Mar, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Aptekarz ;-)
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Jak zejdziesz poniżej 23kg to gratki :D Mój mid na takiej samej baterii tyle waży. Ciekaw też jestem zużycia energii przez ten silnik.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Mam problem z manetką kciukową. W diamancie są przerzutki na 9 biegów (w treku miałem na 8 ) i manetka kciukowa nie pasuje w żadnej sposób z manetką od przerzutek. Trzeba by dużo szlifować dźwigienek. Szlifujecie tak mocno manetkę przerzutek czy są na to inne patenty? Tak wygląda moja przerzutka:



Poza tym przyszły wycięte torq army i pasują idealnie.
Do tego są dość lekkie - stal nierdzewna 3mm x2 = 62g oba.




torq_prawy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 313 raz(y) 210,3 KB

torq_lewy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 307 raz(y) 169,16 KB

przerzutka.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 298 raz(y) 38,38 KB

Ostatnio zmieniony przez esati Czw 08 Mar, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Ja w swoim rowerze szlifowałem manetkę przerzutek. Może warto przemyśleć półmanetkę zamiast kciukowej ?
 
 
sky 
początkujący


Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 25
Skąd: Krk
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Ja mam taką, jest idealne bo obie dźwignie na dole i można wtedy przesunąć manetkę w lewo
http://allegro.pl/dzwigni...6943245854.html
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Pomysł z inną manetką świetny, ale dremel był pierwszy ;) później wrzucę zdjęcia jak to wyszło, ale biegi da się zmieniać.

Tymczasem jest pewien problem z silnikiem. Przekładnia jest bardzo głośna - wrzuciłem film w tym temacie: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8231 . Tak maja wszystkie, czy mój egzemplarz jest wadliwy i go reklamować? Wiem, że przekładniowe są głośniejsze, ale znalazłem na yt film z innym silnikiem przekładniowym to chodzi dużo ciszej. Mój bardzo 'chrobocze'. Co z tym zrobić?
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
  Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

Rowerek przerobiony, ale jazdy testowe, wrażenia i porównanie z 9c będą później dopiero jak rozwiąże kwestie z hałasującym silnikiem. Przejechałem się kilka metrów po hali i jest głośno. Teraz czekam na odpowiedź z e-bikera i zobaczymy co dalej.

Waga 22,3kg z czego 12,7kg na tylnej osi.
Pewnie można by to jeszcze zredukować (np. zwykłe opony bez wkładek antyprzebiciowych) ale nie ma co popadać w paranoje. Subiektywnie jest dużo lżejszy niż mój trek.

Bateria jest demontowalna (1 wtyczka i kluczyk) więc rower bez problemu wejdzie na dach auta (nad czym ubolewam w rowerze ze skrzynką i ciężkim pakietem baterii). Musiałem dorobić jedno mocowanie i podkładki gdyż na dwóch śrubach od bidona nie wzbudzało to mojego zaufania. Można też zaopatrzyć się w drugą w zapasie i łatwo podmieniać, jednakże ta z ładowarką 6A powinna się ładować w 3-4 godziny (wg Glebora ~17,5Ah, ale sprawdzimy to potem :-) )

Jeżeli chodzi o sterownik i przewody to wszystko się zmieściło w obudowę.
Podłączyłem też czujniki obu klamek hamulcowych (w oparciu o kontaktrony + magnesy) - bezpieczeństwo przede wszystkim!

Muszę jeszcze kupić czujnik prędkości bo zapomniałem że silnik przekładniowy jest odłączany na luzie i teraz przestaje pokazywać prędkość kiedy rower toczy się bez wspomagania :D Jednocześnie jest to fajna zaleta przekładniówki - brak oporów toczenia z silnika kiedy jedziemy bez wspomagania.

Zdjęcia:









eDiamant4.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 300 raz(y) 328,03 KB

eDiamant3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 354,98 KB

eDiamant2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 311 raz(y) 305,58 KB

eDiamant1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 368 raz(y) 329 KB

 
 
kagemar 
początkujący


Dołączył: 13 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

Super wykonanie, bardzo ładnie się prezentuje zabudowana bateria w bidonie jak i sterownik w dodatkowym opakowaniu.


Nie myślałeś nad bafangiem? np. bbs02? Obecnie jestem na etapie wyboru napędu i nie wiem co będzie lepsze?
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

Też się zastanawiałem nad MIDem, jednakże zniechęciły mnie dodatkowe wystające elementy jeszcze poniżej supportu i szybko zużywający się napęd (łańcuch, kaseta). Moim zdaniem wymaga to też większej uwagi i serwisowania. Myślę że jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie na góry i strome podjazdy, ale nie do codziennego przemieszczania się. Ale nie sugeruj się moją opinią bo nie mam żadnego doświadczenia z tego typu napędami (może następny rower typowo na góry :-) )
 
 
kagemar 
początkujący


Dołączył: 13 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

Ja również nie mam, chce przerobić rower na codzienny środek transportu z domu do pracy. Ja jestem w dosyć nie typowej sytuacji bo rower jest na kołach 29" (28" + opona) więc mam ograniczone pole manewru jeżeli chodzi o dobór silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group