ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość?
Autor Wiadomość
locuta 
początkujący


Wiek: 52
Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 6
Skąd: 3City
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Tak mowa jest o tym z zestawu Rapid S2000. Na chwilę obecną 9C 2806D 10x6 jest niedostępny.
 
 
merkury765 
początkujący


Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 2
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018   

Witam wszystkich (może nie to miejsce :mrgreen: )Zastanawiam sie nad zakupem gotowca z Alledrogo 1000w z energy-bike : http://allegro.pl/zestaw-...7119324556.html
Uzwojenie 9x6 lub 11x5., które lepiej wybrać .Mój bike 26 cali. Jazda miasto , asfalt,troch terenu ,ale raczej ...płaskiego. Brak info o sterowniku? Jak ogólnie prezentuje się ten zestaw pod wzgldem ceny, jakości itp.
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018   

Witaj,

Kup lepiej przekładnie od Glebora. Moim zdaniem w tych mocach lepiej celować w przekładnię. Będziesz bardziej zadowolony. Start jest dużo lepszy i Vmax będzie podobna.
Napęd bezpośredni to tak od 2000W w górę po tym co ostatnio przeżyłem :)
Ja następnego bajka będę budował na wolnobieżnym minimum 16S i tak koło 3kW w koło co by fun był odpowiedni.
Prędkości powyżej 50km to już śmierć na rowerze.
 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 12 Cze, 2018   Silnik 10x6 9C, 16s, 24 czy 26?

Czy ktoś testował silnik jak w temacie dla 24 cali obrecz? Jakie napiecie, osiagi? 26 cali to predkosc ponad max 60km/h czyli bardzo duzo. Może warto dla przyspieszenia i momentu obrotowego na kole zapleść w obrecz 24?
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 13 Cze, 2018   

Jak masz dane dla jednego rozmiaru, to przecież łatwo przeliczyć. Dwie minuty w excelu:

Kod:

cal         m    obw. m        20        24        26        29
20    0,5020    1,57628    68,97%    76,92%    83,33%    100,00%
24    0,6024    1,89154    82,76%    92,31%    100,00%    120,00%
26    0,6526    2,04916    89,66%    100,00%    108,33%    130,00%
29    0,7279    2,28561    100,00%    111,54%    120,83%    145,00%


Wynik się trochę rozjeżdża, ale powinieneś odczytać. Obwód koła 24 to jest 92% obwodu 26 calowego koła, a stosunek prędkości będzie taki sam, więc będziesz jechać "ponad max" 55 km/h.
 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Cze, 2018   

Dzięki, faktycznie lenistwo z mojej strony :)
Muszę dorwać kolo 24 cale i wizualnie ocenic estetykę takiej zmiany, rama jest duza, 21 cali, może to zabawnie wyglądać...
 
 
Maciekxxx 
początkujący


Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Cze, 2018   

Siema, chcę zrobić elektryka z napędem na tył, 500W bezszczotkowy, przekładniowy, hallotronowy. Nie wiem czy 36V czy 48V- na wspomaganiu chce jechać z 30-40km/h. Po prostym asfalcie, sporo ruszania spod świateł. Drugie pytanie o firmę- Mxus'a polecacie, coś innego? Chcę kupić na Ali- chińskim Alledrogo. Pozdro :)
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018   

Panowie i panie,

Powiem szczerze, że się pogubiłem. Wypracowałem sobie na podstawie informacji głównie Tas'a, Tab'y i Marka opinię co mi jest potrzebne do roweru elektrycznego, i że generalnie jest to konstrukcja 1500W na hubie. W moim wątku jednakże (w którym właściwie nic się nie dzieje niestety) pojawili się Panowie którzy dość mocno próbują mi wybić z głowy huba na rzecz mida twierdząc, że ma lepszy moment i lepiej zachowuje się w terenie, a w mieście dodatkowo jest legalny...

Mam prośbę, żeby więcej osób, być może z doświadczeniem w obu konstrukcjach przyjrzało się mojemu wątkowi (https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=123433#123433) i ew. doradziło. Mid ma ewidentne wady, ale jeśli okazałoby się prawdziwe twierdzenie, że ma bardzo znacząco lepszy moment niż mój setup na niskich prędkościach (czyli w teren lepiej i szybsze rozpędzanie) i mógłbym go kupić taniej niż za te 2400 zł (250W) to jest może jakiś pomysł...
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018   

Twoje aroganckie zachowanie nie zachęca do wypowiedzi w twoim temacie gdy sie prosi o pomoc trzeba się wykazać czymś innym niz nosem w chmurach , agresja i bezpodstawnym posądzaniu innych o insynuacje
hub ma zalety i wady podobnie mid tez ma swoje zalety i wady
hub bez przekłądniowy zalety:
- łatwy montaż
- nie zużywa napędu roweru (łańcucha, kasety)
- hamowanie regeneracyjne
- do roweru silniki z duza moca w zasadzie sensownie wypadają tylko huby
wady huba :
- instalacja silnika wymaga zaplotu w obrecz jakby nie patrzec to koszt ktory nie dotyczy mida
- duża masa nieresorowana w kole
- niska sprawność przy niskich prędkościach obrotowych
- przy mocach ciagłych ponad 500W i aktywnym hamulcu regeneracyjnym konieczne sa blokady obrotu osi
mid zalety:
- najlepszy typ napędu pod względem wpływu na trakcje roweru
- duza elastyczność już od niskich prędkości zasługa przełożenia w silniku i wykorzystania przełożeń napędu roweru
- dzięki tejże przekładni pracuje silnik z optymalnymi obrotami w wiekszosci zakresu prędkości a co za tym idzie mniej energii ucieka w ciepło dalej mozna dojechać na tej samej baterii niż na hubie z instalacją o identycznej mocy

wady mida:
-niczym tak nie poszatkujesz łańcucha jak midem o dużej mocy http://www.clipular.com/c...E8le6XuqVb0K1O8
aby ograniczyć to zjawisko trzeba uciekać z napędów rowerowych wyższych niż 7-rzedowe które maja łańcuchy bardzo odchudzone osłoda jest niska cena napędów 7-rzedowych ale minus w postaci ograniczenia ilości przełożeń jest
- mid wykorzystuje do przeniesienia swojej mocy napęd roweru wydatnie skracając żywotność zębatek kasety, kółek prowadzących przerzutki tylnej i łańcucha
- montaż jest bardziej skomplikowany niż w przypadku huba
- ograniczenie sprzętowe do jednego lub dwóch blatów często dopiero po ciężkich kombinacjach hub nie stawia takich ograniczeń
- łatwo midem przywalić w lesie w kamień/korzeń bo jakby nie patrzeć znajduje się w takim miejscu ramy gdzie to się zdarza wiec istnieje ryzyko uszkodzenia silnika
- mid jak każdy silnik przekładniowy wymaga regularnego smarowania hub bez przekładniowy nie.

Tak zupełnie poza konkursem najpierw trzeba wiedzieć do czego rower będzie wykorzystany a potem go budować często od podstaw bo mając rower trekingowy ciężko z niego zrobić e-bike do szaleństw po lesie i górach.
Ostatnio zmieniony przez Inc0 Nie 01 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018   

do wad mida doliczylbym jeszcze wysoka cene, cena zaplotu huba jest znikoma w porownaniu do ogolnych kosztow. A do zalet huba dopisalbym absolutna cisze przy sterowaniu wektorowym. Poprostu suniesz po asfalcie i nikomu do glowy nie przyjdzie ze masz jakis dodatkowy naped. Przy midzie to juz z daleka slychac. Tak jak kolega wyzej radzi, trzeba najpierw postanowic do czego ten rower ma byc
 
 
Maciekxxx 
początkujący


Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018   

Nie dopisałem- chcę zrobić napęd w tylnym kole. Jakieś firmy polecacie?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018   

Jeśli chcemy porównywać silniki do ROWERU a nie do jakiegoś "Monstra" typu Raptor,Bomber itp. to możemy uszeregować silniki w taki sposób, najgorszy-hub bezprzekładniowy,trochę lepszy hub przekładniowy a najlepszy MID i żadne "wyliczanie" nic tu nie zmieni gdyż chodzi o kulturę pracy,ekonomię i sprawność.Mid np.Bafang jest bezszelestny i chyba tylko ten kto go nie miał może mówić, że słychać go z daleka.Poza tym jego zalety na tyle przewyższają wydumane wady, że przykro ich słuchać. W swoich rowerkach miałem wszystkie wymienione typy (były to rowery a nie monstra) i słabość huba bezprzekładniowego szczególnie przy dużym obciążeniu i małej prędkości jest dyskwalifikująca.Taki hub tylko pożera Ampery które zamienia na ciepło zamiast na jazdę.To tylko tyle ale tu dominują wyznawcy tzw."watowicy złośliwej" którzy w w te "potwory" ładują prąd ponad 50A z czego 30A tylko ogrzewa atmosferę a na 20A jeżdżą zabezpieczając się różnymi czujnikami temperatury itp. a i tak każdy kilka silników już spalił.
Fakt,hub-y są tanie ale tylko gdy nie doliczymy sterownika który w MID-zie jest zintegrowany tak samo jak reszta oprzyrządowania i wpływa na koszt.
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018   

wibi napisał/a:
trochę lepszy hub przekładniowy

Szukałem, ale jakoś nie widzę hubów przekładniowych, tylko przednionapędówki są (a szukałem bo byłem ciekaw czy to nie jest połączenie zalet obu typów - huba i mida). Możesz gdzieś mnie skierować żebym poczytał, poszukał cen, etc?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018   

Zerknij na OLX-silnik elektryczny do roweru,tam bywają.Kieruj się długością osi (te tylne mają oś co najmniej na 130mm a bywają i większe na rozstaw tylnego widelca 155mm)
 
 
krzych 
początkujący


Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 02 Lip, 2018   

wibi napisał/a:
Zerknij na OLX-silnik elektryczny do roweru,tam bywają.Kieruj się długością osi (te tylne mają oś co najmniej na 130mm a bywają i większe na rozstaw tylnego widelca 155mm)

Zerknąłem - nie umiem szukać najwyraźniej... nawet google nie bardzo daje radę - jedyne co znalazłem z jakimś podanym typem silnika (FX1306) którego nigdzie nie mogę znaleźć to https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3057&postdays=0&postorder=asc&start=0
A poza tym nie widzę nic sensownego...

Podałbyś jakiś przykład np. 250 watowego...?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group