ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Iron Bike
Autor Wiadomość
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 18 Lut, 2018   

Doceniam ilosc pracy przy prototypie i to ze zamienila sie w profi pojazd.
Jedyne co to bym troche mniej pionowo dal amora.
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

no wlasnie myslalem o tym, ale zerkalem na inne konstrukcje i kąt jest bardzo podobny :wink:
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

Passat_EQ napisał/a:
Doceniam ilosc pracy przy prototypie i to ze zamienila sie w profi pojazd.
Jedyne co to bym troche mniej pionowo dal amora.

Przy prototypie? Ile procent produktu moze być skopiowane żeby to byl jeszcze prototyp a nie klon?
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

wwojciech napisał/a:
Passat_EQ napisał/a:
Doceniam ilosc pracy przy prototypie i to ze zamienila sie w profi pojazd.
Jedyne co to bym troche mniej pionowo dal amora.

Przy prototypie? Ile procent produktu moze być skopiowane żeby to byl jeszcze prototyp a nie klon?

Szczerze, to bardzo mi obojetne czy to klon idealny czy tylko trojkat zwęzil o pol cm zeby mniej pianki pod turnigy prysnac.
Doceniam ze to wykonal i ze jezdzi prosto(zakladam).
Wsparles sie katem w innych. Na poczatek dobry ruch zeby byka nie strzelic, ale niezaleznis jak oni to zrobjli ja bym tam 5°dodal.
edit: prrrr, no chyba ze to kwestia zdjecia pod felernym kątem.
 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

IMO mocowanie dampera zdecydowanie zbyt słabe...dla tak ciężkiej konstrukcji :wink:



2018-02-21 09 32 21.png
Pobierz Plik ściągnięto 214 raz(y) 874,68 KB

 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

Nie wydaje mi sie by bylo slabe
Sam zobacz zastosowany material 5mm i wzmocnienie:



Screenshot_20180221-175055.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1615 raz(y) 984,15 KB

 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

wiesz to tylko moja, totalnie amatorska, opinia :wink:

W czasach ostrej jazdy w dół (downhill / fr) oczywiście na "analogowych" zjazdówkach - niestety to i owo udało mi się połamać (m.in. główka ramy, właśnie mocowanie dampera) :roll:
Ale to najczęściej po sporych dropach ze średnio udanym lądowaniem :wink:


Zwyczajnie kąt natarcia dampera do mocowania na wahaczu... jest duży.

Tyle, że tego typu rowerki (tylko z nazwy) pewnie nigdy ciężkiego terenu nie zobaczą - więc będzie OK :wink:
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

"Nie wydaje mi się" brzmi jak gwarancja jakosci...może weź sobie policz jakie tam są siły a potem zastosuj rozwiązanie. Masz wahacz 4:1? Czyli statycznie masz nacisk 4 razy większy niż na tylne koło, a dynamicznie jeszcze wiekszy. Zawsze sie robi takie podpory w osi siły żeby zminimalizować naprężenia.
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

Saku. Tak w żarcie :mrgreen: . Żona ty by mnie zaje... a za te obrusy jak bym je tak wykorzystał.:)) :grin:
Sorry... Nie mogłem się powstrzymać.
rama mu się podoba. :cool:
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018   

Saku - szkoda tłumaczyć mało obeznanym w temacie, którym coś tam się kiedyś połamało, a przecież powinno wytrzymać po lądowaniu z 2 metrów na płasko.
wspornik dampera
Przed udzielaniem odpowiedzi dla takich "mądrali" warto sprawdzić, choć pobieżnie wpisy użytkownika, aby mieć rozeznanie czy to teoretyk czy jeszcze mniej.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018   

radasss napisał/a:
Saku - szkoda tłumaczyć mało obeznanym w temacie, którym coś tam się kiedyś połamało, a przecież powinno wytrzymać po lądowaniu z 2 metrów na płasko.
wspornik dampera
Przed udzielaniem odpowiedzi dla takich "mądrali" warto sprawdzić, choć pobieżnie wpisy użytkownika, aby mieć rozeznanie czy to teoretyk czy jeszcze mniej.

Przeczytałeś post PO edycji Saku i teraz wlaczasz się do rozmowy? Napisał że WYDAJE MU SIE ZE WYTRZYMA. Tak jak pokazałeś , robi się i mniej korzystne podpory ale wykonuje się analizę wytzymalosciowa. Chyba że lubi zaliczyć glebę na testach
Ostatnio zmieniony przez wwojciech Pon 26 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018   

Analiza wytrzymałościowa niezbędna. Ajzol 5 mm biedaczek nie wytrzyma, pęknie, gleba, trupy. Bez analizy widzę tam współczynnik bezpieczeństwa min. x8. Rowery poziome ...
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 26 Lut, 2018   

Rozumiem ze w Dubaju projektujesz szkielety wieżowców i jak widzisz pytania o oczywiste odpowiedzi to Cię trzepie, szkoda tylko ze nie popatrzysz szerzej na ten temat. Nie chodzi o to czy to ma współczynnik 8 czy 100. Chodzi o to że dostaje proste pytanie od możliwe że przyszłych klientów a dostajemy odpowiedź ktorej nikt by nie chciał usłyszeć. Sebastian tez dostawał takie pytania i na każde sumiemiennie odpowiadał wyjaśniając rozkłady sił i zapas wytzymalosci- potwierdzając tym sam, że nic nie jest przypadkowe.
 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Pon 26 Lut, 2018   

radasss napisał/a:
Przed udzielaniem odpowiedzi dla takich "mądrali" warto sprawdzić, choć pobieżnie wpisy użytkownika, aby mieć rozeznanie czy to teoretyk czy jeszcze mniej.

nie mając na koncie zbudowanego żadnego grubego e-bike`a - jestem teoretyk czy "jeszcze mniej" ?

Analogowymi "zjazdówkami" swoje w życiu objeździłem.
Kilka skromnych pucharków/dyplomów, gdzieś w piwnicy się znajdzie.

Póki co, nigdzie nie widziałem, żadnych filmików z prawdziwego zjazdu takimi Falconami czy innymi potworkami :wink:

Podjazdy, przeprawy w trudniejszym / łatwiejszym terenie, "zwożenie" d u p s k a w dół :wink:

Ta fotka z resztą to potwierdza w 300%
ziomek w t-shircie, bez zbroi, rączki gołe - taka niedzielna przejażdżka po Kościele (popieram, sam uprawiam często).

Więc i owszem - takie śmigania, mocowanie dampera wytrzyma ! :wink:
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Hmmmm troche mnie nie bylo na forum :wink:

Ciesze sie ze temat sie rozwija, po to jest by wysluchac i wprowadzic ewentualnie zmiany.

Co do mocowania amortyzatora:
Napisalem tak. mocowanie to powinno wytrzymac, ale nie dlatego ze mi sie tak podoba.

Rama
Metoda wykonania:
Wycinania elementow laserowo i giecie na specjalistycznych gietarkach.


Jestem po studiach inzynierskich, ale to nie oznacza ze jestem wielkim inzynierem ale mam swiadomosc odpowiedzialnosci. Zdaje sobie sprawe z bezpieczenstwa ktore musi gwarantowac tego typu produkt a gdybym chcial to sprzedawac A NA TA CHWILE TEGO NIE POWIEDZIALEM to musi to byc bardzo, ale to bardzo dobrze zrobione i przetestowane. Dlatego zlecilem to profesjonaistom ktorzy pomagaja mi w dobieraniu materialow i rozwiazan. Rama jest spawana metoda TIG w calosci wykonywana przez firme dla ktorej wykonanie takiego czegos to pikus.



Szacun dla Radasss,Rysiekkk i reszty za udzielanie sie i pozytywne sugestie

No i dla Wwojciecha ktory dosc sceptycznie sie wypowiada ale mimo to bardzo cenie sobie twoje wypowiedzi.
Chociaz dobrze bys troche wyluzowal :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group