ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bluetooth bms
Autor Wiadomość
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018   

ForzaNapoli napisał/a:
Ok po pracy to zrobie . A niewiesz co jest bo pokazuje mi podczas ladowania prad 8A. A mam ladowarke niby 4A

Prąd mozna skalibrować. Wrzuć zdjecie aktualnych parametrów.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
ForzaNapoli 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 48
Skąd: Napoli
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018   

Bawilem sie dzis troche ustawieniami i troche lipa. Zmniejszylem prad ladowania na 5000 mAh i ladowarka laduje ok 5 sekund i rozlacza sie na ok 20 sekund i tak w kolko . Ale jak sie zalacza to i tak pokazuje ze 8.3A ladije 😕

20180222_213427.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 390 raz(y) 4,38 MB

20180222_213436.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 315 raz(y) 4,37 MB

 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018   

Zmierz multimetrem rzeczywisty prąd ładowania.
 
 
ForzaNapoli 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 48
Skąd: Napoli
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

Ok sprobuje wieczorem . Dam znac
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

Bzyk napisał/a:
Zmierz multimetrem rzeczywisty prąd ładowania.

i wykonaj wykonaj kalibrację - current calibration. Najpierw Idle czyli kalibracje zera, bez obciążenia i ładowania, a następnie prąd ładowania i rozładowania.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 26 Lut, 2018   

ForzaNapoli napisał/a:
Bawilem sie dzis troche ustawieniami i troche lipa. Zmniejszylem prad ladowania na 5000 mAh i ladowarka laduje ok 5 sekund i rozlacza sie na ok 20 sekund i tak w kolko . Ale jak sie zalacza to i tak pokazuje ze 8.3A ladije 😕


No a czego się spodziewałeś?! Przecież zmieniasz ustawienia BMS, a tam nie ustawiasz prądu ładowania, tylko zabezpieczenie przed przekroczeniem prądu ładowania. Ustawiłeś 5A, a ładowarka daje 8.3A. Wszystko się zgadza, no może poza tym, co dajesz na obrazku, tam masz ustawione 8.5A, rozłączenie po 5s przekroczenia i ponowne włączenie po 32s.
 
 
PawLas 
początkujący



Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 43
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Pon 12 Mar, 2018   

Panowie, chcę kupić ten

20S 100A 2017 new Li-ion smart bms pcm with android Bluetooth app UART correspondence bms wi software (APP) monitor

http://s.aliexpress.com/QzMz2imA?fromSns

Co mam zrobić, żeby działał na 16S?

Z góry dzięki.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 12 Mar, 2018   

Ja go mam w wersji 13s 60A. Ponoć powinien być dopasowany pod ilość S więc poszukaj na 16S. Ogólnie spoko opcja, multum opcji, które jeszcze nie wiem jak działają ale z czasem się rozgryzie.
 
 
johnynl 
młodzik


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 51
Skąd: Tilburg
Wysłany: Sob 05 Sty, 2019   

Witam, jak w końcu mam podlaczyc ten BMS
https://s.click.aliexpress.com/e/cKSBeYg1
Ładowanie i sterownik po C czy mam użyć P, bo już nie wiem.
 
 
Wojtek 
młodzik


Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 05 Sty, 2019   

Przyglądam się bardzo intensywnie zdjęciom bms-a na Ali i nie widzę P-. Otwór obok C- wydaje mi się połączony z C-. Gdyby było P-( albo byś sobie wyprowadził), to zyskałbyś na rezystancji jednego rzędu mosfetów parę mohm, czyli tyle ile się traci montując bocznik dla watomierza i stracił możliwość korzystania z regena. Moim zdaniem nawet przy prądach z baterii rzędu 100A lepiej mieć regena niż zyskać parę watów omijając rząd mosfetów.
 
 
johnynl 
młodzik


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 51
Skąd: Tilburg
Wysłany: Sob 05 Sty, 2019   

P jest na samej górze z otworem mniejszym niż B czy C ,regenu nie mam i nie będę mieć bo zakładam bafanga BBSHD a tam tego nie ma, to jak to podlaczyc wszystko pod C?czy tylko ładowanie a sterownik wówczas pod P , czy obojętne to jest?

20190104_212549.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 209 raz(y) 3,13 MB

 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019   

johnynl napisał/a:
P jest na samej górze z otworem mniejszym niż B czy C ,regenu nie mam i nie będę mieć bo zakładam bafanga BBSHD a tam tego nie ma, to jak to podlaczyc wszystko pod C?czy tylko ładowanie a sterownik wówczas pod P , czy obojętne to jest?

Podłączasz tak jak zaleca sprzedawca, czyli pod C.
Moj 30A podłączony pod P też działał poprawnie, ale testowałem tylko do kilku A i nie jest pewne jak zachowa się przy wartościach granicznych lub przy zwarciu.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Wojtek 
młodzik


Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019   

Podłączając sterownik pod P- zyskujesz kilka mohm na drodze bateria-silnika-zależy jakie masz mostfety i ile sztuk. Im więcej tym lepiej. Straty, jak już pisałem, masz więc podobne jak na boczniku watomierza. To nie jest przy rowerowych prądach wielkość mająca jakiekolwiek znaczenie użytkowe. Chińczyk na schemacie podłàczył wszystko pod C-, P- jak sam piszesz, zrobił mniejsze, a tamtędy ma płynąć prąd silnika, czyli wielokrotnie większy niż ładowania. Nie znam tego bms-a, ale nasuwa mi się pytanie dlaczego? Bo sobie wymyślił, że P- będzie do małych silników, a C- do dużych, bo mu miejsca na płytce zabrakło? Ja bym podłączył jak na schemacie-mniej przewodów ciągniętych do bms-a, gdybyś robił gniazdo ładowania w pobliżu sterownika silnika.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019   

Wojtek napisał/a:
Podłączając sterownik pod P- zyskujesz kilka mohm na drodze bateria-silnika-zależy jakie masz mostfety i ile sztuk. Im więcej tym lepiej. Straty, jak już pisałem, masz więc podobne jak na boczniku watomierza. To nie jest przy rowerowych prądach wielkość mająca jakiekolwiek znaczenie użytkowe. ...

Ale dla działania BMSa może mieć znaczenie. W tym BMSie programuje sie kilka parametrów zależnych od temperatury i układ połączeń może mieć wpływ na jej pomiar.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Wojtek 
młodzik


Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 07 Sty, 2019   

Hmm..., na pomiar? Na temperaturę bms-a zgodzę się jak najbardziej. Będzie się nieco bardziej grzał przy podłączeniu sterownika do C-. Wtedy ujeżdżając rower na maksymalnych prądach, trzeba by mieć na uwadze odpowiednie nastawy ograniczeń, by bms nie podgrzewał baterii, ani nie wyłączał zasilania do ostygnięcia. Ale jak sposób podłączenia sterownika miał by wpływać na wartości mierzone przez układy pomiarowe bms-a?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group