ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dylemat: Bionx czy Bafang ?
Autor Wiadomość
Gustek 
początkujący


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: Cieplice
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   Dylemat: Bionx czy Bafang ?

Pytanie do doświadczonych e-bikerów.
Jeźdźę od dwóch lat rowerem miejskim na Bionxie. Silnik I gen, konsola G 2., bateria na bagazniku 48 V 6,6 Ah.Jestem pod wrażeniem płynności pracy, kultury itp. Podoba mi się, że jak mocno nacisnę pedał taką pomoc otrzymam bez jakiegokolwiek opóźnienia. Przestaję pedałować i w tym samym momencie wspomaganie ustaje. Ponieważ teren mam górzysty i chcę jeździć po lekkim terenie myslę o zmianie sprzętu. Chodzi mi po głowie włożenie centralnego Bafanga w ramę trekingową lub MTB. Przejechałem się takim sprzętem na próbę i rozczarowanie....
Naciskam pedaly, cisza i nagle strzał do przodu, przestaję pedałować, a sprzęt jeszcze jedzie bez mojej woli. Czy wszystkie Bafangi centralne nie mają czujnika nacisku na pedał ?
A może złozyć taki rower na Bionxie z mocną (jaką ?) baterią w ramie ? Będę wdzięczny za rady.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Odpowiedź na takie pytanie-problem musiała by być bardzo długa aby wytłumaczyć działanie systemów fabrycznych takich jak BionX, TranzX i innych mających skomplikowane systemy PAS i porównać je z prostymi sytemami PASu w chińskich konstrukcjach, gdzie realizowane jest to na innej zasadzie niż nacisk na pedały.Dlatego w tych chińskich konstrukcjach istnieje takie coś jak MANETKA która z powodzeniem realizuje opcje łagodnej jazdy a której zazwyczaj nie ma w fabrycznych i "markowych" konstrukcjach europejskich.Manetka pozwala na płynne ruszanie od zera (0) do max. szybkości dla danego silnika i zasilania a PAS pozwala pomóc silnikowi gdy chce tego użytkownik a gdy nie chce może jechać naciskając (obracając) manetkę.
Co do zamiany baterii w systemie BionX to jest z tym spory problem gdyż system nie akceptuje innej bateria jak ta przypisana do danego układu-roweru. Bafang z manetką spełni wszystkie twoje oczekiwania natomiast BionX...? nie wiem czy uda ci się sparować inną baterię z systemem. Radzę poczytać trochę to forum aby zrozumieć zasady działania wszelkich systemów i podjąć właściwą decyzję. Dodam jeszcze, że Bafangi w wersji na Europę (zamontowane w fabrycznych rowerach) też nie mają manetki i zapewne stąd twoje rozczarowanie.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 15 Mar, 2018   Re: Dylemat: Bionx czy Bafang ?

Gustek napisał/a:
..Czy wszystkie Bafangi centralne nie mają czujnika nacisku na pedał ?

Wszystkie, ale nie wszystkie są jednakowe. Sporo można ustawić programowaniem. Przeczytaj sobie temat:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=113022#113022
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Gustek 
początkujący


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: Cieplice
Wysłany: Czw 22 Mar, 2018   

Dziękuję Panowie za odpowiedzi. W międzyczasie miałem okazję pojeździć MTB na napędzie Bosch Performance CX, i baterii 500Wh, czyli najmocniejszym systemem Boscha. Jeździ swietnie,
duzy zasięg , bezgłośny . Teraz mam już chyba faworyta. Zwłaszcza, że taki nowy sprzęt można kupić za około 5500 zł, oczywiście na podstawowym osprzęcie. Silnik i bateria prawie niewidoczne w ramie. Czyli za cenę Bafanga plus używana dobra rama MTB( a cena samej baterii 500 ?) .
Nie mówiąc o tym, że wygląd Bafanga jest delikatnie mówiąc prymitywny, a konieczność startu z manetki, żeby uniknąć szarpnięcia jest dla mnie dyskwalifikujący. Idea roweru ze wspomaganiem to " wiatr w plecy ", a nie motorower . Jestem początkujący i pod dużym wrażeniem wiedzy użytkowników forum. Będę zobowiązany za ewentualne uwagi do tej idei.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 22 Mar, 2018   

Gustek napisał/a:
..
Nie mówiąc o tym, że wygląd Bafanga jest delikatnie mówiąc prymitywny, a konieczność startu z manetki, żeby uniknąć szarpnięcia jest dla mnie dyskwalifikujący...

O gustach się nie dyskutuje, a konieczność startu z manetki to dla mnie brednie kogoś, kto nie umie sobie zaprogramowac bafanga i ma dwie lewe ręce :)
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 22 Mar, 2018   

borsuk napisał/a:
..O gustach się nie dyskutuje, a konieczność startu z manetki to dla mnie brednie kogoś, kto nie umie sobie zaprogramowac bafanga i ma dwie lewe ręce :)

Nie traktuj tego tak "ostro",znam osobę która bez manetki w ogóle nie pojedzie (paraplegia) gdyż nie wystartuje naciskając na pedały.Poza tym,mieszkając w "górkach" wiesz jaki jest problem ruszyć z miejsca tylko samymi pedałami.Wiem, że Bafang ma to dobrze rozwiązane i nawet ćwierć obrotu korby uruchamia silnik ale nawet takie niewielkie zakręcenie może stwarzać sporo problemów.
Co do wypowiedzi kol.Gustek to pisze trochę "bez wyobraźni" gdyż do używanej ramy MTB to może sobie przykręcić cokolwiek,nawet żagiel ale na pewno nie silnik Boscha gdyż taki pasuje jedynie do dedykowanej ramy w przeciwieństwie do Bafanga którego zamontuje do prawie wszystkiego co można określić mianem roweru.
 
 
Gustek 
początkujący


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: Cieplice
Wysłany: Czw 22 Mar, 2018   

Panowie litości i odrobinę luzu ! Borsuku, domyslam się że jesteś stary wyjadacz e-bike, ale nie musisz flekować nowicjusza. Byc może ten Bafang na którym spróbowałem jazdy był źle zestrojony. Nie zmienia to mojej opinii, że w porównaniu z Boschem to słabo wypadł.
Nieporozumienie z tym że chcę włożyć napęd Boscha do jakieś ramy. Wiem, że musi być dedykowana.
Porównuję tylko koszt zakupu zestawu Bafanga z baterią 500 Wh + używana rama na dobrym osprzęcie z kosztem zakupu n o w e g o, fabrycznie n o w e g o roweru typu MTB z zintegrowanym napędem Bosch Performance CX i baterią 500 Wh .
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 22 Mar, 2018   

Porównując Bafang (8Fun) z Boschem należy zadać sobie pytanie nie marketingowe a techniczne. Otóż marketingowo te napędy różnią się wyglądem, Bosch ładnie zabudowany i wkomponowany w dedykowaną ramę a Bafang,no cóż, to konstrukcja uniwersalna i pasuje do praktycznie każdej ramy. A czy różnią się technicznie? otóż nie,nie różnią się bo i w jednym i drugim są takie same rozwiązania napędu z jednym wyjątkiem, do Boscha nie dokupi się żadnej części zamiennej o czym może poświadczyć kol.sirgregs który Boscha przysposabiał do jazdy bo brakowało dużego koła zębatego( https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4884 ).Już samo to, że to duże koło w Boschu jest PLASTYKOWE i lubi się zużyć,dyskwalifikuje (w naszej rzeczywistości) silnik Boscha. Do Bafanga dokupisz wszystko od sterownika poczynając.W tej sytuacji nawet nie ma co porównywać,a jak chcesz Boscha to sobie kup ale pamiętaj, że problemy po gwarancji mogą przerosnąć twoje możliwości.
 
 
2E 
początkujący


Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: Śro 28 Mar, 2018   

A gdzie kupić części do Bafanga ? Tam też zdaje się są nylonowe zębatki w środku ?
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 28 Mar, 2018   

2E napisał/a:
A gdzie kupić części do Bafanga ? Tam też zdaje się są nylonowe zębatki w środku ?

Np tu:
https://www.greenbikekit....-parts.html?p=3
albo na aliexpress.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
2E 
początkujący


Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

Ale mają drogie przesyłki w tym sklepie :)
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

2E napisał/a:
Ale mają drogie przesyłki w tym sklepie :)

Akurat najtańsze, porównaj sobie ceny na ali (jak potrafisz :) )
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018   

wibi napisał/a:
Porównując Bafang (8Fun) z Boschem należy zadać sobie pytanie nie marketingowe a techniczne. Otóż marketingowo te napędy różnią się wyglądem, Bosch ładnie zabudowany i wkomponowany w dedykowaną ramę a Bafang,no cóż, to konstrukcja uniwersalna i pasuje do praktycznie każdej ramy. A czy różnią się technicznie? otóż nie,nie różnią się bo i w jednym i drugim są takie same rozwiązania napędu z jednym wyjątkiem, do Boscha nie dokupi się żadnej części zamiennej o czym może poświadczyć kol.sirgregs który Boscha przysposabiał do jazdy bo brakowało dużego koła zębatego( https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4884 ).Już samo to, że to duże koło w Boschu jest PLASTYKOWE i lubi się zużyć,dyskwalifikuje (w naszej rzeczywistości) silnik Boscha. Do Bafanga dokupisz wszystko od sterownika poczynając.W tej sytuacji nawet nie ma co porównywać,a jak chcesz Boscha to sobie kup ale pamiętaj, że problemy po gwarancji mogą przerosnąć twoje możliwości.


Są w Polsce normalnie dostępne części do Boscha w prywatnych sklepach. W reichu są nawet poprawione koła zębate. A są z twarzywa, bo ma to być bezpiecznik. Tak czy tak są to słabsze konstrukcje niż bafang zapewne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group