|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Flyer 26V - zasilanie z nieorginalnej baterii (?) |
Autor |
Wiadomość |
Ybiz
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018 Flyer 26V - zasilanie z nieorginalnej baterii (?)
|
|
|
Witam. Wpadł mi w ręce zadbany rowerek Flyer z mid'em i, jak wyszło w praniu, zasilaniem 26v (wygląda ja ten z załącznika). Sęk w tym, że bateria to denat i nie ma oryginalnej ładowarki. Zakup obydwu tych rzeczy przewyższa znacznie koszt zakupu samego roweru, więc mija się to z celem.
Chciałem zasilić rower z nieoryginalnej baterii, lecz po podłączeniu do pinów w gnieździe uruchamia się jedynie wyświetlacz uniemożliwiając jakąkolwiek pracę silnika (wyświetla się kod E9).
Samo złącze baterii -w rowerze, nie baterii- posiada trzy piny +, - i S. Pin S -w baterii- leci do pola w bms oznaczonego HDQ(2). Zapewne jest to jakaś komunikacja pomiędzy bms a sterownikiem. Stąd też moje pytanie - czy da się obejść problem trzeciego pinu, tak by silnik ożył?
flyer.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 481 raz(y) 46,42 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
|
|
|
To prosty rower, nie sądzę by miał wyrafinowaną komunikację.
Tam są li-iony czy Nicd lub zele ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Ybiz
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018
|
|
|
Wygląda na to, że li-ion...
ogniwa.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 493 raz(y) 789,45 KB |
bms.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 748 raz(y) 643,52 KB |
|
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018
|
|
|
Trzeba by ustalić co jest na tym trzecim pinie i zaemulować podobny sygnał. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018
|
|
|
To mogą byc ogniwa pryzmatyczne Lifepo4. Pewnie jest tam 7 x 3,6 V max, czyli 7 x 3,3 V nominal.
Wtyki BMS sugerują ze tam moze byc nawet 8 segmentow, no i drugie gniazdo z wieksza iloscia pinow.
A to oznacza dedykowany BMS i nieznany pin komunikacyjny.
Skoro otworzyles, sprawdz napięcie na kazdym segmencie i czy nie ma tam termistora.
Ogniwa sa spuchniete ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Ybiz
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 20 Mar, 2018
|
|
|
Miałem trochę zamieszania, ale już odpisuję.
Bateria Li-ion - taki napis przynajmniej widnieje przy guziku stanu naładowania "Li-ion Mn Battery" (tylko po co to Mn?)
Na dwóch dodatkowych kabelkach (wszystkie cienkie jak włos) faktyczne jest tyci termistor wsadzony luźno pomiędzy ogniwa.
A teraz ogniwa - nie są spuchnięte, a po pomiarze napięcia na kostce bms'a okazało się, że trzymają wzorowe napięcie 3,82V z odchyłką na co niektórych +- 0,01v.
Napięcie na wyjściu baterii + i - to 2,32V, a napiecie pomiędzy pinem "sygnałowym" a + wynosi 2,11V.
Na to wychodzi, że akumulator powinien mieć prawie 27V, a tu nawet nie działa guzik stanu baterii. Czyżby zablokowany bms? Tutaj https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3846 znalazłem problem podobnej baterii, stąd takie domniemanie.
Najłatwiejszą opcją byłoby zakupienie używanej ładowarki Panasonic (na aledrogo za 400zł dostanie) i próba naładowania. I z tego co się zdążyłem zorientować, żadną inną tego nie naładuje (ładowarka ma już 4 piny). Ale jesli Bms jest zablokowany i wyniknie konieczność wysyłania go gdzieś w celu odblokowania i być może sparowania z ładowarką (być może tylko moje insynuacje) to zaczną się z tego robić kwoty kontrastujące z wartością roweru. Idąc dalej jeśli bms jest w jakiś sposób uszkodzony, ładowarka staje się znowuż zbyteczna. I tu dochodzę do myśli jakze ekonomicznej - wywalić fabrycznego bms'a, podpiąć istniejące ogniwa do normalnego bms'a ładowanego zwykła ładowarką i cieszyć się jazdą - lecz trzeci pin burzy mi tę myśl... Tylko jak zidentyfikować ten tajemniczy sygnał, na zdechlaku mogę jedynie w/w napięcie zmierzyć - ma już ktoś za sobą potyczkę z rzeczonym sygnałem?
A propos fabrycznego bms'a- nie rozbierałem pakietu, tylko uchyliłem rąbka taśmy- czy dobrze widzę, tak jakby dwa akumulatory 7s były podpięte równolegle do jednego bms'a?
Wielkie dzięki za zainteresowanie. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2018
|
|
|
W moim przekonaniu BMS blokuje baterię z powodu uszkodzenia (rozszczelnienia) któregoś z ogniw.Mam podobną baterię,też z dwóch pakietów ale w każdym jest 5 ogniw pryzmatycznych o wymiarach ok.50mm x 300 mm i grubości ok.5mm. Okazało się, że jedno ogniwo (7 licząc od minusa) uległo rozszczelnieniu i w konsekwencji rozładowaniu,pozostałe trzymają napięcie ale BMS blokuje.Zlokalizowałem to uszkodzone ogniwo mierząc poszczególne napięcia na nich.To uszkodzone dało się naładować chociaż zapach acetonu był wyczuwalny.Po naładowaniu tego uszkodzonego do napięcia jak pozostałe (ok.3.9V) BMS się odblokował i cała bateria zadziałała ale niestety,po godzinie czy dwóch napięcie na uszkodzonym ponownie spadło a BMS zablokował.
W twoim przypadku mierząc poszczególne ogniwa możesz zlokalizować uszkodzone i ew.tak przerobić baterię (usuwając te uszkodzone) aby tylko jedna połowa była dobra a to pozwoliło by uruchomić rower nawet na krótkim dystansie. W trakcie pomiarów musisz bardzo uważać aby nie zrobić zwarcia gdyż w ułamku sekundy potrafi spalić się cała izolacja kabelka balansera (jeśli na nich będziesz mierzył napięcie). I jeszcze jedno w moich ogniwach wystająca blaszka "+" jest na jednym końcu a "-" na drugim. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 24 Mar, 2018
|
|
|
Zdecydowanie, zacznij od pomiarów ogniw. Jezeli znasz podstawy ladowania i pomiaru li-ion podciagnik im napiecia do co najmniej 3,9-4V. Obciaz na koncach 7S np zarowkami samochodowymi tak by byl prad co najmniej kilku Amper i sprawdzaj jakie sa na nich napiecia.
Padnięte zastąp doraźnie segmentem z lionow 18650, aby uzyskać trwały efekt odblokowania BMS -a.
Odtworz schemat pelnych połączeń bo tam sa dwa gniazda wielostykowe a nie wiemy do czego jest to drugie. W kazdym razie aby ta 'zabawa' miała sens, trzeba uruchomic fragment obecnego aku by się przekonać, czy caly układ ruszyl. Kupowanie na tym etapie oryginalnej ladowarki jest raczej przedwczesne. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Ybiz
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 31 Mar, 2018
|
|
|
Oki, naładowałem oba segmenty 7s do 28V, ogniwa ładnie trzymają 3,99 - 4V, jednakże w międzyczasie dostałem ciekawą informację, mianowicie bateria ta ma za sobą próbę naładowania jej samochodowym prostownikiem... Czy po takiej akcji bms może być zablokowany czy jednak uszkodzony? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Trudna sprawa. Nie ma pewności co do stanu ogniw i tego specyficznego BMS+kontroler. Pewnie jest trwałe uszkodzony. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Nie 13 Maj, 2018
|
|
|
Ogniwa to laminowane LiIon , 7s2p 10.4Ah, w BMS osobno wchodzi każda para do balansowania + temperatura. te bms padają jak muchy, więc pewnie i Ciebie to spotkało. Właśnie robię taki silnik na zewnętrzny sterownik po prostu Na zewnętrznym zasilaniu nie chciał ruszyć. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|