ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
sine wave 48/60 z chin - problem za wys. napięcia?
Autor Wiadomość
kondrat5 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Mielec
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   sine wave 48/60 z chin - problem za wys. napięcia?

Witam,
posiadam sterownik sine wave 48/60 z Alieex.
Czy sterowniki posiadają również ograniczenie za wysokiego napięcia? Czy przy ustawieniu sterownika na 48 V może zdarzyć się że napięcie 54,4V będzie za wysokie? dlaczego takie pytanie, ano:
Gdy testowałem rower na 4 akumulatorach 12V takich z UPS czyli napięciu 48 V wszystko było w porządku.
Gdy zbudowałem baterię na 18650 i była jeszcze nie naładowana i miał 48 V również wszystko było OK. Po naładowaniu baterii do 54,4V poskładałem rower a silnik tylko zareagował raz na manetkę i więcej nie chciał.
Po różnych podejrzeniach i obawach, wziąłem i podłączyłem ponownie zestaw baterii z UPS i wszysko śmiga. po podłączeniu zestawu li-ion z u=54,4V znów tylko możliwe jednorazowe użycie manetki. Dopóki nie odpuszcze manetki silnik będzie cały czas działał. po odpuszczeniu manetki sterownik jest nieaktywny.
Żeby ponownie "obudzić sterownik musze go zasilić niższym napięciem.
czy tu działa jakieś zabezpieczenie za wysokiego napięcia czy gdzieś indziej powinienem szukać problemu?
 
 
kondrat5 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Mielec
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   

Dodatkowa informacja.
wziąłem i pomierzyłem czy pojawia się napięcie +5V na wtyczkach.
i jak jest podłączony zestaw 48V tak jest i wszystko działa.
Ale jak podpinam baterie li-ion 54,4V to niestety pojawia się tylko 1,5V, co jest przyczyną że nie działa manetka i wszystko...
Co może być przyczyną braku +5V?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

Prawdopodobnie przy 54,4 V sterownik wykrywa go jako rozladowany 60V.
Sprawdź jak w tym sterowniku ustawiany jest tryb 48 V a jak 60 V.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kondrat5 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Mielec
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

Przełączenie pomiędzy 48/60jest przez połączenie jednego obwodu i oczywiście jest rozłączony dla 48V.
Powoli rozladowywuje pakiet i teraz napięcie mam 51.7 i wszystko działa.
Nie wiem czy szukać powiazania z LVC który jest dla 60v ustawiony na 53 i jakoś to ustawienie wpływa na 48V?
Tak sobie głośno gdybam.
Bede sprawdzal jakie jest najwyzsze napiecie przy ktorym ten sterownik dziala
Ostatnio zmieniony przez kondrat5 Nie 18 Mar, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

Sprawdź wszystko bo jak to z chińczykami bywa czesto coś mylą i być może dla 48v musisz mieć połączone kable a rozłączone są dla 60
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
kondrat5 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Mielec
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

Jednak jest poprawny opis. Jak ustawiłem na 60v to silnik ledwo zaczął się kręcić bo jest już poniżej lvc.
 
 
kondrat5 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Mielec
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

I znów zbity z tropu jestem. Jak sądzę wychodzi że sterownik ma problem z napięciem od 53 w gore. 52.6V wyglądało że jest ok. Ale jak podadowałem do 53 pojawił się problem. Jest nowa obserwacja. Przy tych 53v nie muszę nawet urichamiac silnika. Wystarczy że poczekam ok 20 sek i napiecie +5v zmienia się na 2.9v i jest już po wszystkim.
Widać że spadek napięcia sterującego uzależniony jest też od napięcia wejściowego .
Ogolnie :sad: :?: :!: :???:
Ogólnie typ mam taki sterownik
https://m.aliexpress.com/item/32796667053.html
 
 
kondrat5 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Mielec
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

Znalazłem nowy ślad. Wyszczelony kondensator. Wymienię i się okaże czy coś się zmieni .
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
  Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

kondrat5 napisał/a:
Znalazłem nowy ślad. Wyszczelony kondensator. Wymienię i się okaże czy coś się zmieni .

To nie jest dobra informacja, musisz przeglądnąć wszystkie kondensatory pod katem napięcia bo dla 60V napięcie na kondziołkach powinno być 100V a jak jest 63V to tylko dla baterii 13s,czyli dla 48V (54.6V naładowana na full). Praktycznie wszystkie elementy elektroniczne mogły takie uszkodzenie kondensatora spowodować.Może był wlutowany odwrotnie biegunami?
 
 
kondrat5 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 13
Skąd: Mielec
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018   

No i udało się naprawić. Uszkodzony kondensator byl tropem do tranzystora ktory niestety sie uszkodzil . Po wymianie, Sterownik działa jak nowy. :mrgreen: koszty 3 pln.
Pewnie przy moich kombinacjach w poszukiwaniu sygnału do hamulcow nastąpiło uszkodzenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group