ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Project "Full Rocky" - budowa 2 ebajka
Autor Wiadomość
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Sugeruje docelowo jakąś skrzynkę jednak ;-)


A za tydzień lub dwa będzie - "Prorok jakiś czy co? Skąd on to wiedział? Jak to przewidział?" :twisted:
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017   

Jeżeli BMS za bardzo się grzeje podczas ładowania proponuję sprawdzić MOSFET'y w obwodzie. Czasami padają w taki sposób, że są tylko częściowo otwarte czyli mają duży opór na i się grzeją.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

Nie wiem czemu . naprawdę się dziwie. dlaczego w te trójkąty w ramę nie układacie ogniw na stojąco jak chłopaki do Falconów ?? przecież wchodzi dużo więcej niż na leżąco.!! zrobił byś z dwa poziomy akum. lub 2 i pół .

Ja u siebie w trójkąt włożyłem 180szt ogniw i prawie połowa skrzynki jeszcze wolna, zmieścił się sterownik przetwornica itp.
18s10p
zrobiłem tak że zrezygnowałem z koszyków. szerokość skrzyni 12cm. idealnie nie przeszkadza a i bardzo pojemna
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

romus130,
Masz jakieś zdjęcie, jak to u Ciebie wygląda?
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

Wyślę wieczorem ale bardzo zgrabnie
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
xlineage
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

radasss napisał/a:
Jeżeli BMS za bardzo się grzeje podczas ładowania proponuję sprawdzić MOSFET'y w obwodzie. Czasami padają w taki sposób, że są tylko częściowo otwarte czyli mają duży opór na i się grzeją.


Bms zimniutki, podczas jazdy tez jakos "dziwnie chlodny",
robi się dopiero gorący jak zapalaja się diody, czyli podczas koncowki ladowania, jak dojdą wszystkie i zostawie na dluzej , temperatura w najgoretszym miejscu osiaga 60-70C, po zostawieniu na noc pokazalo 70-80C+ , (jak go mialem odwroconego diodami do baterii to przytopilo mi na nim ta gruba folie)


romus130 napisał/a:
Nie wiem czemu . naprawdę się dziwie. dlaczego w te trójkąty w ramę nie układacie ogniw na stojąco jak chłopaki do Falconów ?? przecież wchodzi dużo więcej niż na leżąco.!! zrobił byś z dwa poziomy akum. lub 2 i pół .

Ja u siebie w trójkąt włożyłem 180szt ogniw i prawie połowa skrzynki jeszcze wolna, zmieścił się sterownik przetwornica itp.
18s10p
zrobiłem tak że zrezygnowałem z koszyków. szerokość skrzyni 12cm. idealnie nie przeszkadza a i bardzo pojemna


o.O to cos nowego, wrzuc zdjecie z zewnatrz i od srodka

Dzis pojezdzilem troche na 7x9 25A (podkrecony z 20A rated, 6 mosfet), rower od Pykacza, tylko ze po tuningu.

Na 6p wyszlo mi 21.1Ah wiec calkiem dobrze, na ogniwo wychodzi +/- 3500mah (zasieg przy tescie ~60km na 7x9, teren mieszany z nastawieniem na lasy)
bms jak odcial tak juz nie wstał. Na pikaczu bylo okolo 42.5V~ .Cele po powrocie (ok 15-20min pozniej)~3V jedna ponizej 2,97V i pewnie temu nie wstał.


bateria ladowala sie 2.5h poki w ładowarce wylaczyl się wentylator (diody na bms zapalily sie duzo wczesniej), - ładowarka pobiera 670W~ z gniazdka

Co do zabudowy pomysle jesli Ah'ow bedzie za malo :lol: , sterownik jednak idzie na razie pod rame :) .

IMG-20170729-00893.jpg
bms temp
Pobierz Plik ściągnięto 352 raz(y) 728,68 KB

IMG-20170729-00887.jpg
test baterii na 7x9,
Pobierz Plik ściągnięto 401 raz(y) 1,05 MB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

xlineage napisał/a:
...
Na 6p wyszlo mi 21.1Ah wiec calkiem dobrze, na ogniwo wychodzi +/- 3500mah (zasieg przy tescie ~60km na 7x9, teren mieszany z nastawieniem na lasy)
bms jak odcial tak juz nie wstał. Na pikaczu bylo okolo 42.5V~ .Cele po powrocie (ok 15-20min pozniej)~3V jedna ponizej 2,97V i pewnie temu nie wstał.
.

Tak naprawdę nie wiadomo ile miało najsłabsze ogniwo. Bo jeśli eksploatujesz go /katujesz/ do takiego minimum, to wtedy te ogniwa pod obciązeniem najbardziej się rozjeżdzają i niektóre mogły miec już tylko 2,7 V i to wcale nie to które 'powstało' do 2,97...
A potem podczas ładowania BMS ma duzo roboty do wyrównywania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
  Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

Dziś zrobiłem zdjęcia mojej skrzynki.;]


akurat tu akum. leży. ale mam 2 i pól pięter ;] wszystko śmiga elegancko
Skrzynia wodoodporna oczywiście :lol: :lol:

IMG_20170801_191411.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 458 raz(y) 1,38 MB

IMG_20170801_191039.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 424 raz(y) 2,13 MB

IMG_20170801_191351.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 396 raz(y) 1,15 MB

IMG_20170801_191017.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 382 raz(y) 2,03 MB

 
 
xlineage
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017   

Hey,
dzisiaj wlozylem mxusa do roweru, troche komplikacji bylo typu:
-opony rocket ron 2.25 okazały sie za duze, wiec przelozylem starą
-zacisk hamulcowy formula oro k24 blokowal montaz silnika, musialem wywalic
- mam tylko 2 biegi, wina przerzutnika, zjezdzajac z przerzutka w dól, kawałek łapy przybliza sie do silnika.

oddam moze w weekend do rowerowego to moze cos mi dobiorą.

Później byla jazda probna na 16s , sterownikiem 30A (bez podlaczonych halli). (EDIT: a nie chyba z hallami bylo, bo bez w ogole mocniej szarpie)
Musze powiedziec ze silnik dosc zrywny, szybko rozpedza sie do ~45km/h na tym zestawie , z gorki bylo 55km/h~, no ale szybko sie skonczyla, po prostej okolo 50km/h~ (z górki i na prostej jeszcze sie rozpedzał, ale drogi osiedlowe niestety szybko sie koncza), a pod tą samą górke ciągnał max ~45km/h.

7x9NC 28"kolo wydaje sie duzo slabszy na takim zestawie.

Będę montować sabvoton'a w nastepnym tygodniu i mam pare pytan o halle.
1) Po co są 2 zestawy hallii? Jeden podlaczam? drugi izoluje czy co?
2) w sterowniku 30A mam 5wejsc na hallotrony, mxus ma 6 wyjsc(w sumie to 12) :lol: . Podlaczylem kolorami 1 zestaw, zostawilem szósty biały kabelek, ale silnik dziala jakby bez. Da sie to podlaczyc pod taki sterownik?)

EDIT: 2017-09-15

nie bylo pytania, zbyt wiele oczekiwalem po hallach,
bo zmylil mnie moj maly sterownik 15A, przerobiony na 25A, w ktorym nie bylo roznicy czy sa podpiete halle czy nie wiec myslalem ze w nim nie dzialaly, a okazalo sie ze ten maly swietnie sobie jakos radzi, bo podpialem sterownik wiekszy na 30A raz bez halli to jak obrocilo kolo sporo do tylu :lol: :lol: , A ten wiekszy z hallami dziala tak o 1/4 lepiej niz ten maly. A bez podpietych halli na tym duzym to po prostu tragiedia. Teraz wiem o co chodzi.

acha a ten bialy kabelek to juz raczej nie od halli :lol:

EDIT: 2017-09-16

hmm choc te szarpanie na zwyklym sterowniku 30A moglo wynikac z tego ze pchal od razu spory A, na 7x9 chodzi plynnie.
Dzis podlaczylem sabvotona, ustawilem 40A DC/120A fazy , jezdzilo mi sie slabiej niz na tym sterowniku zwyklym 30A. Więc podlaczylem watomierz TK15 i okazalo sie ze jezdzilem na poborze pradu z baterii ~22A. Teraz ustawilem na sabvotonie 60A DC i pobiera ~32A.

I na Sabvotonie silnik ma soft start ~9A i tak nie szarpie :lol:

EDIT3: 2017-09-17
acha, slabiej bo bateria byla juz rozladowana i te szarpanie na blokowym wydalo sie ze startuje mocniej, ale sabvoton przy 60A DC/120A fazy potrafi postawic na koło (pobor z watomierza z batrii ~32A), na 40A DC/120A fazy, (~22A z baterii) tez lepiej idzie na sabvotonie :roll: :evil:
:roll: :evil: jak juz baterie naladowalem.

fajna sprawa z ograniczeniem predkosc, ograniczylem do ~60% 60A DC/120A , v-max ~35km/h a pobor pradu 6-8A na prostej :mrgreen:
 
 
xlineage
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Mar, 2018   

maran_hand napisał/a:
Elektrotonus napisał/a:
Sugeruje docelowo jakąś skrzynkę jednak ;-)


A za tydzień lub dwa będzie - "Prorok jakiś czy co? Skąd on to wiedział? Jak to przewidział?" :twisted:


jednak na razie pozostaje torba w ramie :) a w sumie to 2 , bo druga mam na ramie przy kierownicy na drobne rzeczy :razz:

Wlasnie wraca wiosna, wiec wracam do projektu.

-bateria w torbie trójkątnej 16s8p+BMS (sanyo GA 3500)
-sterownik jak na razie na w torbie rowerowej na bagazniku (zajmuje 1/2 miejsca, zmieszcze jeszcze ladowarke :mrgreen: )

Mam 2 problemy
1) Przerzutnik tylni nie pasuje( deore xt), pasuje tylko na 2 przerzutce wolnobiegu, inaczej trze o obudowe silnika. Pytanie jaki poleciacie zeby pasowalo ?
W drugim rowerze mam inny przerzutnik i inne rozwiązanie, szukam czegoś podobnego do mxusa żeby współgrało z wolnobieg 5s


2) Czy da sie zamontowac tu tarczówke? zacisk musialem wykrecic i przelozyc z drugiej strony, zeby silnik wszedl inaczej by sie nie dalo go wlozyc. Widelki moge jeszcze rozszerzyc nieznacznie, Da sie czy zostaje mi tylko REGEN?

PS. w rowerze byla 9s kaseta, wiec mam waski lancuch, ale to chyba nie wplywu idac w nizsze przerzutniki/wolnobieg etc.?
Ps2. wczoraj mialem przejazdzke, poustawialem sabka na polowe mocy, ale jakos dziwnie sie zbieral i zjadalo ponad 42A w piku, okazalo sie ze jakim trafem ustawil sie na (80A DC/80A fazy, 50A midle phase current) w kazdym badz razie kop niezly.



postaram sie zaraz wrzucic zdjecia

IMG_20180325_204726.jpg
Drugi rower, inne rozwiązanie przerzutnika
Pobierz Plik ściągnięto 309 raz(y) 765,4 KB

IMG_20180325_203933_HHT.jpg
Zacisk hamulcowy
Pobierz Plik ściągnięto 298 raz(y) 880,43 KB

IMG_20180325_204828.jpg
Przerzutnik deore xt
Pobierz Plik ściągnięto 291 raz(y) 796,97 KB

 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 25 Mar, 2018   

Rozstaw widełek jest standaryzowany na 135mm i kasety/wolnobiegi liczbie przełożeń od4 do 7 maja takie same grubości zębatek a wzrost ich ilości w kasecie powodował wzrost szerokości bębenka i zmniejszanie szerokości piasty miedzy wieńcami szprych i tak się działo aż do momentu pojawienia się 8rz kaset/wolnobiegów dalsze zwężanie piasty nie miało sensu wiec upakowano ciaśniej i zwężono zębatki dlatego tez konieczny był węższy łańcuch którego szerokość jest inna dla 9rz inna dla 10rz i inna dla 11rz tak wiec mając wolnobieg 5rz potrzebujesz łańcucha 7rz ten co masz jest zbyt wąski i będzie orać się na wzajem z zębatkami. podobnie nie będzie pasować zarówno manetka jak i przerzutka do 5 rz wolnobiegu przerzutka max 7rz i manetka 5rz lub bez stopniowa , rozwiązaniem jest dla kasety odrzucenie kilku zębatek niskich przełożeń ( w ebike masz wspomaganie wiec będziesz używać tylko kilku najwyższych. przy wolnobiegu podobnie zablokuj skok przerzutki tak by nie wrzucała łańcucha na największą zębatkę i problem ocierania z głowy ale manetka jak wyżej jeśli zmiana przełożeń ma być płynna ( inny skok ma manetka 9rz a inny manetki 5,6,7rzedowe)
 
 
xlineage
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Mar, 2018   

Inc0 napisał/a:
Rozstaw widełek jest standaryzowany na 135mm i kasety/wolnobiegi liczbie przełożeń od4 do 7 maja takie same grubości zębatek a wzrost ich ilości w kasecie powodował wzrost szerokości bębenka i zmniejszanie szerokości piasty miedzy wieńcami szprych i tak się działo aż do momentu pojawienia się 8rz kaset/wolnobiegów dalsze zwężanie piasty nie miało sensu wiec upakowano ciaśniej i zwężono zębatki dlatego tez konieczny był węższy łańcuch którego szerokość jest inna dla 9rz inna dla 10rz i inna dla 11rz tak wiec mając wolnobieg 5rz potrzebujesz łańcucha 7rz ten co masz jest zbyt wąski i będzie orać się na wzajem z zębatkami. podobnie nie będzie pasować zarówno manetka jak i przerzutka do 5 rz wolnobiegu przerzutka max 7rz i manetka 5rz lub bez stopniowa , rozwiązaniem jest dla kasety odrzucenie kilku zębatek niskich przełożeń ( w ebike masz wspomaganie wiec będziesz używać tylko kilku najwyższych. przy wolnobiegu podobnie zablokuj skok przerzutki tak by nie wrzucała łańcucha na największą zębatkę i problem ocierania z głowy ale manetka jak wyżej jeśli zmiana przełożeń ma być płynna ( inny skok ma manetka 9rz a inny manetki 5,6,7rzedowe)


Chyba niedoczytales :cry: Umnie stoi na 2 biegu z tylu z 5 mozliwych, bo kazdy inny powoduje tarcie o obudowe, po prostu ten deore XT nie pasuje pod mxus. Ma taki wystajacy "Cypelek" polaczony z linką, ktory jest z dolu i za lewa strona za zebatkami przrzutnika, I kazde przerzucenie luzuje go w strone silnika. (widac na ostatnim zdjeciu.) Szukam innego, jaki polecacie?

tak samo kwestia zacisku, prawdopodobnie bez adapterow (i to pewnie wlasnych) sie nie obejdzie.

PS. po za tym w mxusie malo kreci sie korbą :P
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018   

U mnie tarło o silnik jak chciałem wrzucić na największy tryb, wtedy wózek przerzutki tarł o dekiel silnika. Musiałem dać podkładke grubości 3mm miedzy wolnobieg a silnik (wolnobieg 5 rzędów) przerzutke mam najtansza Shimano z długim wózkiem, manetki bez indeksow z all. Działa idealnie.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018   

....wiec zmień przerzutkę zmień przerzutkę na deore ona nie ma tego problematycznego "dziubka", a skoro mało kręcisz korba to wrzuć wolnobieg 1rz i po kłopocie i masa roweru mniejsza o ciężar zbędnej przerzutki , ale skoro masz już w deklu wyorany rowek to jednak chcesz mieszać biegami wiec jednak cos tam kręcisz nogami. Na pewno nie polecam podkłądkowania bo to zmniejsza ilość zwoi gwintu na których trzyma sie wolnobieg może dojść do uszkodzenia gwintu ..i z e-bike zrobi ci sie e-moto.
Co do zacisku to dziwne bo przynajmniej na fotografii sprawia wrażenie jakby mocowanie w ramie było wadliwe i sie nie dało go uzyć nawet ze zwykła piasta a chyba tak nie było prawda, zgaduje że to wina podkładki silnika odsuneła widełkiz zaciskiem od o swoja grubość od tarczy tu pomoże podkładka/adapter dystansujacy pod tarcze , zapodaj wiecej zdjeć z kilku rożnych perspektyw żeby lepiej zrozumiec problem
 
 
xlineage
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

Bzyk napisał/a:
U mnie tarło o silnik jak chciałem wrzucić na największy tryb, wtedy wózek przerzutki tarł o dekiel silnika. Musiałem dać podkładke grubości 3mm miedzy wolnobieg a silnik (wolnobieg 5 rzędów) przerzutke mam najtansza Shimano z długim wózkiem, manetki bez indeksow z all. Działa idealnie.


Możesz podać model?? Dużo tego do wyboru, a nie chciałbym w ciemno kupować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group