ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
AVID BB5 z tarczą 180mm
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018   

xyz2a napisał/a:
Nigdy nie miałem tarczowych więc w używanych nawet nie wiedziałbym na co zwrócić uwagę. Zamówiłem już Avid BB7 - głównie z uwagi że sporo osób z forum ten model posiada.


Dobry wybór, w połączeniu z tarcza 180 lub 203 mm to niezły hebel. Czasem wskazane sa tarcze pływające - mniej piszcza.
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018   

Dobry hamulec, właśnie też zamówiłem kolejny do mojego roweru.
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 21 Mar, 2018   

Założyłem tarczę, przymierzyłem hamulec i dystans między hamulcem a silnikiem (jeszcze bez regulacji) to około 1 mm - blisko ale nie zawadza. Czy jest to bezpieczny odstęp czy jednak zakładać podkładkę dystansową?

edit:
Ciasno - między tarczą a widelcem tylko 2 mm.
 
 
xlineage
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

xyz2a napisał/a:
Nigdy nie miałem tarczowych więc w używanych nawet nie wiedziałbym na co zwrócić uwagę. Zamówiłem już Avid BB7 - głównie z uwagi że sporo osób z forum ten model posiada.


Heyka, bb7 to bardzo dobry hebel, jak na mechaniczny to często bije na głowę większość tanszycha może i średnich hydraulicznych. Sam mam taki bb7 na przodzie z tarczą 203mm, linka teflonową plus pancerz, i muszę powiedzieć, że umnie dosłownie działa jak hydrauliczny w ścigancie, lekko naciśniesz , np 1 czy 2 palcami na piasku i już koło blokuje, na asfalcie na mokrym trzeba uważać.

Obecnie założyłem bb7+160 na tył, plus najtańsze linki galwanizowane i pancerz z teflonem z Alledrogo, tu już jest dłuższa droga na lince i pancerza więcej więc czuje To lekko na klamce hamulca. Co do siły hamowania tyłu na 160 jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.

co do odstępu takie 4-5mm myślę będą bardziej bezpieczne, sam mam z przodu jakieś 2mm przy tarczy 230mm( taki wielokąt foremny, jakieś 12 punktów ma taki mały odstęp) i czasem potrafi szorować o widelec.

Przy takich małych odstępach ważne jest dobre wycentrowanie koła oraz należy pamiętać że przy hamowania tarczą wygina się w jedną stronę
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

xlineage napisał/a:
Sam mam taki bb7 na przodzie z tarczą 203mm, linka teflonową plus pancerz, i muszę powiedzieć, że umnie dosłownie działa jak hydrauliczny w ścigancie, lekko naciśniesz , np 1 czy 2 palcami na piasku i już koło blokuje, na asfalcie na mokrym trzeba uważać.
i tu jest cała różnica miedzy mechanicznym i hydraulicznym hamulcem tarczowym. W mechanicznym Hamulcu trudniej kontrolować modulacje niż w hydraulicznym który dodatkowo wymaga mniejszej siły nacisku na klamke
xlineage napisał/a:

Przy takich małych odstępach ważne jest dobre wycentrowanie koła oraz należy pamiętać że przy hamowania tarczą wygina się w jedną stronę
btw tarcza jest mocowana do piasty wiec co ma do ocierania scentrowane koło???

ps: antaras bajum valakas
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group