KONA COILER - niebieski elektryczny full |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018
|
|
|
Można je rozebrać bez wypraspwania z ramy? |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018
|
|
|
Raczej powinno się dać. Radzę sprawdzić cy łożyska są rzeczywiście wprasowane czy tylko wciśnięte, wtedy dało by się je wyjąć bez problemu i serwis byłby o wiele prostszy.
Co do serwisu łożysk to powinny one mieć od boków gumowe uszczelniacze. Trzeba je podważyć ostrym nożykiem, albo czymś w tym stylu i wyjąc, potem wymyć całe łożysko degreaserem (środkiem który rozpuszcza smar), przemyć wodą, dokładnie wysuszyć (ważne, bo smar może nam potem wyciec jak degreaser cały nie wyparuje) i napakować nowego smaru. Potem tylko włożysz z powrotem do ramy i śmigać. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2018
|
|
|
A maja duze luzy? Jak nie to ja bym nie ruszal |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Mar, 2018
|
|
|
Dziś rozebrałem drania. Łożyska słabo się kręciły, wina resztek piachu. Oczyściłem ich okolicę,.Kręcą się, owszem ale tak jakby miały piasek, tak jakby na sucho. Popsikałem preparatem penetrującym z teflonem. Wiem, że nie jest to najlepsza metoda ale musiałem jakoś ruszyć te zawieszenie. Nie udało mi się odkręcić głównej osi obrotu wahacza. Nie chciałem urwać śruby. Umyłem okolicę benzyną , oczyściłem, chodzi ładnie i nie buja się na boki.
Jeszcze nie mam docelowego amorka, wiec nie mialem okazji sprawdzić jak pracuje zawieszenie. Poddałem się gdyż nie wiem czy są łożyska wprasowane czy nie w konie. Mimo moich nie do końca zakończonych powodzeniem prac zawieszenie lekko chodzi. Oczywiście testowane bez dampera. Okazuje się, że mam sprężynę FOX 850x2.23. Moja waga 95 kg gotowy rower pewnie ponad 45 będzie. Nie będzie zbyt mocna ?
Foto łożysk oaz schemat montażu w konie
https://www.pinkbike.com/photo/4378166/
magnifier_20180312_214939.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 338 raz(y) 2,96 MB |
magnifier_20180312_214957.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 330 raz(y) 3,23 MB |
magnifier_20180312_214939.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 329 raz(y) 2,96 MB |
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14 Mar, 2018
|
|
|
Przyszła do mnie korba z blatami 48-36-26 LX Shimano FC-M571. Mocowanie wielowpust. Przykladam do suportu w konie a tu jakiś inny typ wielowpustu niż octalink. Okazuje się, że to ISIS. Muszę dopasować odpowiedniej szerokości. Ten co jest ma szerokość 113 mm ale z jednej strony mocno wystaje gdyż miał jeszcze zapas na nieobecny już napinacz. Teraz nie wiem co dopasować - szerokość mufy suportu to 68 mm. Nie wiem jakiej długości suport będzie odpowiedni.
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 14 Mar, 2018
|
|
|
Do tej korby z tego co pisza to 121mm ale producent shimano zaleca też 118mm, jak masz mufę 68mm to dajesz podkładki przy montażu korby 2 z jednej strony i jedna z drugiej bynajmniej tak jest z hollowtech a przy octalink niewiem czy z korba dają podkladki. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15 Mar, 2018
|
|
|
Znalazłem suport 118 mm. Wkręciłem, spójrzcie na foto, może to zadziałać ?
W necie jak pisał przedmówca są takie informacje:
https://groups.google.com/forum/#!topic ... qNHDVHV1Pc
Tez nie tak. Dlugosc osi zalezy od rocznika (modelu) korby. Te z lat
2000 - 2002, czyli FC-M751 (XT), FC-M571 (LX) oraz FC-M510 (Deore)
wspolpracowaly z suportami BB-ES70 i BB-ES50, ktorych osie mialy 113 mm
(linia lancucha 47.5 mm) lub 118 mm (50 mm). Nastepne wersje tych
mechanizmow - FC-M752 (XT) i FC-M572 (LX) wymagaja osi 121 mm (linia
47.5 mm) lub 126 mm (50 mm). Pojawily sie one w suportach BB-ES71 oraz
BB-ES51 wprowadzonych razem z ww. korbami.
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Dziś udało mi się testowo postawić Konę na koła. Obręcze docelowo będą niebieskie albo fioletowe. Rama 18 cali, amortyzator Marzocchi Drop Off 4 150 mm. Mam za silną sprężynę dampera, więc całość leniwie się ugina pod moja wagą. Nie miałem wcześniej do czynienia z taką rama DH/FR
Okazało się, że jak wsiadam to muszę się palcami podpierać, zaś obracając pedałami nie ma praktycznie możliwości by w pełni wyprostować kolano. Chyba te ramy tak mają, że się pedałuję cały czas na zgiętych kolanach. Muszę jeszcze zmienić tę sprężynę na odpowiednią ( jakie macie parametry w swoich fullach ? ) oraz złożyć koło przednie na sztywną oś 20 mm.
IMG_20180331_190425137.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 305 raz(y) 420,36 KB |
IMG_20180331_190436899.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 355,1 KB |
IMG_20180331_190425137.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 304 raz(y) 420,36 KB |
|
|
|
|
|
Iceberg
początkujący
Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Jeszcze nie zmieniaj sprężyny, poczekaj aż będzie na rowerze całe obciążenie i wtedy sprawdzisz jak się jeździ. Wszystko z wyjątkiem silnika zwiększy masę amortyzowaną, która obciąży sprężynę. Sprężynę można w małym zakresie regulować skręcając/rozkręcając utwardzasz/zmiękczasz. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
To jest rama zjazdowa i nie ma co się dziwić, że nie można wygodnie pedałować. W momencie zjazdu siodełko ustawia się w prawie najniższej możliwej pozycji i pedałuje tylko na stojąco. A swoją drogą montowanie trzy rzędowej (i to na archaiczny system) korby to jakaś paranoja w takim bajku. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Zgadzam się z Mechano 3rz korba to zbytek w e-bike zwłaszcza budowanym od podstaw , gdy konwertujemy gotowy rower to wykorzystujemy co mamy ale gdy składasz od podstaw wartowało temat przemyśleć dogłębnie i właściwie rozdysponować fundusze .Rower będzie miał silnik który wspomoże/zastąpi cie w kręceniu pedałami wiec konieczność mieszania biegami z tyłu i z przodu zostanie zredukowana do minimum i ograniczy się do najmniejszych zębatek z tyłu i największej/ średniej z przodu co kwestionuje zasadność stosowania systemów napędowych 27-33biegowych w e-bike które są tak naprawdę niepotrzebne w e-bike i w dodatku dużo droższe od np zestawu 21 biegowego lub mniejszych. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Uznałem, że w oryginale w konie była taka korba więc też taką kupiłem. Zawsze mogę ją zamienić. Co proponujecie do takiej maszyny ? Jedn czy dwa blaty z przodu. Będzie wolnobieg 8 rzędowy. Sprężynę mam aż 850x2.23. To jedna z twardszych dedykowana z tego co słyszałem dla osób mocno skaczących na takich rowerach. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
jesli juz masz gotowy zestaw części nie ma większego sensu ponownie wymieniać cały napęd ja gdybym dobierał napęd do ramy pod e-bike pewnie wsadziłbym z przodu hollowtecha z korbą na dwa blaty których wielkość można sobie dobierać wedle uznania a na tył "szybka " kasetę 7-8rz 11-28 lub inna opcja 1 blat( odpada 1 manetka więcej miejsca na kierownicy na popierdółki e-bikowe)42 lub 44 lub nawet 48T z przodu i kaseta 8-9rz 11-32/34 . . Podałem przykłady pod moje preferencje które zakłądaja że zawsze krece z silnikiem unikajac samej manetki , swoje musisz sam wydumać na podstawie tego co ci odpowiada oraz jak i gdzie będziesz się "rozbijać" e-bike |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Inc0,
Otóż to, jeżeli zakładasz taką korbę to wychodzę z założenia, że chcesz pedałować. W takim przypadku polecam zainwestować w dobrą używaną korbę ze zintegrowaną osią, poprawi to sztywność i bezawaryjność takiej korby (i bardzo prosty demontaż). Zgadzam się, że do ebajka przyda się duży blat więc może warto by było użyć korby szosowej (pewnie nawet niska grupa się sprawdzi).
A co do sprężyny to zostaw temat i daj wróć do niego jak będziesz miał całą resztę gotową do jazdy, włącznie ze swoim strojem i resztą wyposażenia. Ustawisz sag jak będziesz potrzebował i ewentualnie wymienisz sprężynę. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Już kupiłem komplet manetek sram x7 oraz przerzutka sram x7. Blat jest największy 48T. Muszę chyba rozpleść swoje koło i złożyć z nową osią qr 20. Co sądzicie o takim zestawie kolor niebieska kona i fiolet koło?
IMG_20180331_191203735.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 321 raz(y) 4,41 MB |
|
|
|
|
|
|