ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana parametrów ładowarki do pakietu z 14s na 13s
Autor Wiadomość
Cruiser 
stażysta


Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 101
Skąd: Lipsko
Wysłany: Wto 27 Mar, 2018   Zmiana parametrów ładowarki do pakietu z 14s na 13s

Witam ,chciałem zmienić parametry ładowarki do pakietu ,ładowarka była ustawiona na pakiet 14p czyli 58,8v , teraz potrzebuje zamienić ją na 13s i zmieniłem już napięcie potencjometrem koło bezpiecznika na 54,6v ale mam jeszcze dwa potencjometry bliżej środka i nie wiem do czego służą ale chyba do zmiany prądu ładowania ale nie jestem pewien , jak kręcę tym dolnym na maks do się wentylator włącza , może on jest od jakiegoś czujnika a ten górny nie mam pojęcia.Prosiłbym o pomoc w ustawieniu tego ponieważ nie chcę uszkodzić pakietu.Pozdrawiam

IMG_0854.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 65 raz(y) 2,49 MB

IMG_0853.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 51 raz(y) 2,29 MB

 
 
borsuk 
dyrektor


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 452
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 28 Mar, 2018   Re: Zmiana parametrów ładowarki do pakietu z 14s na 13s

Cruiser napisał/a:
Witam ,chciałem zmienić parametry ładowarki do pakietu

To już było wielokrotnie omawiane np tu:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5434
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
Cruiser 
stażysta


Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 101
Skąd: Lipsko
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Ok , dzięki za link , ustawione mam już prąd ładowania ale brakuje mi info ile mam ustawić prąd końcowy ładowania.Prosiłbym was o pomoc
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 66 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3067
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

Chyba wbrew pozorom nie ma jednej metody, bo zmiana napięcia destabilizuje fabryczne progi max A i cc/CV. Znam przypadki gdy podłączenie sztucznego obciązenia blokuje lub uszkadza ładowarkę. Bezpieczniej byc może będzie ustawić cc/cv na ogniwie które będzie miało napięcie bliskie końcowego.
Poza tym uwaga na te ustawienia które sa też zależne od temperatury/nagrzana ładowarka.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Cruiser 
stażysta


Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 101
Skąd: Lipsko
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

No dokładnie chcę to ustawić na ladowanym pakiecie pod koniec tylko nie wiem dokładnie kiedy i jaki prąd.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 66 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3067
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

Przy 54,20 V niech by prąd byl ledwie 0,3A. Ale to nie gwarantuje ze nie zmienią sie ustawienia napiec, a poza tym niewiadomo jak to wplynie na odcinanie ladowania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Cruiser 
stażysta


Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 101
Skąd: Lipsko
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

No to co mam w z tym zrobić?:-)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 66 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3067
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

Cruiser napisał/a:
No to co mam w z tym zrobić?:-)

Szczerze ? Oddać elektronikowi, który to będzie umial sprawdzic i ew ustawic.
Sporo ryzykujesz...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Cruiser 
stażysta


Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 101
Skąd: Lipsko
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

Kurde , to w takim razie będę wdzięczny jak ktoś zaoferuję taką pomoc albo powie jak to dobrze ustawić bo nie wydaje mi się żeby to było wielką filozofią.
 
 
borsuk 
dyrektor


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 452
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 04 Kwi, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
..
Sporo ryzykujesz...

W tym konkretnym przypadku, gdy napiecie ładowarki zostało zmniejszone o ok.7% dużego ryzyka raczej nie ma. Należy tylko prąd fazy CC (potencjometr VR1) pozostawić bez zmian i podobnie prąd progowy (potencjometr VR3). Za pomocą VR3 ustawiamy wartośc prądu kiedy wyłącza się wentylator i zapala dioda LED. To może być ok.100 mA.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
Cruiser 
stażysta


Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 101
Skąd: Lipsko
Wysłany: Śro 04 Kwi, 2018   

No to super to konkretnie panowie , bez zmian już tego nie zostawię bo kręciłem tymi zanim czytałem że lepiej zostawić , to ten prąd ładowania ustawię na 3,5A a ten końcowy na ile i jak dokładnie , bo już wszystko czeka tylko na zamontowanie a już cieplutko jest i teraz jazda bez manetki jak bez ręki :-)
 
 
borsuk 
dyrektor


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 452
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 04 Kwi, 2018   

Cruiser napisał/a:
No to super to konkretnie panowie , bez zmian już tego nie zostawię bo kręciłem tymi zanim czytałem że lepiej zostawić

I to był błąd, tak nie wolno. Musisz teraz, po ustawieniu napięcia ładowarki przy odłaczonej baterii, ładować ją poprzez amperomierz, gapić sie na prąd i złapać moment kiedy wyłaczy się wentylator i zapali zielona dioda. Jak wyłaczy się za wcześnie przy większym prądzie to trzeba podkręcic, żeby to było 100 czy 200mA (u mnie jest 100mA w ładowarce 2,5A 42V). Jak osiagnie ten prąd i się nie wyłaczy to kręcisz w drugą stronę. Najwygodniej jest ładować przez podłaczony watomierz, wtedy kontrolujesz na bieżąco prąd, napięcie i jeszcze pojemnośc baterii. Zawsze polecam ładowanie przez watomierz (wydanie kilkudziesięciu zł), szczególnie przy niesprawdzonym sprzęcie.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
Cruiser 
stażysta


Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 101
Skąd: Lipsko
Wysłany: Śro 04 Kwi, 2018   

Kurcze , po co ja ruszałem te potencjometry, nie wiem czy to ogarnę ,watomierza nie mam niestety ,nie chciałbym uszkodzić pakietu bo kosztował mnie sporo pieniędzy ,chyba mi się nie opłaca sam za to brać ehhh
 
 
Cruiser 
stażysta


Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 101
Skąd: Lipsko
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2018   

Ok , ładuje tak jak mi kazałeś , mam jeden miernik podłączony do pakietu na v a drugi szeregowo na A.Mam 3.5 prąd ładowania i czekam na wyłączenie ładowarki ,jak krece tym vr3 to prad sie nie zmienia w ogole tylko wentylator zwalnia i dioda sie robi jakby bardziej zielona.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group