ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Obudowa HiLong, mocowanie pod ramą?
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2018   Obudowa HiLong, mocowanie pod ramą?

jak w temacie. Z pewnych względów chcę taką baterię zamocować pod ramą,wiszącą.Nie wiem czy taki sposób mocowania wytrzyma szyna mocująca względnie zaczepy baterii. Czy ktoś już robił podobne mocowanie dla tego typu obudowy baterii? jeśli tak niech się podzieli doświadczeniami gdyż jestem ciekaw czy zdało by to "egzamin". Myślałem jeszcze o dodatkowym zabezpieczeniu mocnymi trytkami ale takie wzmocnienie nie pozwoliło by na wyciąganie baterii z szyny a tym samym z roweru.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2018   

W standardowym mocowaniu siły działają w dół dociskając bidon do ramy i nie ma obawy wyrwania gwintów . W odwrotnym mocowaniu pod rama problemem są siły działające na wyrywanie śrub mocujących bidon do ramy podczas pokonywania nierówności terenu i to nie jest kwestia czy te siły są wystarczające by wyrwać nitonakrętki/zerwać gwinty tylko kiedy zwiększenie ilości śrub mocujących z standardowych 3 do 5 , 6, 7, itd odsunie w czasie to zdarzenie lub mu zapobiegnie ale tu się rodzi kolejne pytanie czy wytrzymają to plastikowe zaczepy bateria<--> podstawa mocowana do ramy. Konstruktorzy raczej takiej opcji montażu nie przewidywali o ile na asfaltach powinny wytrzymać to na wertepach wątpię . Podobny problem mam w swojej konstrukcji bidony mogę zamontować wyłącznie bocznie/poziomo lub bocznie pionowo i po przemyśleniach skłaniam się ku drugiej opcji bo wówczas siły będą działać na ścinanie śrub a żeby ściąć 3 śruby m6 są niewystarczające.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2018   Re: Obudowa HiLong, mocowanie pod ramą?

wibi napisał/a:
.. Myślałem jeszcze o dodatkowym zabezpieczeniu mocnymi trytkami ale takie wzmocnienie nie pozwoliło by na wyciąganie baterii z szyny a tym samym z roweru.

Raczej powinny to być jakieś pasy na zatrzaski, w ilości kilku sztuk, dość szerokie i mocno zaciśnięte (jak w torbach na ramię czy plecakach).
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2018   

A więc tak,obudowę HiLong mam aktualnie zamocowaną na górze ramy przy pomocy dwóch uchwytów rurowych ze śrubami M8,jedna tam gdzie jest miejsce mocowania w obudowie a druga śruba po przez wywiercony otwór w metalowej części (tej na sterownik) obudowy. Całość siedzi mocno i stabilnie gdyż dodatkowo opiera się na złączu składania ramy (widać na zdjęciach). Trytki z kolei to naprawdę mocne "bestie" o długości 50 cm i szerokości 8 mm. Bardzo zależy mi na niższym "przekroku" ramy ale wątpliwości nadal posiadam i nie wiem czy zaryzykować?
Ostatnio zmieniony przez wibi Pon 20 Maj, 2019, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2018   

Widziałem na nowym filmiku ebikera, że też tak montują pod ramą, tylko czekam aż się zaczną zgłaszać osoby że im się bateria urwała, przecież to niema znaczenia ile tam śrób ktoś da do szyny skoro w pierwszej kolejności pekną plastiki które trzymają baterie jak się ją wsuwa do mocowania a widziałem już gdzieś na necie zdjęcia czy filmik o tym. Jak ktoś nie zamierz stracić w jednej chwili 1500zł bo mu bateria odpadnie na jakiejś dziurze to stanowczo odradzam no chyba, że ktoś jeszcze sobie dorobi jakieś porządne opaski na całość.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2018   

wibi napisał/a:
.. Trytki z kolei to naprawdę mocne "bestie" o długości 50 cm i szerokości 8 mm. Bardzo zależy mi na niższym "przekroku" ramy ale wątpliwości nadal posiadam i nie wiem czy zaryzykować?

Na trytkach bym nie ryzykował. Myślałem o czymś w tym rodzaju:
http://allegro.pl/pas-do-...82.html#thumb/5
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2018   

Dzięki Koledzy za dobre rady,macie rację które potwierdziły moje wątpliwości i zmusiły do myślenia ( a najgorzej jest gdy coś przyjdzie do głowy i zamiast wymyślić coś innego myśli tylko jak to "usprawnić") i chyba wymyśliłem?? Mianowicie zamiast wieszać baterię do "góry nogami"wystarczy kawałek profilu aluminiowego podwiesić pod ramą jako podstawę do listwy baterii i będzie,jak sądzę OK.Zwiększy to nieco wagę,myślę, że nie więcej jak 0.5kg ale pewnie będzie odpowiednio mocne i wytrzymałe.Przyznaję, że bez Waszych uwag dalej bym brnął w ten "ślepy zaułek". Dziękuję.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 20 Kwi, 2018   

Jednak zmieniłem koncepcję i zostawiłem baterię na ramie tyle, że ją odwróciłem (tyłem do przodu) i przesunąłem aż do samej kierownicy. W związku z tym zyskałem ok.5 cm no i wysokość w miejscu przy sztycy siodełka, z powodu nieco łagodniejszego zejścia obudowy baterii w miejscu "przekroku" ramy. Takie przemieszczenie baterii spowodowało konieczność podniesienia zawiasu składanej rury kierowniczej gdyż bez tego kierownica skręcała się jedynie o 45 stopni w prawo lub lewo bo ten zawias blokował się przez obudowę.Gdy to już zrobiłem to dzisiaj była pierwsza, "dziewicza" chociaż dość krótka jazda.Jestem jednak pod dużym wrażeniem tego co silniczek potrafi a sama jazda tym "dziwolongiem" bajeczna.Pięknie pracuje PAS,wystarczy zaledwie obrót korbą o 90 stopni by silnik się włączył, natomiast manetka po zahamowaniu i naciśnięciu działa z lekkim opóźnieniem.Może jest to spowodowane tym, że programowo w sterowniku nie było manetki a ja nie przeprogramowałem sterownika,wolałem najpierw sprawdzić jak to działa, może jutro jakaś dłuższa trasa coś jeszcze pokaże bo dzisiaj moment obrotowy silnika spowodował jego obrót w suporcie do góry (dlatego jazda była dość krótka,parę kilometrów zaledwie) ale nie wiem czy nie przekręcił się razem ze stalową wkładką aluminiowej ramy.Ta wkładka przed obrotem zabezpieczona była śrubą której po montażu silnika nie wkręciłem i nie mam pewności gdzie to się obróciło gdyż silnik był dość mocno przykręcony do tej rury supportowej.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 20 Kwi, 2018   

To jednak stalowa rura supportowa wraz z silnikiem obróciła się w aluminiowej ramie.Po zablokowaniu tej rury śrubą, podobny przypadek już się nie powtórzył,sprawdziłem.
Aktualnie wygląda to tak jak poniżej na zdjęciu.
Ostatnio zmieniony przez wibi Pon 20 Maj, 2019, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Nie 27 Maj, 2018   

Montując ją od spodu pod ramą stawiam flachę, że po mocniejszym downhillu będziesz szukał baterii w krzakach :) Rozwiązanie które ostatecznie wybrałeś jest wg mnie bardzo dobre. No i wygląda estetycznie,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group