ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sabvoton 150A usterka
Autor Wiadomość
mii 
początkujący


Wiek: 32
Dołączył: 18 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   Sabvoton 150A usterka

Witam wszystkich forumowiczów!

Zbudowałem przez zimę rower na Sabvotonie 150A, BMS 300A z bluetooth silnik QS205 oraz bateria 20S16P.

Zrobiłem nim około 400km. W trakcie ostatniej podróży zaczął mi pikać BMS, ale rower nadal jechał, jednak przy hamowaniu silnikiem słyszałem trzaski w silniku. Jak dojechałem do domu poczułem smród spalonej elektroniki. Otworzyłem rower i znalazłem popalone MOSFETY w BMS (zdjęcie1). Wymieniłem MOSFETY, podłączyłem samą baterię, BMS już nie pikał, wszystko działa, ale po podłączeniu Sabvotona jeden MOSFET znowu się spalił, BMS znowu zaczął pikać. Tym razem zwarcia dostał tylko jeden mosfet a nie cały rząd. Rozebrałem Sabvotona, sprawdziłem kondensatory oraz tranzystory, wszystko ok. Podczas podłączania Sabvotona do zasilania zauważalne dość mocne zaiskrzenie. Po wyciągnięciu kondensatorów zaiskrzenie to było trochę mniejsze. Czy ktoś już się spotkał z taką usterką?
W zasadzie zamówionego już mam nowego Sabvotona, ale mimo wszystko fajnie byłoby naprawić tego.

Z góry dziękuję za sugestie :)

PS: Przy okazji, jako że jest to jeden z pierwszych moich postów na forum chciałem serdecznie podziękować arek_arecki za pomoc w trakcie budowy roweru, oraz za części zamienne do uszkodzonego BMS.

zdjecie1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 560 raz(y) 1,43 MB

 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 03 Kwi, 2018   

Ale to jest normalne, że jak podłączasz kondensatory do baterii, to jest iskrzenie. Przynajmniej dla kogoś, kto nie ma BMS'a (ja nie mam ;) ). Nie iskrzy jak masz układ softstart, albo podobno jak się ma BMS'a. Więc raczej masz problem z BMS'em, nie z Sabvotonem. MOSFETy się palą też, jak za wolno je się przełącza, albo nie naładuje się bramki do końca.
 
 
mii 
początkujący


Wiek: 32
Dołączył: 18 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 04 Kwi, 2018   

madejp, Dzięki za odpowiedź. Zapomniałem dodać, że jak podłączyłem wszystko na wyjętych kondensatorach to MOSFET w BMS nie palił się. Poza tym na Sabvotonie podlączonym poza BMS koło kręciło się OK, ale podczas hamowania zachowywał się dziwnie (trzaski w silniku). Na weekend powinienem mieć nowego Sabka. Podłączę i napiszę czy działa :)

Pozdr
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2018   

No to warto by było sprawdzić czy wszystkie kondensatory są w porządku. Może jakiś ma zwarcie?
 
 
mii 
początkujący


Wiek: 32
Dołączył: 18 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2018   

Tak jak wcześniej pisałem , wszystkie kondensatory trzymają swoją pojemność i nie mają zwarcia. Każdy był sprawdzany
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2018   

Cytat:
PS: Przy okazji, jako że jest to jeden z pierwszych moich postów na forum chciałem serdecznie podziękować arek_arecki za pomoc w trakcie budowy roweru, oraz za części zamienne do uszkodzonego BMS.

Nie wiem czy to dobry pomysł zebyś brał sie za nsprrawe akurat tego
gadżetu. Po czym wnioskujesz czy dany mosfet jest spalony? Sprawdziłeś kazdego z nich porządnie czy oceniasz tylko po tym czy wypaliło mu dziure w obudowie. Zainwestuj w nowy BMS, o ile sabvotona mozna probowac naprawic o tyle naprawa BMS nie jest bezpieczna.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2018   

Ale uparłeś się na te kondensatory. Podłączenie baterii do urządzenia z kondensatorami powoduje płynięcie bardzo dużych prądów, do momentu naładowania się kondensatora. I to jest normalne i BMS powinien to wytrzymać, albo odłączyć baterię. BMS jest właśnie po to, że jak nastąpi zwarcie, to ma odłączyć baterie i się nie spalić. Po to jest to multum MOSFETów. Jakby BMS miał być jednorazowym zabezpieczeniem, to taniej by było założyć bezpiecznik topikowy.
Jeśli wymieniłeś MOSFETy i dalej się palą, to znaczy, że na 80% problemem nie były MOSFETy a ich sterowanie. Ale że tym razem spalił się tylko jeden tranzystor ( a jesteś pewny, że spalił się jeden?), to możesz spróbować go wymienić. Może był akurat trefny, albo coś źle podlutowałeś, albo go uszkodziłeś. Jak się znowu spali, no to zostaje już tylko sterowanie, a tu już może być prościej wymienić cały BMS
 
 
mii 
początkujący


Wiek: 32
Dołączył: 18 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2018   

Bzyk, madejp, Dzięki za uwagi, tranzystory poznaję, że są spalone jak mają zwarcie na wszystkich girkach. Jeśli chodzi Sabvotona, to mieliście rację, na nowym Sabku jest to samo, zamawiam nowego BMSa. Tak więc nowy Sabvoton 150 A będzie niedługo na sprzedaż :)
 
 
mii 
początkujący


Wiek: 32
Dołączył: 18 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2018   

Dziękuję jeszcze raz wszystkim za odpowiedzi, rower znowu jeździ na nowym BMSie. Na sprzedaż mam zatem nowego Sabvotona 150A, nowy wyświetlacz do BMSa 300A
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group