|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Awaria baterii - potrzebne porady |
Autor |
Wiadomość |
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018
|
|
|
15 baterii kosztowalo mnie 434 euro wraz z przesylka, bylo to jakos rok temu |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018
|
|
|
sietaz napisał/a: | furifurius
Wystarczyło celki z tego pierwszego rozlutować. Najczęściej zgrzewy ogniwa pękają na plusie choć i widziałem na minusie. W każdym razie daj znaka jak rozmontujesz
DeZir
Jeżeli szukasz jakość cena tak dużego pakietu to bardziej lion. Przy 150Ah z tych pakietów można spokojnie ciągnąć 600A. Co prawda pobieranie 250A da Ci kosmiczna żywotność pakietu, ale moim zdaniem się to nie pyli. Ogromna waga i objętość takiego aku z lipo w stosunku do lion |
No wiec wczoraj wylutowalem 3 pierwsze baterie i doszedlem do tego co sie stalo. Jedna z baterii podczas gmerania przewodami raz dawala napiecie raz nie. Na zdjeciu jest to co zastalem w srodku.
Ogolnie co to za lipa jest, nie spodziewalem sie ze to jest w srodku tak slabo wykonane. Przecierz to sie ledwo kupy trzyma i bylo tylko kwestia czasu az od wstrzasow plusowy przewod sie oderwie.
Zastkanawim sie czy nie wziasc pistoletu na klej na cieplo i nie wypelnic reszty bateri klejem przez otwory na przewody zeby sie to solidniej trzymalo. Co myslicie, zrobic tak?
Pozdrawiam
IMG_20180422_123634.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 291 raz(y) 2,13 MB |
|
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018
|
|
|
To chyba nie taka straszna awaria - pakiet zdrowy.
furifurius napisał/a: |
Zastkanawim sie czy nie wziasc pistoletu na klej na cieplo i nie wypelnic reszty bateri klejem przez otwory na przewody zeby sie to solidniej trzymalo. Co myslicie, zrobic tak?
Pozdrawiam |
Przewody dyndają w skrzynce - nawet gdyby to i tak powinno się dobrze trzymać - obstawiam błąd przy produkcji? Czy nie lepiej okleić tego taśmą naprawczą aby przewody były na sztywno unieruchomione. Co do kleju to się nie wypowiem. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018
|
|
|
Czyli tak jak mówiłem - standard, że puściły zgrzewy. Po pierwsze to musisz porządnie zlutować a żeby tego dokonać trzeba pobielić blachy mocną lutownicą (ostrożnie żeby nie przegrzać pakietu. Po tej naprawie otwór przez który wychodzą przewody klejem na ciepło. Ta awaria zdarza się dosyć rzadko, ale jeżeli chcesz spać spokojnie to potraktuje klejem wszystkie wyjścia plusów i minusów |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018
|
|
|
sietaz napisał/a: | Czyli tak jak mówiłem - standard, że puściły zgrzewy. | Kolega w temacie - a to jest jakaś norma tego czy z czego wynika ta usterkowość pakietów? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018
|
|
|
To jest dosyć rzadka usterka, ale dająca bardzo charakterystyczny objaw więc łatwo to zdiagnozować. Na pareset lipoli trzy razy to naprawiłem w tym w swoim ebike'u |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pią 27 Kwi, 2018
|
|
|
sietaz napisał/a: | To jest dosyć rzadka usterka, ale dająca bardzo charakterystyczny objaw więc łatwo to zdiagnozować. Na pareset lipoli trzy razy to naprawiłem w tym w swoim ebike'u |
Nic tam nie bede lutowal tuz przy ogniwie, cos przegrzeje, uszkodze i jescze gotowa mi sie potem zapalic.
Kupilem nowa baterie, wlasnie ja balansuje, zeby pasowala do reszty.
Mam pytanie, wszystkie sekcje mam teraz 3.785 +/-0.005, tylko jedna cela w jednej z tych 3 baterii ktore wyjalem miala 3.759 (wlasnie sie laduje). Czy to czyms swiadczy, znaczy sie, ze powoli zaczyna padac i bede mial z nia klopoty?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2018
|
|
|
furifurius napisał/a: |
Nic tam nie bede lutowal tuz przy ogniwie, cos przegrzeje, uszkodze i jescze gotowa mi sie potem zapalic.
Kupilem nowa baterie, wlasnie ja balansuje, zeby pasowala do reszty.
Mam pytanie, wszystkie sekcje mam teraz 3.785 +/-0.005, tylko jedna cela w jednej z tych 3 baterii ktore wyjalem miala 3.759 (wlasnie sie laduje). Czy to czyms swiadczy, znaczy sie, ze powoli zaczyna padac i bede mial z nia klopoty?
Pozdrawiam |
Hejka,
Zbalansowalem to wszystko, zlutowalem do kupy i podlaczylem ladowarke. Efekt byl taki, ze pod koniec ladowania diody wszystkich sekcji na starych bateriach zapalily sie mniej wiecej w tym samym czasie, 3 sekcje ktore zawieraja cele z nowej baterii zapalily sie kilka minut pozniej, natomiast jedna sekcja nie zapalila sie wcale.
Zostawilem to na noc, dzisiaj rozladowalem do 98% i podlaczylem ladowarke kolejny raz. Tym razem "stare" sekcje i 3 z nowa bateria zapalily sie mniej wiecej jednoczesnie. Sekcja ktora wczoraj sie wcale nie zapalila, dobrych pare minut jak cala reszta swiecila, byla zgaszona. Potem zaczela mrugac, mrugala kilka minut i w koncu sie zapalila.
Teraz balanser robi swoje i znow ta sekcja zaczela mrugac zamiast jak to sie normalnie dzieje zgasnac. Balansuje sie juz okolo godziny, cala reszta swieci, a ta jedna mruga.
Napiecia sa rowne w tej chwili 4.205 +/- 0.005
Orientuje sie ktos co oznacza to mruganie, czy BMS proboje mi zasygnalizowac ze cos jest nie tak?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2018
|
|
|
Miałem kiedyś mruganie - wtyczka nie była wsunieta do końca w BMS. U Ciebie to może być moment załączenia balansowania a ładowarka przestaje już ładować i wchodzi w stan podtrzymywania małego ładowania. Możesz sobie to zweryfikować podlaczajac ładowarkę do watomierza ale nie rowerowego a tego na 240V. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2018
|
|
|
xyz2a napisał/a: | Miałem kiedyś mruganie - wtyczka nie była wsunieta do końca w BMS. U Ciebie to może być moment załączenia balansowania a ładowarka przestaje już ładować i wchodzi w stan podtrzymywania małego ładowania. Możesz sobie to zweryfikować podlaczajac ładowarkę do watomierza ale nie rowerowego a tego na 240V. |
No dokladnie, wlasnie przed chwila przesunalem BMS, zeby zobaczyc czy nie ma srubki od radiatora pod nim bo zauwazylem, ze jednej brakuje. Dioda przestala mrugac, zaswecila sie na stale. Jak gmeram przy wtyczce raz gasnie raz mruga raz sie zapala... ulozylem go tak, zeby swiecila, jak skonczy, odlacze te wtyczke i podegne troche styki, zeby to lepiej laczylo.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018
|
|
|
Przy okazji jak dbasz o LiPo? W sensie jak monitorujesz rozładowywanie, czy może jeździsz do końca aż BMS/sterownik odetnie czy sam pilnujesz na watomierzu? |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018
|
|
|
xyz2a napisał/a: | Przy okazji jak dbasz o LiPo? W sensie jak monitorujesz rozładowywanie, czy może jeździsz do końca aż BMS/sterownik odetnie czy sam pilnujesz na watomierzu? |
Mam watomierz:
https://www.ebay.ie/itm/D...w4AAOSwHMJYOLoI
Wyladowac baterie do zera zdaza mi sie moze z 1/10 jazd, ale zejscie do 10-20% to raczej standard. Laduje jak wroce z wycieczki i przez noc BCU robi swoje.
Poza awaria, ktorej dotyczy temat nie mam zadnych problemow, po roku nie odczuwam spadku pojemnosci.
Rower naprawiony, wczoraj porobilem krotkie testy (rozladowanie do 80% i ponowne naladowanie) diody balansera zapalaja sie i gasna jak jeden maz, napiecia prawie identyczne.
Przeprogramowalem moc na 4 kW, pogoda ladna wiec za 5 minut wbijam sie w ciuchy i kask i jade |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018
|
|
|
Niedawno zamówiłem identyczny tylko z mniejszym zakresem napięcia. Jakie ustawiasz w nim Umin i Umax? Coś czytałem że jak się przekroczy skalę (zejście z napięcia) to ma tendencje do resetowania. A druga sprawa to ubytek energii nie jest liniowy. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2018
|
|
|
xyz2a napisał/a: | Niedawno zamówiłem identyczny tylko z mniejszym zakresem napięcia. Jakie ustawiasz w nim Umin i Umax? Coś czytałem że jak się przekroczy skalę (zejście z napięcia) to ma tendencje do resetowania. A druga sprawa to ubytek energii nie jest liniowy. |
Hejka,
Mialem problemy z podlaczeniem tego watomierza, zeby dzialal tak jak chce, ale je rozwiazalem.
Przejrzyj sobbie temat ponizej, generalnie trza mu zasilanie podac z za BMSa, a bocznik wstawic pomiedzy BMS a baterie, zeby to dzialalo jak nalezy, no i osobny wlacznik dla niego i dla kontrolera, zebys mogl miec watomierz wlaczony a silnik wylaczony podczas ladowania.
Z tego co pamietam zadnych napiec Umin, Umax tam nie ustawialem, tylko po pelnym rozladowaniu i potem naladowaniu baterii trzeba bylo go zaprogramowac, ze to jest jej pojemnosc, zeby dobrze % pokazywal.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=102818&highlight=#102818 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|