ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria baterii - potrzebne porady
Autor Wiadomość
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018   

DeZir napisał/a:
furifurius - masz złożoną baterię z takich klocków ? Jaki koszt z przesyłką?

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-5000mah-4s1p-14-8v-20c-hardcase-pack.html?___store=en_us

Co sądzicie o budowie wysokoprądowego aku z takich klocków.
Ja chciałbym zbudować 48V - 150Ah do skutera max chwilowy prąd do wyciągnięcia to 250A.
Szukam najbardziej korzystnego rozwiązania cena/jakość. Jakaś podpowiedź...


15 baterii kosztowalo mnie 434 euro wraz z przesylka, bylo to jakos rok temu
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018   

sietaz napisał/a:
furifurius

Wystarczyło celki z tego pierwszego rozlutować. Najczęściej zgrzewy ogniwa pękają na plusie choć i widziałem na minusie. W każdym razie daj znaka jak rozmontujesz

DeZir

Jeżeli szukasz jakość cena tak dużego pakietu to bardziej lion. Przy 150Ah z tych pakietów można spokojnie ciągnąć 600A. Co prawda pobieranie 250A da Ci kosmiczna żywotność pakietu, ale moim zdaniem się to nie pyli. Ogromna waga i objętość takiego aku z lipo w stosunku do lion


No wiec wczoraj wylutowalem 3 pierwsze baterie i doszedlem do tego co sie stalo. Jedna z baterii podczas gmerania przewodami raz dawala napiecie raz nie. Na zdjeciu jest to co zastalem w srodku.
Ogolnie co to za lipa jest, nie spodziewalem sie ze to jest w srodku tak slabo wykonane. Przecierz to sie ledwo kupy trzyma i bylo tylko kwestia czasu az od wstrzasow plusowy przewod sie oderwie.

Zastkanawim sie czy nie wziasc pistoletu na klej na cieplo i nie wypelnic reszty bateri klejem przez otwory na przewody zeby sie to solidniej trzymalo. Co myslicie, zrobic tak?
Pozdrawiam

IMG_20180422_123634.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 291 raz(y) 2,13 MB

 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018   

To chyba nie taka straszna awaria - pakiet zdrowy.
furifurius napisał/a:

Zastkanawim sie czy nie wziasc pistoletu na klej na cieplo i nie wypelnic reszty bateri klejem przez otwory na przewody zeby sie to solidniej trzymalo. Co myslicie, zrobic tak?
Pozdrawiam

Przewody dyndają w skrzynce - nawet gdyby to i tak powinno się dobrze trzymać - obstawiam błąd przy produkcji? Czy nie lepiej okleić tego taśmą naprawczą aby przewody były na sztywno unieruchomione. Co do kleju to się nie wypowiem.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018   

Czyli tak jak mówiłem :wink: - standard, że puściły zgrzewy. Po pierwsze to musisz porządnie zlutować a żeby tego dokonać trzeba pobielić blachy mocną lutownicą (ostrożnie żeby nie przegrzać pakietu. Po tej naprawie otwór przez który wychodzą przewody klejem na ciepło. Ta awaria zdarza się dosyć rzadko, ale jeżeli chcesz spać spokojnie to potraktuje klejem wszystkie wyjścia plusów i minusów
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018   

sietaz napisał/a:
Czyli tak jak mówiłem :wink: - standard, że puściły zgrzewy.
Kolega w temacie - a to jest jakaś norma tego czy z czego wynika ta usterkowość pakietów?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018   

To jest dosyć rzadka usterka, ale dająca bardzo charakterystyczny objaw więc łatwo to zdiagnozować. Na pareset lipoli trzy razy to naprawiłem w tym w swoim ebike'u
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Pią 27 Kwi, 2018   

sietaz napisał/a:
To jest dosyć rzadka usterka, ale dająca bardzo charakterystyczny objaw więc łatwo to zdiagnozować. Na pareset lipoli trzy razy to naprawiłem w tym w swoim ebike'u


Nic tam nie bede lutowal tuz przy ogniwie, cos przegrzeje, uszkodze i jescze gotowa mi sie potem zapalic.
Kupilem nowa baterie, wlasnie ja balansuje, zeby pasowala do reszty.
Mam pytanie, wszystkie sekcje mam teraz 3.785 +/-0.005, tylko jedna cela w jednej z tych 3 baterii ktore wyjalem miala 3.759 (wlasnie sie laduje). Czy to czyms swiadczy, znaczy sie, ze powoli zaczyna padac i bede mial z nia klopoty?
Pozdrawiam
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2018   

furifurius napisał/a:


Nic tam nie bede lutowal tuz przy ogniwie, cos przegrzeje, uszkodze i jescze gotowa mi sie potem zapalic.
Kupilem nowa baterie, wlasnie ja balansuje, zeby pasowala do reszty.
Mam pytanie, wszystkie sekcje mam teraz 3.785 +/-0.005, tylko jedna cela w jednej z tych 3 baterii ktore wyjalem miala 3.759 (wlasnie sie laduje). Czy to czyms swiadczy, znaczy sie, ze powoli zaczyna padac i bede mial z nia klopoty?
Pozdrawiam


Hejka,
Zbalansowalem to wszystko, zlutowalem do kupy i podlaczylem ladowarke. Efekt byl taki, ze pod koniec ladowania diody wszystkich sekcji na starych bateriach zapalily sie mniej wiecej w tym samym czasie, 3 sekcje ktore zawieraja cele z nowej baterii zapalily sie kilka minut pozniej, natomiast jedna sekcja nie zapalila sie wcale.
Zostawilem to na noc, dzisiaj rozladowalem do 98% i podlaczylem ladowarke kolejny raz. Tym razem "stare" sekcje i 3 z nowa bateria zapalily sie mniej wiecej jednoczesnie. Sekcja ktora wczoraj sie wcale nie zapalila, dobrych pare minut jak cala reszta swiecila, byla zgaszona. Potem zaczela mrugac, mrugala kilka minut i w koncu sie zapalila.
Teraz balanser robi swoje i znow ta sekcja zaczela mrugac zamiast jak to sie normalnie dzieje zgasnac. Balansuje sie juz okolo godziny, cala reszta swieci, a ta jedna mruga.
Napiecia sa rowne w tej chwili 4.205 +/- 0.005

Orientuje sie ktos co oznacza to mruganie, czy BMS proboje mi zasygnalizowac ze cos jest nie tak?
Pozdrawiam
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2018   

Miałem kiedyś mruganie - wtyczka nie była wsunieta do końca w BMS. U Ciebie to może być moment załączenia balansowania a ładowarka przestaje już ładować i wchodzi w stan podtrzymywania małego ładowania. Możesz sobie to zweryfikować podlaczajac ładowarkę do watomierza ale nie rowerowego a tego na 240V.
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2018   

xyz2a napisał/a:
Miałem kiedyś mruganie - wtyczka nie była wsunieta do końca w BMS. U Ciebie to może być moment załączenia balansowania a ładowarka przestaje już ładować i wchodzi w stan podtrzymywania małego ładowania. Możesz sobie to zweryfikować podlaczajac ładowarkę do watomierza ale nie rowerowego a tego na 240V.


No dokladnie, wlasnie przed chwila przesunalem BMS, zeby zobaczyc czy nie ma srubki od radiatora pod nim bo zauwazylem, ze jednej brakuje. Dioda przestala mrugac, zaswecila sie na stale. Jak gmeram przy wtyczce raz gasnie raz mruga raz sie zapala... ulozylem go tak, zeby swiecila, jak skonczy, odlacze te wtyczke i podegne troche styki, zeby to lepiej laczylo.
Pozdrawiam
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018   

Przy okazji jak dbasz o LiPo? W sensie jak monitorujesz rozładowywanie, czy może jeździsz do końca aż BMS/sterownik odetnie czy sam pilnujesz na watomierzu?
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018   

xyz2a napisał/a:
Przy okazji jak dbasz o LiPo? W sensie jak monitorujesz rozładowywanie, czy może jeździsz do końca aż BMS/sterownik odetnie czy sam pilnujesz na watomierzu?


Mam watomierz:

https://www.ebay.ie/itm/D...w4AAOSwHMJYOLoI

Wyladowac baterie do zera zdaza mi sie moze z 1/10 jazd, ale zejscie do 10-20% to raczej standard. Laduje jak wroce z wycieczki i przez noc BCU robi swoje.
Poza awaria, ktorej dotyczy temat nie mam zadnych problemow, po roku nie odczuwam spadku pojemnosci.
Rower naprawiony, wczoraj porobilem krotkie testy (rozladowanie do 80% i ponowne naladowanie) diody balansera zapalaja sie i gasna jak jeden maz, napiecia prawie identyczne.
Przeprogramowalem moc na 4 kW, pogoda ladna wiec za 5 minut wbijam sie w ciuchy i kask i jade :)
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018   

Niedawno zamówiłem identyczny tylko z mniejszym zakresem napięcia. Jakie ustawiasz w nim Umin i Umax? Coś czytałem że jak się przekroczy skalę (zejście z napięcia) to ma tendencje do resetowania. A druga sprawa to ubytek energii nie jest liniowy.
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2018   

xyz2a napisał/a:
Niedawno zamówiłem identyczny tylko z mniejszym zakresem napięcia. Jakie ustawiasz w nim Umin i Umax? Coś czytałem że jak się przekroczy skalę (zejście z napięcia) to ma tendencje do resetowania. A druga sprawa to ubytek energii nie jest liniowy.


Hejka,
Mialem problemy z podlaczeniem tego watomierza, zeby dzialal tak jak chce, ale je rozwiazalem.
Przejrzyj sobbie temat ponizej, generalnie trza mu zasilanie podac z za BMSa, a bocznik wstawic pomiedzy BMS a baterie, zeby to dzialalo jak nalezy, no i osobny wlacznik dla niego i dla kontrolera, zebys mogl miec watomierz wlaczony a silnik wylaczony podczas ladowania.
Z tego co pamietam zadnych napiec Umin, Umax tam nie ustawialem, tylko po pelnym rozladowaniu i potem naladowaniu baterii trzeba bylo go zaprogramowac, ze to jest jej pojemnosc, zeby dobrze % pokazywal.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=102818&highlight=#102818
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group