ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Prosba o pomoc przy doborze zestawu do mojej Kony stinky
Autor Wiadomość
stacho751 
początkujący


Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 8
Skąd: Łódz
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   Prosba o pomoc przy doborze zestawu do mojej Kony stinky

Witam wszystkich jestem tu nowy i chciał bym was poprosić o pomoc przy wyborze zestawu do przeróbki mojej kony stinky fotki poniżej :
https://picload.org/view/dacgddol/20180306_173618_film1.jpg.html
https://picload.org/view/dacgddll/20180306_173640_film1.jpg.html

Interesuje mnie silnik w tylnej piascie myslalem o zestawie 500w lub 1000w interesują mnie zestawy od tego sprzedawcy na alliexpres (duza liczba kupujących dobre komentarze)
1000w:
https://www.aliexpress.co...306b06c05&tpp=1
500w:
https://www.aliexpress.co...0fbcfd7ff&tpp=1

Rower ma być przeznaczony do rekreacji dojazdow do szkoły i jazdy po sciezkach leśnych
Nie interesują mnie zawrotne predkosci mysle ze vmax 40km/h wystarczy a zasieg tak 60-80km przy wspomagania 30km/h

Bateria
Wiem ze kazdy zaraz napisze zebym dal sobie spokoj z gotowcami i zrobil sobie baterie sam na wymiar ale dla mnie najwazniejsza kwesja jest jej mobilnosc poniewaz nie mam mozliwosci ladowania jej poza domem i musze ja wyjmowac i chowac do szawki w szkole a sami widzicie jaka mam rame. trojkat maly na maxymalne 75 ogniw
Dlatego nalazlem takie cos na alliexpres
Bateria 48v 30amperowy bms 13s5 na ogniwach lg 3,7v o pojemnosci +/- 17ah (rowniez czesto kupowana i dobrze oceniana) Chce ja zamatować od spodu ramy jak na tym zdjęciu przymiarka z kartonu na wymiar tej baterii z alli ;)
https://picload.org/view/dacgdoww/20180316_165942_film1.jpg.html
i sterownik dac w trojkat w torbie
https://www.aliexpress.co...iceBeautifyAB=0

Pytanie do was co sadziwie o takim zestawie i w jaki silnik celaowac ?

Ostatnie pytanie dotyczy tzw. magicznego przycisku slabo znam sie na elektronice a bardzo potrzebuje taki guziczek jak ten niemiaszek ma https://m.youtube.com/watch?t=47s&v=uLLFGH91dcs sec 0:40 ma ustawione ze po nacisnieciu zaklada sie blokada 25km/h plus max 6km/h na manetce takie jest poprostu prawo w niemczech ma taki sam Display jak ten z zestawow powyzej czyli LCD3… Czy wie ktos moze jak takie cos zmajstrowac ? Bardzo mi potrzebna ta wiedza panowie.

Z gory dzieki i pozdrawiam z Bawari Staszko ;)
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   

Nie obawiasz się że przy "nurkowaniu przedniego widelca opona będzie piłować bidon? nie lepiej zapodać baterie na bagażnik montowany do sztycy? silnik bierz mocniejszy, niektóre sterowniki maja sprzętowo zapodane ograniczenie prędkości do 25km/h
 
 
stacho751 
początkujący


Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 8
Skąd: Łódz
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   

A wiedzisz o tym nie myslalem musze to zmierzyć jakos jak mocno jest w stanie zanurkować widelec :wink: Dzieki
Ktos jeszcze ma jakies uwagi co do projektu?
 
 
JAC56 
początkujący


Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   

Ten pierwszy silnik (1000W) jest bezprzekładniowy, drugi (500W) przekładniowy.
Wziłąłbym drugi, bo przekładniowy nie stwarza oporów przy jeździe i możesz jechać jak zwykłym rowerem.
500W to i tak ogromna moc, większe przyspieszenie niż silnik bezprzekładniowy i mniejsze zużycie baterii. Ma również fizycznie mniejszy sterownik-łatwiej go schować w małą torebkę.
Generalnie ja na S1000 jeżdżę na wspomaganiu 1 do 2 (do ok. 30km/godz)-koła 26".
Na trasie(asfalt) wspomaganie ustawiam 3 do max 4 i jadę ok38km/godz
W terenie ustawiam wspomaganie na 0 i czasami używam manetkę (jazda pod górkę, w błocie)-daje to odczucia jak na zwykłym rowerze ale pozwala nie spocić się za bardzo...
Dziś byłem na swojej starej, znanej trasie i na 20km jadąc tą metodą średnia prędkość wzrosła o 4,5km/godz-co jest dużo biorąc pod uwagę totalnie rozchrzanioną przez pojazdy leśne i dziki drogę. Długie, strome podjazdy nie robiły wrażenia. Na prostych jechałem bez wspomagania (na silniku bezprzekładniowym miałbym za duże opory jazdy).
Bateria: na mojej 13s5p 17Ah po 40 przejechanych kilometrach (powyższą metodą) napięcie na baterii spadło z 53,8V (tak mi pokazuje :roll: ) do 51,6 V-na wyświetlaczu nie ubył ani jeden pasek....

Odnośnie mocowania baterii pod rurą-stanowczo odradzam! Baterię możesz przymocować wiercąc 3 otwory w ramie i mocując aluminiowe nitonakrętki M5.
Bateria waży ok.4kg-to nie wytrzyma, chyba, że dodatkowo będziesz mocował pasami do ramy (tak mi się zdaje)
 
 
stacho751 
początkujący


Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 8
Skąd: Łódz
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   

Dzieki za wyrażenie swojej opinii JAC56 dales mi do myslenia z tym silnikiem bo szczerze mowiac nie orietowalem sie w roznicach powiedzy przekladniowym i bezprzekladnowym wariantem. Co do bateri to ty masz 54v 17ah a ja mysle o 48v 17ah ale to chyba nie duza roznica...?
A z mocowaniem tej bateri to mam dostep do wszystkich maszyn takich jak frezarki tokarki itp. wiec myslalem zeby sobie wyfrezowac jakis uchwyt z alminium mocowany od gory rury ( tam sa juz dwa gwinty na bidon) i schodzil by po obu stronach na dol rury i tam laczyl sie z jakims dluzszym plaskownikiem w ktorym by byly 3 gwinty do mocowania szyny od bateri. Ma to prawo wytrzymac?
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   

54V to naładowane 13S o nominalnym 48V ;)
 
 
stacho751 
początkujący


Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 8
Skąd: Łódz
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   

Ok dzieki za sprostowanie Mariusz
 
 
maniek76 
początkujący


Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: pkn
Wysłany: Śro 02 Maj, 2018   

Ile waży taka rama? Wygląda na ciężką
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 02 Maj, 2018   

kolega zapomniał jeszcze dodac ze silnik przekłądniowy wymaga regularnego smarowania specjalnym smarem przekładni a wiec wybebeszania go z ramy i otwierania celem wykonania ww zabiegu podczas gdy bezprzekłądniowy nie wymaga takiej czynności serwisowej
 
 
lubieplacki 
początkujący


Dołączył: 24 Kwi 2018
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 02 Maj, 2018   

jeżeli chodzi o zakupy z Chin to lepsze ceny sa na ebay.com niż na aliexpress. Odkąd pamiętam zawsze tak było
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group