|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Litowce zamiast ołowiowego |
Autor |
Wiadomość |
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Sob 20 Lut, 2010
|
|
|
No i właśnie ze wzgledu na to, że "gotowe rozwiazanie" kosztuje 1600zł kombinuje wykonać akumulator sam - z ogniw - I to właśnie pojedyńcze ogniwa szukam...
[ Dodano: Nie 13 Lis, 2011 ]
Temat powraca
Okazuje się, że jest już kilka form produkujących nadzwyczaj lekkie akumulatory, od Braille'a, który robi lekkie i mocne akumulatory ołowiowe, przez chińskie "Shorai", które jest już akumulatorem LiFePo4, ale parametrami nie powala, po lithiummoto zbudowane z A123 i o naprawdę niezłych parametrach.
Naoglądałem się filmów tego typu:
http://www.youtube.com/watch?v=qcvmvrmTMMk (2,3Ah A123 z klemami jako awaryjna bateryjka rozruchowa silnika chyba 2.0)
http://www.youtube.com/watch?v=lS6GLFn-8Ss (4Ah odpalają 4.0L silnik )
http://www.youtube.com/watch?v=yOVhZ9riits (4s5p eksperimient Odpala to BMW lepiej, niż seryjny akumulator)
I co raz poważniej myślę nad budową 4s3p do mojej Hondy. 7Ah mi wystarczy (nie używam prądu na postoju, alarm będzie tydzień działał), ładowanie z tego co widzę może być po prostu 14,4V z alternatora bez żadnych balanserów jak w klasycznych ogniwach litowych, jedynie przydało by się zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem, bo szkoda by było zniszczyć akumulator za 360zł omyłkowym rozładowaniem. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|