ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka na elektryka.Mam i ja.Mały opis.
Autor Wiadomość
fiksiu 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2018   Przeróbka na elektryka.Mam i ja.Mały opis.

Witam

Ponieważ zmierzam codziennie dojeżdżać do pracy na rowerku a Zależy też mi na czasie postanowiłem śmigać na rowerze elektrycznym.
Około trzech tygodni i w sumie Jest skończony.
Napiszę krótko z czym miałem problemy,jak działa,co mi się nie podoba itp.

Na razie faza testowa,zrobiłem tylko 30km więc w późniejszym terminie będę dopisywał ewentualne doświadczenia.

Postanowiłem że elektryk musi być w pełni amortyzowany aby było w miarę wygodnie.
Rower używany zakupiłem na Alle..o
Ponieważ zwykle strasznie się nakręcam wszystko kupiłem w ciągu dwóch dni.
Zestaw montażowy kupiłem u kolegi z forum GLEBOR.
Polecam.
Poświęcił mi sporo czasu nie wykazując żadnych oznak typu "panu już dziękujemy,nie mam czasu"
Wytłumaczył wszystko o co pytałem,można było bez problemu przetestować jego własne rowery elektryczne.

Zestaw 1300W bezprzekładniowy + pakiet 16,5 w Bidonie.

O samym zestawie.
Manetki-mi osobiście się nie podobają.Jak dla mnie ich wygląd jest "tandetny"
Ale ty tylko moje osobiste zdanie.
Wolał bym przepustnice pod kciuka.Może kiedyś zmienię.
Bateria w bidonie fajna estetyczna.
Jednak tu w moim przypadku poważny minus.
Bidon musiałem zamocować wisząco.
Mocowany tylko na dwie śruby,to nie problem bo można dorobić więcej,ale jego mocowanie do samego uchwytu jest tylko w dolnej części.
Mam nadzieję że widać to będzie na zdjęciu.
Na zielono miejsca gdzie wsuwa się bidon w uchwyt.
Reszta wisi(a jest naprawdę ciężka)ponieważ z drugiej strony nie ma żadnego zaczepu.
Bidon typowo przystosowany do mocowania w pionie.
Wtedy nie robi to żadnego problemu.
Zastosowałem dodatkowo pasek do mocowania rowerów do bagażnika dachowego.
Da się,w razie potrzeby zdjęcia pakietu,rozpiąć i zapiąć wiele razy.
Mam nadzieje że wystarczy.
Sama rama roweru jest bardzo cienka,max 1.5mm.
Więc mocowanie na nitonakrętki mogło by nie wystarczyć.


Pierwszy zasięg 30km.
Ale to testowanie,każdy wsiadał i gaz do oporu.Ja ważę 90kg i prędkość z którą jeżdżę to 35-40km/h generalnie wspomagając pedałowaniem.
Pakiet chyba też nie był naładowany do pełna.
Zębatki 48/14.Koła 26.
Prędkość do której da się normalnie pedałować to ok 40km/h
Powyżej trzeba już kręcić jak pralka przy wirowaniu.
Może kiedyś wymienię tył na 11z.
Ale ponieważ ten zestaw jest z wolnobiegiem to jest to dość kosztowne.

Sterownik ma możliwość blokady mocy/prędkości po przez złączenie przewodów.
Zamontowałem dodatkowy przełącznik którym możemy to aktywować.

Silnik chodzi cichutko.Nie buczy,nie wpada nic w wibracje.

Problemy montażowe.

Koło pas.
Chyba spotka to każdego kto nie ma supportu na kwadrat.
U mnie z powodu dodatkowego problemu,spowodowanego łączeniem przedniej i tylnej ramy(zawias)właśnie przy korbie musiałem dorobić większe koło pas i zamontowałem zamiast najmniejszej zębatki.foto

Tarczę z tyłu trzeba montować na dystansach.Użyłem zwykłych podkładek.

Przerzutka tylna trze o silnik na najwolniejszym biegu.
Więc nie za bardzo da się go używać.

Chwilę trzeba poświęć aby w miarę estetycznie ułożyć okablowanie.
Trytytki zwykle dublowałem aby w razie jej późniejszego uszkodzenia/pęknięcia kable nie zaczęły zwisać czy ocierać o coś.
Szczególnie np.przy supporcie czy tylnym kole.


Samo wspomaganie pedałowania działa dość kiepsko.Tzn według mnie zbyt agresywnie.
Mamy 5 trybów czym wyższy tryb tym większa siła wspomagania.
W praktyce różni się to tym że czym wyższy tryb tym wyższa prędkość.
A samo kręcenie pedałami,nawet bardzo wolne(kręcimy wolniej niż jedziemy) powoduje samoczynne rozpędzanie się roweru do określonej prędkości.
1 stopień ok 18-20km/h
2 stopień ok 25-27km/h
Itd.
Być może przy silniku 250W działało by to prawidłowo.
Przy tym 1300W rower jedzie sam.

W praktyce chyba zrezygnuje ze wspomagania i będę jeżdził wspomagając się manetką.
Ale to jeszcze potestujemy i zobaczymy.


Opony antyprzebiciowe. Miejskie.
Na zdjęciu przednia jeszcze nie wymieniona.
Jeździłem też trochę z wyłączonym wspomaganiem (na przejażdżki z dziewczyną)
da się normalnie jeździć.
Ja nie czuję żadnego dodatkowego oporu spowodowane silnikiem.
Przynajmniej przy jeździe typowo rekreacyjnej.


Ogólnie trzeba przygotować z dwa dni wolnego.Albo parę popołudni.
Kilogram trytytek :twisted:
Trochę podstawowych narzędzi.
Jak ktoś sam dłubie przy rowerze to z montażem zestawu też da sobie radę.

Jak coś się zmieni albo będę miał dalsze info,będę aktualizował.

pas4.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 515 raz(y) 446,56 KB

rower 1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 569 raz(y) 3,85 MB

 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 336
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018   

Fajnie wyszło.
Ale zębatka to widać że z niejednego pieca chleb jadła
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group