|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dodatkowa blokada osi obrotu do Mxus 3K V3 |
Autor |
Wiadomość |
acmen
początkujący
Dołączył: 16 Mar 2017 Posty: 45 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 02 Maj, 2018 Dodatkowa blokada osi obrotu do Mxus 3K V3
|
|
|
Zmieniłem felgę na moto + zamierzam dołożyć Sabvotona SVMC72100 + doszło mocowanie do osi pod przyczepkę + 50kg. Stąd chciałem wzmocnić blokadę osi. Do tej pory blokadę obrotu miałem tylko z 1 strony zamocowaną do otworu hamulca:
Od strony tarczy hamulcowej doszło mi mocowanie przyczepki 50kg, czy poprawnie je zamontowałem? Niestety przyczepka może pracować góra dół:
Teraz chcę dołożyć blokadę obrotu z 2 strony gdzie miejsca mam tyle:
Czy wystarczy że użyję uniwersalnej blokady osi obrotu? Czy lepiej zrobić na zamówienie. Jeśli gotowych to którą z 2 poniższych wybrać?
Aktualnie tak mam zamontowane podkładki te z ząbkami od strony koła. Czy czasem ząbki tych podkładek nie powinny się opierać o widełki? Albo całość nie powinna być głębiej?
|
_________________ Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA |
|
|
|
|
SawArt
młodzik SawArt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 65 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 02 Maj, 2018
|
|
|
Blokada nr2 ma kilka możliwych ustawień, napewno dopasujesz, ale mam zastrzeżenia do tych blokad uniwersalnych - mają luz, oś silnika może (bujać się) się w otworze blokady uszkadzając ją. Zastosowałem pasek stalowej blachy 0,15 z szczelinomierza na około osi (było trochę zabawy).
Silnik 3K turbo w piku 7KW z mocnym Regenem i przez dwa lata zero luzu i awarii. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
acmen
początkujący
Dołączył: 16 Mar 2017 Posty: 45 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 08 Maj, 2018
|
|
|
Super dzięki!
Ale zainteresowały mnie 2 inne elementy?
1. Wsadzenie wentylatora do silnika. To tak naprawdę poprawia chłodzenie? Mam dostęp do bardzo dobrych wydajnych wentylatorów, ale na 12V lub 24V to oni tam z przetwornicy na zewnątrz okablowanie ciągnęli do koła?
2. Klejenie śrub tarczy, która się odkręca i ścina kable? To takie nagminne? Jeśli tak to jakim klejem polecacie, by potem łatwo to było odkręcić? |
_________________ Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 08 Maj, 2018
|
|
|
Wewnątrz silnika ze względu na szczelność obudowy( ochrona przed woda) cyrkulacja powietrza praktycznie nie istnieje, a wentylator przemieszcza nagrzane powietrze z rejonu gorących uzwojeń do ścian obudowy gdzie powietrze oddaje ciepło na obudowę aluminiowa silnika na pewno pomaga zwłaszcza w konstrukcjach wysilonych grubo ponad moce znamionowe i oczywiście dwa extra kabelki trzeba pociągnąć.
Luzujące się śrubki tarczy są nagminne czy nie ale jak widać zdarzają się , a zdecydowanie lepiej kupić klej ( możne być np versahem lub innej firmy byle typu niebieski , czerwony raczej nie bo będzie problem z wymianą tarczy kiedyś w przyszłości ) i spać spokojnie |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 09 Maj, 2018
|
|
|
Jakby się bardzo nie chciało ciągnąć dodatkowych kabli, to można by spróbować jakiś mostek prostowniczy do faz i przetworniczkę. Ale wtedy wiatraczek będzie działał tylko jak silnik będzie dostanie napięcie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|